شهردار آینده اصفهان نباید سوءسابقه سیاسی و قضایی داشته باشد

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان گفت: به منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان هشدار می‌دهم که از انتخاب شهرداری که سابقه قضایی، فساد مالی و حتی مسائل ابتدایی آن را دارد به شدت پرهیز کنند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان گفت: به منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان هشدار می‌دهم که از انتخاب شهرداری که سابقه قضایی، فساد مالی و حتی مسائل ابتدایی آن را دارد به شدت پرهیز کنند

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتخاب شهرداران توسط شوراهای منتخب مردم در شهرهای مختلف استان اصفهان اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی با انتخاب مردم بر مسند شوراهای شهر و روستا نشستند که مردم نیز با انتخابی که کرده‌اند توقعاتی دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

وی افزود: حل مشکلات شهری و روستایی، مسائل حمل و نقل عمومی، اصلاح خیابان‌ها و جاده‌ها، تقویت روابط بین دستگاهی و مأموریت‌هایی که در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد، از جمله مطالبات مردم از شوراهاست.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان گفت: توقع دیگر مردم این است که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان خادم مردم شبانه‌روز در خدمت مردم باشند، علاوه بر آن هم نسبت به مسائل فرهنگی و دینی و هم نسبت به مسائل رفاهی جامعه توجه کنند.

* شهرداران باید دارای تخصص شهری باشند

وی تصریح کرد: مردم از شوراهای اسلامی شهر و روستا توقع دارند که مردمی باشند، مردمی زندگی کنند و با مردم ارتباطی قوی برقرار کنند.

سالک عنوان داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخاب شهرداران با دقت و براساس ملاک و معیارها پیش بروند؛ باید شهردارانی انتخاب شوند که اولاً سابقه خوبی داشته باشد، در قوه قضائیه محکومیت نداشته باشد و محبوب مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید شهردارانی انتخاب کنند که تخصص شهری داشته، متدین و انقلابی باشند چراکه اگر یک شهردار مردمی و انقلابی نبود و با اسلام مناسبتی نداشت در مسائل شهری نیز موفق نخواهد بود.

* باید شهرداری انتخاب شود که شهر و روستای خود را بشناسد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرداری باید انتخاب شود که شهر و روستای خود را بشناسد و با شناخت شهر و روستا و نیازمندی‌های مردم با ارائه راه حل‌ها، نیازهای جامعه را برطرف کند؛ شهردار و شورای شهر باید در مسائل شهری با یکدیگر اتفاق نظر داشته و هماهنگ باشد چراکه در صورت بالا رفتن اختلافات این امر به ضرر جامعه است.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرستان اصفهان از جمله شهر اصفهان نیز باید به مطالب مهمی توجه داشته باشند، متذکر شد: این شوراها باید شهرداری را انتخاب کنند که از حیث سابقه اجرایی، انقلابی، ارزشی و دفاع مقدس تراز مردم شریف شهر اصفهان باشد چراکه این نکته برای مردم اصفهان بسیار مهم است.

سالک تصریح کرد: اصفهان شهری است که مهد علم، تقوا، دین، دانشگاه، تجارت، صنعت، شهدا، روحیه انقلابی، پیشکسوت در مسائل انقلابی و مرکز نورافشانی به جهان اسلام بوده و خواهد بود، بنابراین شهرداری که برای این شهر انتخاب می‌شود باید تراز و شهدا باشد.

* شهردار اصفهان دارای شائبه‌ مالی و اخلاقی نباشد

وی عنوان داشت: منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان باید حتماً روی سوابقی کسی که می‌خواهند به عنوان شهردار انتخاب کنند دقت کرده و استعلام کنند تا اگر شائبه‌ای از حیث مالی، اخلاقی و محکومیت‌های قضایی در ارتباط با او بود، شورای شهر از انتخاب او پرهیز کند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان اضافه کرد: به منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان هشدار می‌دهم که از انتخاب شهرداری که سابقه قضایی، فساد مالی و حتی مسائل ابتدایی آن را دارد به شدت پرهیز کنند چراکه اگر مردم بعد از انتخاب چنین شهرداری متوجه سابقه‌دار بودن او شوند، از شورای اسلامی شهر مطالبه می‌کنند و شورای شهر نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: شهردار آینده شهر اصفهان باید انسانی متخلق به اخلاق الهی، دلسوز، علاقه‌مند و پرکار باشد چراکه مردم شریف اصفهان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی شهر اصفهان کسی جز یک فرد انقلابی و باسابقه را نمی‌پذیرند و در شأن آن‌ها نیست.

* شهردار اصفهان نباید دارای سابقه سوءسیاسی و قضایی باشد

سالک تأکید کرد: اگر شهردار آینده اصفهان دارای هرگونه سابقه سوء باشد، مردم از شورای شهر اصفهان بابت انتخاب ناصحیح مطالبه‌گری می‌کنند؛ شهردار آینده اصفهان نباید دارای سابقه سوء سیاسی در مسائل فتنه سال 88 داشته باشد چراکه اگر از عناصر فتنه و یا مسائلی از این دست باشد این امر مانع از خدمت صادقانه خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر شهردار آینده اصفهان غیرانقلابی باشد وجدان کاری و انضباط عملی هم نخواهد داشت چراکه روحیه انقلابی و انقلابی‌گری که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره می‌کنند بسیار مهم است و شهر اصفهان نیازمند مدیری دلسوز، جهادی، با وجدان و با انضباط است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرداری که قرار است برای اصفهان انتخاب شود باید بر کلیه قوانین شهری اشراف کامل داشته باشد تا براساس آن بتواند به خوبی تصمیم‌گیری کند، وی باید شهر و نیازهای شهروندان را در مسائل مختلف فرهنگی، حمل و نقلی، رفاهی بشناسد و برای آن‌ها بسترسازی کند.

* منتخبان شورای شهر اصفهان مسائل سیاسی خود را وارد موضوعات کاری نکنند

وی اظهار داشت: اگر شهرداران آینده اصفهان هرگونه سابقه قضایی، محکومیت، فساد و حتی بازپرسی داشته باشد، برای مردم جای سؤال دارد و اینجانب و دیگر نمایندگان شهرستان اصفهان به عنوان وکیل مردم این سؤال را از شورای اسلامی شهر اصفهان خواهیم پرسید چرا که شهردار باید فردی قوی، مدیر و مدبر باشد.

سالک خاطرنشان کرد: صحبت‌هایم فعلاً به عنوان تذکری برای شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدآباد، نصرآباد، جرقویه، ورزنه، هرند، کوهپایه و اژه‌ایه است که همگی در حوزه نظارت ماست؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا سعی کنند با انتخاب شهرداری شایسته توقعات مردم شهیدپرور و ایثارگر را برآورده سازند.

وی در پایان اذعان داشت: منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان مسائل سیاسی خود را نباید وارد موضوعات کاری کنند و با هر سلیقه‌ای که هستند نباید برای خدمت به مردم سلایق سیاسی خود را وارد مسائل شهری کنند؛ امیدوارم شوراهای اسلامی شهر و روستا از امانتی که مردم به دست آنان سپرده‌اند به خوبی محافظت کنند تا بعد از این به خوبی به آیندگان بسپارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار