گوشت قرمز در اصفهان ،ارزان‌تر از سایر شهرها

بازار گوشت قرمز اصفهان، یکی از بازارهای پرتنش طی چند ماه اخیر بوده است. بازاری که گاه با فراز و گاه با نشیب مواجه بوده و در این میان خریداران هستند که با سردرگمی هرروز با یک نوع قیمت مواجه می‌شوند؛ اما مسئله‌ای که علاوه بر قیمت، این روزها ذهن بسیاری از شهروندان اصفهانی را در رابطه با مصرف گوشت قرمز درگیر کرده است؛ واردات گوشت از سایر کشورها به‌خصوص ارمنستان است. سؤالی که بسیاری از خریداران گوشت هنگام خرید گوشت وارداتی از متصدیان فروشگاه‌ها می‌پرسند این است که آیا گوشت‌های وارداتی استاندارد و سالم هستند یا خیر؟

مهناز احمدی- اصفهان امروز: بازار گوشت قرمز اصفهان، یکی از بازارهای پرتنش طی چند ماه اخیر بوده است. بازاری که گاه با فراز و گاه با نشیب مواجه بوده و در این میان خریداران هستند که با سردرگمی هرروز با یک نوع قیمت مواجه می‌شوند؛ اما مسئله‌ای که علاوه بر قیمت، این روزها ذهن بسیاری از شهروندان اصفهانی را در رابطه با مصرف گوشت قرمز درگیر کرده است؛ واردات گوشت از سایر کشورها به‌خصوص ارمنستان است. سؤالی که بسیاری از خریداران گوشت هنگام خرید گوشت وارداتی از متصدیان فروشگاه‌ها می‌پرسند این است که آیا گوشت‌های وارداتی استاندارد و سالم هستند یا خیر؟

بیشترین واردات گوشت قرمز از ارمنستان صورت می‌گیرد

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در این باره گفت: در استان اصفهان به دلیل خشک‌سالی‌های مستمر تولید دام کاهش‌یافته و گرمای هوا مزید بر علت شده است، به‌طوری‌که در حال حاضر برای تأمین گوشت موردنیاز بازار مجبور به واردات گوشت قرمز هستیم. رضا انصاری با تأکید بر اینکه گوشت‌های وارداتی تحت نظارت کامل به کشور وارد می‌شوند، اذعان داشت: به‌منظور تأمین بازار گوشت قرمز و حفظ توان مصرف‌کنندگان، گوشت به استان وارد می‌شود و کشور ارمنستان در صدر کشورهای واردکننده گوشت به استان اصفهان محسوب می‌شود. وی عنوان کرد: قیمت هر کیلو گوشت قرمز تولید کشور ارمنستان 32 هزار تومان است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا کلیه مراکز فروش معتبر گوشت قرمز به متقاضیان ارائه می‌شود. رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به اینکه قیمت گوشت در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، یادآور شد: گرانی خوراک دام یکی از عوامل کاهش انگیزه دامداران برای تولید دام است، به‌طوری‌که برخی از این افراد از شغل خود کناره‌گیری کرده و به حرفه دیگر روی آورده‌اند.

ثبات نسبی قیمت گوشت در 5 ماهه نخست سال جاری

انصاری پور در خصوص گوشت‌های ارزان‌قیمتی که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شوند، توضیح داد: قیمت گوشت نمی‌تواند از یک حدی پایین‌تر باشد، مگر اینکه گوشت درجه‌دو به‌جای درجه‌یک و یا گوشت چرخ‌کرده گاوی درجه‌دو به‌جای گوشت چرخ‌کرده گوسفندی فروخته شود. وی تصریح کرد: شهروندان اصفهانی اطمینان خاطر داشته باشند، گوشتی که در فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش دارای مجوز عرضه می‌شود، از سلامت کامل برخوردار است و نظارت کامل بر روی آن وجود دارد. رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز در 5 ماهه اول سال جاری از ثبات نسبی برخوردار بوده است، اظهار داشت: افزایش و کاهش قیمت‌ها به هیچ نحو در دست فروشنده‌های گوشت قرمز نیست و شرایط موجود بر جامعه اعم از میزان عرضه و تقاضا و تصمیم‌گیری‌های دولت قیمت را تعیین می‌کند. انصاری خاطرنشان کرد: اکنون میزان تولید گوشت در کشور حدود ۸۰۰ هزار تن است که با سرانه مصرف ۱۱ کیلوگرم، نیاز به واردات بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال داریم، که این واردات از کشورهای مختلف به‌ویژه ارمنستان صورت می‌گیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار