خاطرات آزادگان از دوران اسارت پازل زاویه های جنگ را کامل می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: آزادگان سرافراز بارها در دفاع از کشور تا مرز شهادت پیش رفتند و امروز باعث افتخار نظام اسلامی شده‌اند چراکه این عزیزان در راه استقرار و تدام نظام جمهوری اسلامی تا پای جان ایستاده اند.

داریوش وکیلی در ائین بزرگداشت بازگشت آزادگان سرافراز شهرستان لنجان اظهار کرد: ۲۶ مرداد ماه یک روز به‌یاد ماندنی در تقویم رسمی کشور است و این روز شیرین از ایثار و فداکاری فرزندان این مرز و بوم حکایت می‌کند که در دفاع از مرزهای ایران اسلامی جانانه جانفشانی کردند و بارها تا مرز شهادت پیش رفتند و در دوران اسارت هم به تعبیر امام راحل(ره) سرود آزادی سر دادند .

وی با اشاره به اینکه روز بازگشت آزادگان، نقطه عطف غلبه حق بر باطل و لشگریان خدا بر جنود شیطان است، افزود: آزادگان سرافراز بارها در دفاع از کشور تا مرز شهادت پیش رفتند و امروز باعث افتخار نظام اسلامی شده‌اند چراکه این عزیزان در راه استقرار و تدام نظام جمهوری اسلامی تا پای جان ایستاده اند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: این غیورمردان همانطور که در عرصه میدان جنگ دلیرانه از کیان خود دفاع کردند در هنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند و این در حالی است که خیلی از سختی‌های دوران اسارت قابل بازگویی نیست و قلم از نوشتن آن عاجز است

وی اضافه کرد:باید توجه دشت آزادگان سرافراز ما در بند اسارت با وجود شکنجه‌های سخت دشمن خم به ابرو نیاوردند و از کیان و حقیقت نظام اسلامی دفاع کردند.

وکیلی ادامه داد: دینداری و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز آزادگان ما است و به اذعان خود آزادگان تلخ‌ترین لحظه برای آنان شنیدن خبر رحلت ملکوتی امام(ره) بود و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون خون پاک شهدا و ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز ۸ سال دفاع مقدس است .

وی عنوان کرد: آزادگان سرمایه های معنوی و اخلاقی نظام جمهوری اسلامی هستند که پس از سال ها اسارت در زندان های دشمن بعثی و شرایط نامناسب به آغوش کشور برگشته اند لذا ثبت خاطرات آزادگان و ایثارگران می تواند بعنوان یک گنجینه ارزشمند برای نسل های آینده در جهت قدرشناسی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی برجای بگذارد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بیان کرد: اخلاص و مناعت طبع آزادگان و جهاد برای رضای خدا در برخی موارد سبب شده تا این عزیزان به دشواری خاطرات خود را مطرح کنند و این بزرگواران خاطرات را به صورت گفتاری و نوشتاری برای جوانان تبیین کنند؛ چرا که این خاطرات بخشی از اسناد انقلاب اسلامی محسوب می شود .

وی خاطرنشان کرد: آزادگان در کنار شهدا و رزمندگان اسطوره های مقاومت نظام اسلامی هستند که سالیان بسیاری را در بدترین شرایط گذارنده و ثابت کردند که برای ارزش های اسلامی هیچگونه مسامحه و کوتاهی نخواهند داشت .

وکیلی اذعان کرد: هراس دشمنان نظام از ایمان و تفکر مردم ایران است و این قدرت نرم در ولایتمداری و ایستادگی و صبر آزادگان موج می زند و هر لحظه دفاع مقدس، صحنه حضور و درس های عمیق از مردان و زنان با ایمانی است که در مکتب عاشورایی و با آموزه های دینی و ولایی جهاد کردند .

وی متذکر شد: آزادگان نماد مقاومت ملت ایران و بخشی از تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی هستند چراکه این عزیزان ولی نعمت های ما در جامعه هستند و به آن ها احساس دین داریم؛ چرا که افزون بر شرکت در جهاد، سال هایی را به دور از وطن و در سخت ترین شرایط گذراندند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت یکی از مسائلی که عراقی‌ها به آن اصرار داشتند شکستن مقام و جایگاه امام در جان و روح آزادگان و اسرا بود و از سوی دیگر بزرگداشت امام و اعتقاد بر تفکر و نام او نیز در دستور کار اسرا قرار داشت و آنها رهنمودهای امام و تفکر این بزرگوار را کاملا پاس می داشتند که نمونه‌ای از تاریخ مقاومت‌ها را در دوران اسارت ساخت .

وی تصریح کرد: این ارتباط مستحکم با امام یعنی ارتباط مستحکم انقلاب اسلامی با ارزش های اسلام و دفاع مقدس که در تار و پود اسرای ما نهادینه شده بود لذا تاریخ اسارت ما با تاریخ اسارت تمام جنگ‌ها در دنیا متفاوت است و اگر نمونه‌ای برای آن باشد همان عاشورا است، چرا که شهدای عاشورا نیز در اسارت دشمن نبودند و این زینب کبری (س) بود که آنها را به اسارت درآورد .

وکیلی افزود: وقتی ابن زیاد به حضرت زینب (س) می‌گوید که چگونه دیدی کار خدا را با برادرت، وی می‌گوید؛ کربلا چقدر زیبا بود این در حالی است که اگر شما نیز از آزادگان در مورد دوران اسارت سوال کنید می‌گویند که چقدر آن دوران زیبا بود، بنابراین تاریخ اسارت تاریخ فوق‌العاده‌ای است .

وی در پایان یاداور شد: امروز همه ما وظیفه داریم با پیروی از ولایت و تمسک به روش شهدا، راه آن ها را ادامه داده و ارزش‌های متعالی انقلاب را نسل به نسل منتقل کنیم لذا تجلیل از مقام این افراد و حرکت در مسیر آن ها در واقع حرکت در مسیر امام و رهبری و آرمان‌های نظام اسلامی است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار