نیاز اصفهان به 100 کیلومتر خط مترو

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: خط یک اصفهان 25 کیلومتر طول دارد و با احتساب دیگر خطوط مترو، باید بگویم که اصفهان با 100 کیلومتر خط مترو، به نیاز خود در این زمینه دست پیدا می‌کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: خط یک اصفهان 25 کیلومتر طول دارد و با احتساب دیگر خطوط مترو، باید بگویم که اصفهان با 100 کیلومتر خط مترو، به نیاز خود در این زمینه دست پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه شنبه جلسه هیأت‌مدیره سازمان با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر چهارم و جمعی از مسؤولان ارشد شهرداری برگزار شد.

رضا امینی، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر طی سالیان گذشته همه توان خود را به کار گرفته است و سازمان قطار شهری اصفهان نیز بیش از توان خود در این زمینه فعالیت کرد تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی در ادامه افزود: محصول زحمات 20 ساله مدیران مختلف در قطار شهری و مدیریت شهری اصفهان امروز به بار نشسته است و خوشحالیم که این موضوع به تحقق اهداف مختلف کمک کرده است، امیدواریم که در ادامه نیز اتفاقات خوبی صورت گیرد و همت این باشد که بهره‌برداری از این خط، باقدرتی بیش از گذشته انجام گیرد.

در بخش دیگر، شهردار اصفهان بابیان اینکه مدیریت شهری در دو سال گذشته همت خود را بر تکمیل فاز اول، دوم و سوم خط یک قطار شهری اصفهان معطوف کرد، اظهار داشت: خوشبختانه با عزم مدیران شهری، خط یک قطار شهری اصفهان به شرایط خوبی رسیده و در حال حاضر مسافر گیری در ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل، شریعتی و آزادی نیز انجام می‌شود.

مهدی جمالی نژاد بابیان اینکه به‌زودی مردم شاهد بهره‌برداری رسمی از فاز سوم خط یک قطار شهری هستند، ادامه داد: قرار است تا پایان مرداد بقیه کارهای باقیمانده انجام شود و از ابتدای شهریور، مردم از ایستگاه تختی تا ایستگاه آزادی را نیز با قطار طی کنند.

علیرضا صلواتی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به حرکت‌های خوبی که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه امروز اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته و قطار شهری اصفهان در مسیر پیشرفت و توسعه قرارگرفته است، با توسعه کلان‌شهر اصفهان، توجه به حمل‌ونقل عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و نیاز به خطوط مترو به‌عنوان یک ضرورت بیش از گذشته احساس می‌شود.

محمد نور صالحی، سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درزمینهٔ تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: همت مدیران شهری در دوران مختلف، تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان بوده و خوشحالیم که در این دوره شاهد تکمیل فاز سوم خط یک بودیم.

وی بابیان اینکه همت مدیران شهری در طی سالیان سال، بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه معطوف بوده است، ادامه داد: عملیات اجرایی خط یک متروی اصفهان از حدود ۱۶ سال پیش در دست اجرا بوده است و باهمت مسئولان و با یک جهش جهادی در آخر سال ۹۴ فاز اول خط یک قطار شهری به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان و حومه بابیان اینکه در سال گذشته نیز فاز دوم خط یک از میدان شهدا تا چهارراه تختی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت، افزود: فاز سوم خط یک قطار شهری به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و با تلاش شبانه‌روزی این مجموعه فاز سوم مترو از چهارراه تختی تا میدان آزادی تا پایان مرداد به بهره‌برداری رسمی می‌‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ساخت خط یک قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: مترو یکی از مهم‌ترین نیازهای شهر اصفهان و از ضروریات به شمار می‌رود و با ساخت و تکمیل آن، بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی شهر برطرف می‌شود.

جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این نشست به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های اساسی شهری اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه اگرچه به دلایل مختلف در طی سالیان متمادی به طول انجامیده است، اما خوشحال هستم که امروز این پروژه به نتایج خوبی رسیده و اتفاقات خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

جواد شعرباف بابیان اینکه رسیدن به این هدف، جز با همدلی مدیریت استان، مدیریت شهری، شورای شهر و سازمان قطار شهری امکان‌پذیر نبود، تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر 16 کیلومتر خط مترو دارد و این پروژه پیچیده، با ابعاد وسیع خود، به نقطه بسیار خوبی رسیده است.

وی بابیان اینکه حجم کار در این پروژه بسیار بالابود، ادامه داد: امیدوار هستم که شورای آینده نیز همت خود را برای تکمیل شبکه متروی شهر اصفهان به کار بندد تا نصف جهان از این نعمت حیاتی بهره‌مند شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان در پایان به‌ضرورت ایجاد 100 کیلومتر خط مترو در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: خط یک اصفهان 25 کیلومتر طول دارد و با احتساب دیگر خطوط مترو، باید بگویم که اصفهان با 100 کیلومتر خط مترو، به نیاز خود در این زمینه دست پیدا می‌کند، بدون شک با تلاش‌های صورت گرفته و تداوم آن، اصفهان به آنچه در این زمینه موردنیاز بوده، دست پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار