اکروبات های حرفه ای کشور با اجرای سیرک بدون حیوان

سیرک امپراطور با هنرمندان مطرح کشوری در تالار شیخ بهایی شاهین شهر هنرنمایی کرد.

سیرک امپراطور با هنرمندان مطرح کشوری در تالار شیخ بهایی شاهین شهر هنرنمایی کرد.
زمانیکه نام سیرک بگوش میرسد اولین چیزی که در ذهن هر کسی نقش میبندد هنرنمایی حیوانات در فضایی چادری است، اما طی چند سال اخیر دقیقا از اسفند 94 این نمایه تغییر پیدا کرده است، به طوریکه سیرک های فعال در ایران از این تاریخ به بعد حق استفاده از حیوانات را برای نمایش ندارند. تشکل فعالان حیات وحش ایران که در فروردین ماه سال 93 با تشکیل کارگروه حذف حیوانات از سیرک ها، تلاش برای ثبت نام ایران در فهرست کشورهای بدون سیرک حیوانات را آغاز کرده بودند، در اسفند 94 به هدف خود رسیدند.
گام اول این حمایت از حیوانات را بهداد سلطانیان را برداشت و درحال حاضر مدیریت سیرک امپراطور را بر عهده دارد به گفته او این استارت از بهمن ماه 92 زده شد و اولین سیرک بدون حیوان در این تاریخ بروی صحنه رفت.
هنرمندان سیرک امپراطور به مدت یک هفته در تالار شیخ بهایی شاهین شهر به اجرای نمایش پرداختند.
سلطانیان در نشست خبری رسانه های شاهین شهر ضمن تشکر از استقبال خوب شاهین شهری ها گفت: با این اشتیاق و هنر دوستی شاهین شهری ها، مسلما یک هفته اجرا بسیار کم است و هدف ما از اجرای برنامه ثبت لحظاتی شاد و فراموش نشدنی برای تمامی هموطنان می باشد.
وی افزود: خنداندن ایرانی ها بسیار سخت است و ما موفق شده ایم با اجرای برنامه ای شاد و هنری و همچنین اکروبات از این سد عبور کنیم.
سلطانیان هدف از بنیانگذاری سیرک بدون حیوان را حمایت از حیوانات بیان کرد و گفت: حیوان ازاری در سیرک ها یکی از موارد عادی تربیت بشمار می اید و گرسنه نگه داشتن حیوانات، ازار انها با میله و یا اسیب رساندن تنها برای شرطی کردن انها انجام می شود.
وی اضافه کرد: ما قدم اول را برای مبارزه با این رفتارها برداشتیم، مخالفان زیادی در این مسیر قرار داشتند که خوشبختانه با حمایت مجلس شورای اسلامی پس از 2 سال تلاش استفاده از حیوانات در سیرک های ایران ممنوع شد.
وی با ابراز خرسندی گفت: پس از این قانون تمامی هنرمندان سیرک به حق واقعی خودشان رسیدن و شاید بتوان گفت دستمزدی که تاکنون دریافت نمی کردند را گرفتند.
مدیر سیرک امپراطور گفت: سیرک امپراطور 3 گروه است که در حال حاضر در شهرهای مختلف به اجرای برنامه با عنوان حمایت از حیوانات می پردازد.
سلطانیان به اجرای این سیرک در شاهین شهر اشاره کرد و گفت: ما امدیم تا در این شهر فرهنگ سازی کنیم و سیرک بدون حیوان را تبلیغ کنیم اما دیدیم که شهروندان فرهنگ بالایی دارند و همپای ما از این حمایت استقبال کردند.
مدیر سیرک ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که قصد داریم روی ان مانور دهیم بکارگیری نیروهای ایرانی در سیرک است، ما معتقدیم باید از هنر هنرمندان خودمان استفاده کنیم و برای هنرنمایی انها ارزش قائل باشیم.
سلطانیان بیان کرد: تعداد سیرک های مجوز دار در کشور بسیار اندک است و لازم است مسئولین برای اجرای سیرک ها به این مجوزها دقت لازم را داشته باشند تا شاهد اتفاقات غیرمترقبه که ممکن است روی صحنه اتفاق افتد نباشیم.
در ادامه این نشست علی حیدری متخلص به ارتین کارگردان سیرک گفت: این سیرک دارای 16 نفر می باشد که 3 سال از اولین اجرای ان می گذرد و در طول این مدت 56 شهر اجرای نمایش داشته ایم و توانسته ایم در راستای فرهنگسازی سیرک بدون حیوان در کشور قدم برداریم.
حیدری اضافه کرد: در این سیرک کلاسیک شو اجرا و هنرنمایی هایی از جمله بندبازی، شلاق زنی اسپانیایی، قرقره بازی، ژانگولر، اکروبات، شال بازی، اتش بازی با هنرمندان ایرانی انجام می شود.
در پایان نشست مدیر سیرک از همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیریت تالار شیخ بهایی سپاسگذاری کرد و گفت: انتظار داریم دیگر شهرهای کشورمان نیز با حمایت خود از سیرک بدون حیوان در این راستا قدم بردارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار