خودکفایی 3483 خانوار اصفهانی تحت پوشش کمیته امداد

در مراسم جشن اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از به ثمر رسیدن و خودکفایی 3 هزار و 483 طرح اشتغال خبر داد.

مینا عباسپور- اصفهان امروز: در مراسم جشن اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از به ثمر رسیدن و خودکفایی 3 هزار و 483 طرح اشتغال خبر داد. حمیدرضا شیران با تقدیر از تمامی مسئولین حاضر در مراسم که زنجیره به ثمر رسیدن طرح‌های اشتغال را شامل می‌شوند اظهار داشت: ۳هزار و ۴۸۳ خانوار مددجوی استان اصفهان موفق به اجرای طرح‌های اشتغال شده‌اند و اکنون به‌صورت نمادین از 100 طرح برتر تجلیل و تقدیر می‌شود. وی با اشاره به اینکه بیشتر افراد خودکفا شده خانم هستند، افزود: حمایت از مددجویان زیرپوشش از طریق اشتغال یکی از اهداف اصلی کمیته امداد است و با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به دنبال خودکفا شدن تعداد بیشتری از مددجویان با اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال هستیم. مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، طرح شناسایی مستعدین اشتغال در بین مددجویان معیشت بگیر و فرزندان مددجو اجراشده که با اجرای این طرح افراد مستعد و واجد شرایط، شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی با در نظر گرفتن توانایی‌های آن‌ها در یک دوره زمانی مشخص صورت گرفته است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون 43 هزار طرح جاری اشتغال با نظارت کمیته امداد در حال فعالیت است که هرساله تعدادی از آن‌ها به مرز خودکفایی می‌رسند. شیران همچنین به افتتاح نمایشگاه خودکفایی مددجویان زیرپوشش در زمان برگزاری جشن اشاره کرد و گفت: غرفه‌هایی از محصولات مددجویان برپاشده که به عرضه و فروش محصولات و توانمندی‌های خود می‌پردازند. مددجویان محصولات تولیدی خود را درزمینه‌های فرش، لوستر، خشکبار، حوله بافی، منبت‌کاری، کتیبه سفالی، لوازم ورزشی، پوشاک، تولید نان صنعتی، تولید لبنیات مکانیزه، تولید کیف و عرقیات گیاهی به معرض فروش گذاشته‌اند تا بدین ترتیب گوشه‌ای از فعالیت‌های اشتغال‌زایی ایشان نشان داده شود.

ایجاد 170 هزار فرصت شغلی پایدار در کشور در سال جاری

در ادامه قائم‌مقام کمیته امداد کشور به عمده فعالیت‌های اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بر اساس آمار اعلام‌شده از شورای هماهنگی اشتغال، از 102 هزار فرصت شغلی ایجادشده، 500 هزار شغل که در حدود 20 درصد کل اشتغال ایجادشده را شامل می‌شود، توسط هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (قدس ره) کشور بوده است. امیر منصور برقعه‌ای تصریح کرد: درروند به ثمر رسیدن و خودکفا شدن مددجویان درزمینه اشتغال پروسه‌ای وجود دارد که متشکل از همکاری و تعامل میان دستگاه سیاسی، نظام بانکی، سازمان فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزشی و مهم‌تر از همه ایستادگی و قابلیت مددجویان در به تحقق رسیدن طرح‌های اشتغال است؛ در به ثمر رسیدن این مهم نیز کمیته امداد تنها نقش هماهنگ‌کننده و مددرسان ایفا کرده است. وی افزود: کمیته امداد ضمن هماهنگی در تسهیل این روند، در راستای حمایت از طرح‌های به ثمر رسیده کار نظارت بر اشتغال را نیز در دستور کار دارد و گاهاً امر نظارت بر طرح‌هایی که پنج سال از زمان آغاز آن می‌گذرد همچنان ادامه دارد. برقعه‌ای به نقش مهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره داشت و خاطرنشان کرد: میزان معوقات بازپرداخت این وام‌ها تنها 8/1 درصد است و مددجویان کمیته امداد با دریافت یک وام کوچک، مشاغل پایداری را ایجاد می‌کنند که زمینه‌ساز اشتغال افراد دیگر نیز هست. برقعی ادامه داد: نقش کمیته امداد صرفاً هماهنگی و فراهم کردن زمینه مشاوره شغلی و درعین‌حال حفظ نقش نظارتی بر روی مشاغل ایجادشده است، تلاش کرده‌ایم تا مکانیسم اعطای وام‌ها در عین سهل بودن، ضمانت برگشت نیز داشته باشد، 84 درصد از اهداف وام‌های اعطاشده، محقق شده است، متوسط وام‌های اعطاشده، 15 میلیون تومان بوده است که 102 هزار فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد کرده است. وی بابیان همکاری خوب بانک‌ها در اعطای وام‌ها، خاطرنشان کرد: بانک‌ها به 107 درصد تعهدات خود پایبند بوده‌اند و این میزان یک موفقیت بزرگ است، امسال در نظر داریم با توجه به شرایط اقتصادی، 170 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، نتیجه تجربه موفق 4 ساله کمیته امداد این شده است که دولت نیز تمرکز خود را بر توسعه و حمایت از مشاغل خرد و خانگی قرار داده است. قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نزدیک‌ترین راه برای کنترل بیکاری را توسعه مشاغل خرد و خانگی دانست و بیان کرد: کمیته امداد از استعداد سنجی و ظرفیت سنجی خانوارهای تحت کمیته شروع می‌کند و آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها را بر اساس این استعداد سنجی و ظرفیت سنجی انجام می‌دهد و بر همین اساس، مشاغلی را توصیه می‌کند، اساس تفکر کمیته امداد امام خمینی (ره)، این است که با نقش‌آفرینی مردم، مشکلات حل شود. وی در پایان از خیرین و مردم درخواست داشت که خانواده امداد و افراد کم‌بضاعت کم‌خرج‌ترین افراد هستند را در عرصه اقتصاد نهایتاً با 30 میلیون تومان که دارای بازده بسیار بالایی است، حمایت و همراهی کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار