پنج گام برای یک خلق آگهی مؤثر

آگهی فروش مؤثر می‌تواند به افزایش فروش و سهم شما از بازار کمک شایانی کند. پرسش این است برای داشتن آگهی خوب برای جذب مشتری و فروش اثربخش چه راهکارهایی وجود دارند؟ در شرایط چالش‌برانگیز فعلی اقتصاد، جذب مشتری برای پرداخت نقدی یا با کارت‌های اعتباری یک فرایند آهسته و طاقت‌فرسا است.

پنج گام برای یک خلق آگهی مؤثر

آگهی فروش مؤثر می‌تواند به افزایش فروش و سهم شما از بازار کمک شایانی کند. پرسش این است برای داشتن آگهی خوب برای جذب مشتری و فروش اثربخش چه راهکارهایی وجود دارند؟ در شرایط چالش‌برانگیز فعلی اقتصاد، جذب مشتری برای پرداخت نقدی یا با کارت‌های اعتباری یک فرایند آهسته و طاقت‌فرسا است. در شرایط چالش‌ برانگیز کنونی اقتصاد، جذب مشتری برای پرداخت به صورت نقدی یا از طریق کارت‌های اعتباری یک فرایند آهسته و طاقت‌فرسا است. دقیقاً به همین دلیل ترغیب خریداران بالقوه از طریق آگهی مهم است و همیشه نیز مهم خواهد بود؛ در واقع ارائه‌ آگهی فروش مؤثر و جذاب در بازار کسب و کار بیش از گذشته مطرح است. زمانی که تبلیغات به درستی انجام ‌شوند، با فراهم کردن انگیزه‌ لازم برای اقدام عملی قبل از اتمام زمان محدود پیشنهادها، می‌توان مشتریان را جذب فروش خود کرد. آنچه شما باید برای یک آگهی فروش مؤثر انجام دهید عبارت‌اند از:

۱. تمرکز روی تلاشتان

آگهی فروش مؤثر می‎تواند مشتریان دائمی را به خرید مجدد ترغیب کند و به خلق حلقه‌های جدید مشتریان و جذب مشتریانِ رقبا و همچنین تشویق مشتریان فعلی به خرید متفاوت و کمک به کسب و کار در دوره‌های رکود اقتصادی کمک کند؛ اما یک فرایند تبلیغاتی به ندرت می‌تواند همه‌ آن اهداف را در یک بازه‌ زمانی خاص تکمیل کند؛ در نتیجه باید تصمیم بگیرید که کدام یک از موارد زیر مهم‌ترین اولویت شما است، به طوری که شما بتوانید روی هدفتان تمرکز داشته باشید:

* آیا می‌خواهید مشتریان برای تکرار خرید به کرات به شما مراجعه کنند یا خرید در حجم بیش‌تر و جذب پیشنهادهای جدید و متفاوت مد نظر شما است؟

* آیا می‌خواهید مشتریان جدیدی را به کسب و کارتان اضافه کنید؟

* آیا می‌خواهید مشتریان با سابقه و قدیمی‌تان دوباره به کسب و کار شما مراجعه کنند؟

* آیا افزایش کسب و کارتان در زمان رکود، روزهای پایان هفته و یا فصول خاص را مد نظر دارید؟

پس از تشریح دقیق و هوشمندانه‌ مخاطبان و تغییر مد نظر از طریق آگهی، از خودتان بپرسید اگر شما یک مشوق زمان محدود ارائه بدهید‌، احتمال دارد که مشتریان مورد نظر شما، به آن واکنش نشان دهند؟ اگر چنین است‌، به مرحله‌ی بعد می‌رویم.

۲. برنامه‌ریزی بر روی مشوق‌ها و فروش ویژه

یک فرایند آگهی متفکرانه و برنامه‌ریزی‌شده، مشتریان را با ارائه‌ یکی از فروش‌های ویژه یا مشوق‌های ذیل به اقدام عملی ترغیب می‌کند:

* کاهش قیمت، از جمله تخفیف، اعطای کوپن، یا پیشنهادهای ارزش افزوده

* پیشنهاد اشانتیون‌ها یا امتحان محصولات برای تضمین محصولات یا خدمات جدید برای مشتریان برای استفاده از آنها

* گرد‌همایی‌ها یا تجربیات برای جذب جمعیت، شور و شوق، خرید و فروش، معرفی به عموم

3. مشوق‌های تخفیف قیمت‌ها

بایستی برای ترغیب مشتریان به اندازه‌ کافی جذاب باشد؛ اما این تخفیف قیمت باید به کسب و کار شما لطمه‌ای نزند. از تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی بدون انگیزه (ترغیب کننده) اجتناب کنید، همچنین از تخفیف بسیار زیاد نیز اجتناب داشته باشید مگر اینکه تخفیف‌ها در ایجاد فروش چشمگیر بعدی یا در جذب مشتریان ارزشمند جدید به کسب و کار شما کمک کنند.

4. نمونه‌ها یا اشانتیون‌ها

نمونه‌ها یا اشانتیون‌ها نیز امکان امتحان محصول را قبل از خرید آن برای مشتریان ممکن می‌سازند. نکته‌ مهم در مورد اشانتیون‌ها این است که نظر مشتری را جلب و به تکرار کسب و کار نیز می‌تواند کمک کند. کسب و کار های بر خط برای جذب پیوندهای وب‌گاه‌ها، بازدیدکنندگان، ثبت‌نام‌های وب‌گاه و آگهی، نیاز به تبلیغ اشانتیون‌های رایگان دارند. این نوع تبلیغات به معنای شروع یک رابطه‌ موفق با مشتریان جدید است. خرده‌فروشان می‌توانند استفاده از اشانتیون‌ها را به گردهمایی‌های تبلیغاتی تغییر دهند. به عنوان مثال کاستکو در تعطیلات آخر هفته را مد نظر قرار دهید. مثال بزرگ دیگر؛ «استی لادر» با کمک خرده‌فروشان به زنان پیشنهاد میکاپ جزئی رایگان را در کنار گرفتن عکس مشتریان ارائه می‌داد. این عکس‌ها در مرحله بعد برای استفاده در صفحات شبکه‌های اجتماعی مشتریان، از طریق پست الکترونیکی به آنها ارسال می‌شد. خدمات کسب و کار ها این کار را به خوبی با ارائه نسخه‌های کوچک رایگان انجام می‌دهند. به عنوان مثال، به ماساژ شانه پنج دقیقه‌ای یا یک ساعت مشاوره رایگان تزئینات خانه می‌توان اشاره داشت. در مورد کسب و کار های حرفه‌ای‌تر، اشانتیون‌ها می‌توانند به صورت بسته‌های مقرون ‌به ‌صرفه ارائه شوند و از طریق آن مشتریان آینده‌نگر را به تعامل سازنده و اعتماد کردن به کسب و کار ها (در حین استفاده از خدمات) ترغیب کند.

5. تعیین هدف تبلیغات

زمانی که مصرف‌کنندگان نیاز به یک مشوق برای خرید دارند، تبلیغات بسیار کارساز است. فقط در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید شفاف عمل کنید. تعداد فروش، حجم مبادلات مالی، نام مشتری مورد نظر، الگوهای خرید که شما می‌خواهید تغییر دهید و یا هر هدف دیگری را که از طریق تبلیغات مد نظر دارید مشخص کنید. سپس آن تغییر مورد نظر را به لحاظ مالی برای کسب و کار تان مشخص کنید. با علم به تاثیر بالقوه‌ تبلیغات، شما اطلاعات مورد نیاز برای اختصاص بودجه‌ تبلیغات، اختصاص زمان کافی برای کارکنان و سرمایه‌گذاری در انرژی لازم برای انجام تبلیغات که نتایج مثبت کسب و کار را در دوره‌ زمانی پوشش تبلیغاتی ممکن می‌سازد، در اختیار خواهید داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار