زرگرپور: توصیه ای به شورای شهر نداشته ام

استاندار اصفهان گفت: 1655 پروژه و طرح بااعتباری بالغ‌بر 26 هزار میلیارد و 500 هزار ریال به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اصفهان گفت: 1655 پروژه و طرح بااعتباری بالغ‌بر 26 هزار میلیارد و 500 هزار ریال به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان رسول زرگرپور امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در 4 سال گذشته به مناسبت هفته دولت جمعاً 12 هزار و 700 پروژه و طرح با اعتبار بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح شد. امسال به مناسبت هفته دولت 1655 پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر 26 هزار میلیارد و 500 هزار ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در همین زمان 37 پروژه با اعتبار 820 میلیارد ریال در استان کلنگ زنی می‌شود.

بخش خصوصی و تعاونی ها پیشتاز در افتتاح پروژه ها

استاندار اصفهان تصریح کرد: بخش خصوصی و تعاونی‌ها با 922 پروژه با اعتبار 16 هزار و 700 میلیارد ریال و 64 درصد سهم سرمایه‌گذاری رتبه اول افتتاح پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

زرگرپور افزود: همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با 286 پروژه با اعتبار بالغ بر 7 هزار و 300 میلیارد ریال 28 درصد سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بخش‌های دولتی نیز 416 پروژه را با اعتبار 2 هزار و 100 میلیارد ریال افتتاح می‌کنند و در نتیجه 8 درصد سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: پروژه‌های بزرگی که افتتاح می‌شود شامل دو پروژه بزرگ است که بعد از ظهر امروز با حضور وزیر بهداشت، فاز اول شهرک سلامت با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال و بیمارستان فوق تخصصی میلاد که 300 طرح دارد به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان تخصصی خمینی‌شهر نیز با 474 تخت در طول هفته دولت افتتاح می‌شود.

زرگرپور گفت: دو پروژه تولیدی شامل فولادسازی و نورد پیوسته صبا در لنجان با اعتبار 8 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این واحدِ فولادسازی، تولید ورق از 850 هزار تن به 1.6 میلیون تن افزایش می‌یابد.

استاندار اصفهان افزود: همچنین 633 پروژه مخابراتی بااعتبار 220 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد. در سه مرحله نیز افتتاح 1300 مسکن مهر را خواهیم داشت.

جهانگیری به اصفهان می‌آید

زرگرپور گفت: قرار است برای افتتاح چند پروژه بزرگ جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان بیاید که البته این سفر هنوز قطعی نشده است.

وی بابیان اینکه طرح 9 ماده‌ای زاینده‌رود یک طرح بلندمدت است و ربطی به هفته دولت ندارد، اظهار کرد: 2 ماده در طرح 9 ماده‌ای زاینده‌رود سرعت لازم را ندارند که تلاش می‌کنیم این دو ماده را فعال کنیم. یکی از این ماده‌ها طرح‌های توسعه‌ای است که باید اجرایی شود و یکی دیگر از این ماده‌ها برداشت‌های غیرمجاز است که باید هر چه سریع‌تر جلوی این برداشت‌های غیرمجاز از حوضه آبریز زاینده‌رود گرفته شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه تعداد زیادی طرح‌های نیمه‌تمام در استان اصفهان وجود دارد، گفت: متأسفانه در سال گذشته به اهداف خود در اتمام این طرح‌ها نرسیدیم، اما 6 ماهی است که یک آرامش برقرارشده است به‌طوری که 370 طرح را نهایی کرده‌ایم و 160 طرح را امسال واگذار می‌کنیم.

زرگرپور در همین خصوص افزود: عمده طرح‌های قابل واگذاری در حوزه میراث فرهنگی و ورزش است. در بخش ورزش استخرهای نیمه‌تمام زیادی داریم که باید هر چه زودتر تکمیل شوند. البته در بخش آموزش و پرورش نیز طرح‌های قابل واگذاری وجود دارد.

هیچ توصیه‌ای در خصوص انتخاب شهردار نداشته‌ام

وی بابیان اینکه هیچ‌گونه توصیه‌ای در خصوص انتخاب شهردار آینده اصفهان به شورای شهر پنجم نداشته‌ام، گفت: بدیهی است که شورای پنجم باید تصمیم نهایی را در خصوص انتخاب شهردار اصفهان بگیرد. بارها اعلام کرده‌ام که چون اصفهان کلان‌شهر است باید شهرداری در تراز بین‌المللی داشته باشد.

اشتغال خانم‌ها از آقایان پیشی گرفته است

استاندار اصفهان بابیان اینکه مقرر شده است که از این پس آمار بیکاری استان توسط مرکز آمار ایران اعلام شود، گفت: از این پس آمار بیکاری سالانه اعلام می‌شود. در سال 95 میزان بیکاری کشور 12.2 درصد بود و این در حالی است که میزان بیکاری در اصفهان 14.4 درصد بوده است.

زرگرپور در همین خصوص افزود: 8 عامل در نرخ بالای بیکاری اصفهان دخیل است که یکی از این عوامل مهاجرت است. همان طور که می‌دانید استان اصفهان استانی اقتصادی است و از طرفی دیگر شاهد هستیم که اشتغال خانم‌ها از آقایان در استان پیشی گرفته است. همچنین مشارکت اقتصادی در استان بالاست و وقتی مشارکت اقتصادی بالا باشد افراد بیشتری جویای کار خواهند بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار