موزه تاریخ عکاسی در کاشان راه‌اندازی شد

مدیر خانه عکاسان سیاه‌وسفید کاشان گفت: هم‌زمان با 28 مرداد، روز جهانی عکس، موزه تاریخ عکاسی در گالری سهراب سپهری این شهر راه‌اندازی شد.

ایسنا: مدیر خانه عکاسان سیاه‌وسفید کاشان گفت: هم‌زمان با 28 مرداد، روز جهانی عکس، موزه تاریخ عکاسی در گالری سهراب سپهری این شهر راه‌اندازی شد.

امیر مقامی اظهار کرد: این موزه در سه بخش طراحی‌شده است که در آن آثاری از تاریخ عکاسی جهان، ایران و کاشان به معرض نمایش عموم گذاشته‌شده تا مرجعی برای علاقه‌مندان هنر عکاسی باشد.

به گفته وی، در بخش ایران این موزه، آثار عکاسی ناصرالدین‌شاه و دیگر شاهان قاجار عرضه‌شده است و در بخش کاشان نیز آثاری از میرزا عبدالها هاشم اف، اولین عکاس کاشانی و هم‌عصر با مظفرالدین به نمایش درآمده است.

مدیر خانه عکاسان سیاه‌وسفید کاشان افزود: از دیگر بخش‌های این موزه آثاری از همدم حقانی و سه بانوی عکاس کاشان مربوط به هفتادسال قبل و قدیمی‌ترین دوربین متعلق به محمد هلال مقدس به نمایش گذاشته‌شده است.

مقامی گفت: تاریخ عکاسی در کاشان به اعتبار سفرنامه گردشگران خارجی، پیشینه‌ای به طول یک قرن دارد که بخشی از آثار و ابزارهای این دوره زمانی از صاحبان آن‌ها خریداری‌شده و در این موزه نگهداری می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار