نخستین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در شاهین شهر کلید خورد

نخستین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس با عنوان پلاک به مناسبت هفته دفاع مقدس در شاهین شهر برگزار می شود.

نخستین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس با عنوان پلاک به مناسبت هفته دفاع مقدس در شاهین شهر برگزار می شود.
این جشنواره با حمایت فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان شاهین شهر و میمه و همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، کانون بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر برنامه ریزی شده است.
سید احمد قریشی فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تشکر از پوشش رسانه ای این جشنواره گفت: یاد امام، شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مظلوم حرمین و مخصوصا شهید حججی که در بازه زمانی کوتاه چهره ای ملی پیدا کرد را گرامی می داریم.
قریشی افزود: سپاه ناحیه هر ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی را اجرا می کند، از جمله بازسازی عملیات محرم در قالب رزمایش، یادواره های شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، عطرافشانی قبور شهدا، اما امسال برای نخستین بار برنامه ریزی اجرای جشنواره تئاتر دفاع مقدس را انجام داده ایم.
وی ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه پایان ناپذیری است و باید با ابزار های مختلف این گنجینه را به مردم نشان داد که یکی از این ابزارها هنر می باشد.

هنر ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم است

فرمانده سپاه ناحیه بیان داشت: مطمئنا هنر ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم به جامعه مخصوصا جوانان است.
قریشی گفت: امسال گام نخست جشنواره برداشته شد و در صورتیکه بازخورد خوبی داشته باشد در برگزاری سال های آتی موارد دیگری را نیز همچون سرودهای انقلابی را به آیتم های جشنواره اضافه می کنیم.
وی با اشاره به کلید خوردن جشنواره گفت: سپاه ناحیه از طرح های اجرایی برای انتقال مفاهیم استقبال می کند که در حال حاضر به پیشنهاد جمعی از هنرمندان این طرح ارائه شد و طی نشست هایی با کارشناسان کامل شد و جامع هنری شهرستان این قابلیت را دارند که در دفاع مقدس آن مفاهیم را منتقل کنند.
قریشی افزود: ما بستر این کار را تا آنجا که توانایی داشته باشیم در قالب هنر ایجاد می کنیم.
فرمانده سپاه ناحیه در پایان صحبت های خود گفت: ما باید پتانسیل های جوانان این شهر و شهرستان را به نگاه بیرونی نشان دهیم و همه باید در این مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

جشنواره از 26 شهریورماه آغاز می شود

در ادامه نشست خبری صادق فرهمند دبیر جشنواره تئاتر دفاع مقدس پلاک در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره با سیاست گذاری ارکان و کارگروه کارشناسی در بخش های نمایش خیابانی(بخش رقابتی)، نمایش صحنه ای/ نمایشنامه خوانی(بخش جنبی)، عکس تئاتر(بخش رقابتی) برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی فعالیت می کند افزود: جشنواره تئاتر دفاع مقدس با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و با اعتقاد به زیبایی و توانایی زبان والای هنر نمایش در ترویج، گسترش، فضائل انسانی و تبیین جایگاه فرهنگ مقاومت در توسعه هنر نمایش برگزار می نماید.
دبیر جشنواره بیان داشت: این اتفاق نوید روزهای خوب و حرکت هنرمندان حوزه تئاتر در عرصه ارزش های والا و مقاومت ایثار شهادت را می دهد که جایش در حوزه فرهنگ و هنر خالی بود.

شاهین شهر دارای پتانسیل بالای هنر نمایشی است

فرهمند که خود یکی از کارگردانان، بازیگران، نمایشنامه نویسان صاحب سبک، طراحان صحنه، لباس و عروسک میباشد و دارای جوائز مختلفی در سطح ملی است در خصوص اجرای این جشنواره در شاهین شهر گفت: شاهین شهر پتانسیل بالایی در زمینه هنرهای نمایشی دارد اما تاکنون بستری برای نشان دادن این قابلیت ها به خارج از شهر خود نداشته و ما با کمک مسئولین قصد داریم نام شاهین شهر را در سطح ملی نشان دهیم و توانایی هنرمندان را به نمایش گذاریم.
وی اظهار داشت: ما شاهد برگزاری جشنواره ها و همایش های موضوعی مختلف از جمله شهادت، دفاع مقدس و ... هستیم که تاکنون هیچ کدام دوامی نداشته و مقطعی بوده اند و امیدواریم این گام بتواند شروع راهی باشدتا افق بلندی که برای شهر در نظر گرفته شده است را طی کند.
دبیر جشنواره تاکید کرد: بستری که نگاه ارزشی داشته باشد و ابزاری که هنر نمایشی باشد هر دو می توانند هدف والای جشنواره را که ارزش ایثار و شهادت است محقق کند.
فرهمند با اشاره به کارگروه های برنامه ریزی شده در جشنواره گفت: بر پایه سیاست های جشنواره برای علاقمندان و هنرمندان مبتدی کارگاه های آموزشی طی 4 روز با اساتید مجرب هنر نمایش کشور برگزار می شود و ما سعی کرده ایم تمام جنبه های تئاتر را در این جشنواره جای دهین تا تمامی هنرمندان حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی افزود: تا کنون استقبال گسترده ای از سوی هنرمندان استان شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده 6 تا 7 اثر خیابانی، 5 اثر صحنه ای، 3 اثر در بخش جنبی مورد بررسی قرار می گیرد.
گفتنی است جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس پلاک از 26 شهریور تا 30 برگزار می شود. مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور ماه، اعلام نتایج آثار پذیرفته شده 20 شهریور ماه می باشد و گروه های متقاضی آثار خود را در قالب 3 نسخه (طرح و نمایشنامه) به همراه لوح فشرده و فرم تقاضا به دبیرخانه جشنواره واقع در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر ارسال نمایند و در صورت سوال با شماره 09387710010 آقای رسولی تماس حاصل فرمایید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار