ابرچالش های کشور را شناسایی کرده ایم

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس نمایشی از دموکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود، گفت: بیش از دو سوم وزیران دولت دوازدهم بالای 200 رای از مجلس کسب کردند که می توان گفت بیش از دو سوم رای مجلس پشتیبان کابینه است.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس نمایشی از دموکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود، گفت: بیش از دو سوم وزیران دولت دوازدهم بالای 200 رای از مجلس کسب کردند که می توان گفت بیش از دو سوم رای مجلس پشتیبان کابینه است. جهانگیری افزود: انصافا نقدها نسبت به وزیران پیشنهادی جدی و اخلاقی بود و به هیچ وجه به مسائلی که لازم نبود در جلسات علنی و عمومی گفته شود، پرداخته نشد. در جلسات رای اعتماد بیشتر به مسائل کاری و مدیریتی پرداخته شد و در نهایت رای بسیار خوبی به وزیران پیشنهادی داده شد.

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: واقعا ما نیاز به چنین هماهنگی داریم که در تصمیم گیری ها با قدرت بیشتری عمل کنیم. وی در ادامه با بیان اینکه چالش های جدی در بخش های سیاسی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی کشور و ملت است، گفت: در برخی موارد از مشکلات به عنوان ابرچالش نام برده است که باید سریعتر به آنها پرداخته شود. معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: دولت دوازدهم این ابرچالش ها را در جلسه ای که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده ایم طرح کرده است و هم در جلسات دیگر، بنابراین به نقطه ای رسیده ایم که دیگر نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه از طرف دیگر مطالبات مردم زیاد و جدی است، ادامه داد: در انتخابات 29 اردیبهشت مردم با رای خودشان مطالباتشان را مطرح کردند و از رئیس جمهوری خواهان عملی کردن وعده هایش شدند و ایشان هم در عملی کردن و پیگیری وعده هایش جدی است تا آنها محقق شود. وی با یادآوری اینکه دولت دوازدهم راه سخت و پیچیده ای را پیش رو دارد، گفت: این راه به تنهایی قابل پیمودن نیست چرا که این موضوعات تنها دولت نیست و مربوط به همه کشور است. معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه مجلس و دولت دو قوه اصلی و تعیین کننده هستند، افزود: مجلس و دولت هموارکننده این مسیر هستند و نمایش مجلس در رای اعتماد به وزیران این تفاهم و انسجام را نشان داد که دولت و مجلس می خواهند در این مسیر حرکت کنند که البته بقیه ارکان نظام هم باید در این راه همراهی کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ما نیاز به انسجام و تفاهم ملی داریم، گفت: نیاز داریم که همه مدیران با هر سلیقه و جهت گیری و توانمندی به کشور خدمت کنند و از طرف دیگر فضای خدمت را برایشان فراهم کنیم که البته معنایش این نیست که حتما باید در دولت کار کرد. وی خاطرنشان کرد: اگر کسی استعداد و توانایی برای پیشرفت کشور دارد، فکر نکند که موانع و محدودیتی برای پیشرفت پیش رویش است. معاون اول رئیس جمهوری افزود: دولت دوازدهم وظیفه اش این است که برای تفاهم ملی و انسجام پیشگام شود و این عزم ملی را در همه ارکان کشور به وجود آورد. جهانگیری گفت: با عنایت الهی و حمایت های رهبری و پشتیبانی مردم که بزرگ ترین سرمایه ای است که امروز در اختیار رئیس جمهوری و دولت است و با همکاری همه ارکان نظام می توانیم این راه را به صورت مطلوب طی کنیم.

وی همچنین اظهارکرد: رئیس جمهور بعد از رای اعتماد وزیران پیشنهادی و ابلاغ به آنها، معاونان و اعضای دولت پیوستی را به همه دستگاه ها ابلاغ کرد تا اولویت های دولت دوازدهم را پیگیری کنند. معاون اول رئیس جمهور افزود: نهاد ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و بخش های دیگر ریاست جمهوری مکلف به پیگیری مطالبات هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار