اگر زود خسته و بی حال می شوید، ویتامین B از دست می دهید

کمبود ویتامین گروه B یکی از علت ها بی حالی، خستگی، بیماری و چاق شدن در بین مردم است که با روش های غلط فرآوری و پخت و پز این ویتامین از گروه غذایی و سفره ایرانی کم شده است.

کمبود ویتامین گروه B یکی از علت ها بی حالی، خستگی، بیماری و چاق شدن در بین مردم است که با روش های غلط فرآوری و پخت و پز این ویتامین از گروه غذایی و سفره ایرانی کم شده است.

متخصص طب سنتی در این باره در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: در لقمه ایرانی چهار مشکل اساسی وجود دارد که باعث شده بیش از ۵۰ درصد مواد مغذی از غذای سفره ایرانی هدر رود و با نصف باقی مانده اکثر اعمال حیاتی ما به خوبی انجام نمی‌گیرد. برای نمونه سهم زیادی از انرژی بدن از طریق ویتامین‌های گروه B تامین می شود، اما به دلیل روش‌های غلط فرآوری و پخت و پز اکثر ویتامین‌های گروه B ‌از بین رفته و لقمه ایرانی عاری از ویتامین B می شود که به سلول‌های مغزی، قلبی، کبدی و ماهیچه‌ای برسد و به خاطر همین دیده اغلب ایرانی‌ها خسته‌اند و حال کار کردن ندارند.

رسول حیدری ادامه داد: کشاورزان ۲۲۰۰ تا ۲۷۰۰ لیتر آب به گندم می دهند، اما با فرستادن گندم به کارخانه، مواد مغذی آن مانند سبوس و به تبع آن ویتامین های B و املاح ضروری گرفته می شود و به نانوا می فرستند، نانوا هم در تنور ۴۰۰ درجه آن را نابود می کند تا قند سوخته و آکریل آمید به سفره مردم تحویل دهد.

وی با اشاره به علت ریزش مو با حذف برنج از برنامه غذایی ،خاطر نشان کرد: برنج حاوی ویتامین B است و این ویتامین از ریزش مو جلوگیری می کند که بهتر است برای رژیم غذایی مناسب برنج را حذف نکنید به جای آن برنج قهوه ای بخورید.

حیدری تاکید کرد: بنابراین اگر آرد گندم را سفید، برنج را آبکش و مواد غذایی را سرخ نکنید طوری که ویتامین B آن حفظ شود ، نیازی به مصرف کپسول های ویتامین B نخواهید داشت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا ، ویتامین های گروه B بیشتر و عمدتا در پوست گندم و پوست طلایی رنگ برنج به مقدار فراوان وجود دارند، پس اگر مردم ما بی حال و بی انرژی هستند، زود عصبانی، مریض و چاق می شوند، بخاطر کمبود ویتامین های گروه B در نان، برنج، کیک، کلوچه، شیرینی، قند، شکر، نوشابه، ماکارونی و درواقع در همه غذاهای سفره ایرانی است


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار