داعش مسئولیت حمله بروکسل را به عهده گرفت

نهاد تبلیغاتی گروه تکفیری صهیونیستی داعش در بیانیه ای که روز شنبه در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرد، مسئولیت حمله با چاقو به نظامیان را در بروکسل به عهده گرفت.

نهاد تبلیغاتی گروه تکفیری صهیونیستی داعش در بیانیه ای که روز شنبه در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرد، مسئولیت حمله با چاقو به نظامیان را در بروکسل به عهده گرفت.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیانیه داعش به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد عامل حمله بروکسل یکی از سربازان دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) بود.

این بیانیه تصریح کرد این عملیات در پاسخ به درخواست (داعش) برای هدف گرفتن کشورهای مشارکت کننده در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در سوریه و عراق که بلژیک نیز در آن شرکت دارد، صورت گرفته است.

مقام‌های دادستانی بلژیک روز شنبه اعلام کردند، مردی که با چاقو به دو سرباز در پایتخت این کشور حمله کرده بود، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

جمعه‌شب یک مرد با چاقو به دو سرباز در بلژیک، پایتخت بروکسل حمله و آنها را زخمی کرد.

گزارش‌های اولیه از مجروح شدن مهاجم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی حکایت داشت ولی دادستان کل کشته شدن وی را تایید و اعلام کرد که با این حادثه، مانند حادثه تروریستی برخورد می‌شود.

یک سخنگوی دادستانی گفت: «براساس اطلاعاتی که ما از هویت (مهاجم) داریم، وی مری 30 ساله بود که سابقه فعالیت‌های تروریستی نداشت.»

به دنبال حملات تروریستی در پاریس و پایتخت بلژیک در سال‌های 2015 و 2016، سطح تهدیدهای امنیتی در بروکسل افزایش یافته است و سربازان در خیابان‌های شهر مستقر می‌شوند.

در ماه ژوئن گذشته، سربازان یک مظنون به عملیات انتحاری را در ایستگاه مترو در مرکز بروکسل به ضرب گلوله کشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار