کاهش 62 درصدی بارش‌های اصفهان

استاندار اصفهان با اشاره به کاهش 62 درصدی بارش‌های اصفهان نسبت به میانگین بلندمدت، گفت: میزان بارش در استان اصفهان هم نسبت به سال گذشته و نسبت به بلندمدت کاهش داشته و براساس پیش بینی ها بارش های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارش ها را داشته باشد.

کاهش 62 درصدی بارش‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار داشت:‌ بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، بارش در استان اصفهان هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به بلندمدت کاهش داشته است و در کم بارشی رتبه ششم را نسبت به بلند مدت داشته است.
وی با بیان اینکه در کل استان اصفهان به طور میانگین ۷۲ میلیمتر بارش گزارش شده، گفت:‌ این میزان بارش نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.
زرگرپور اضافه کرد: در شهر اصفهان تنها ۲۵ میلیمتر بارش گزارش شده که نسبت به بلند مدت ۶۲ درصد کاهش بارش صورت گرفته است.
وی افزود:‌ براساس این گزارش ها تنها در شهرستان های خوانسار، گلپایگان و فریدن بارش ها نسبت به میانگین بالاتر است و دمای هوا در کل استان نسبت به زمستان گذشته سردتر ونسبت به میانگین بلندمدت بدون تغییر بوده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۹.۷ درصد استان در خشکسالی شدید قرار گرفته است، تصریح کرد: مناطق مرکزی و برخی مناطق جنوبی استان خشکسالی شدید دارند و ۹۳ درصد جمعیت و ۸۹ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی هستند.
وی اضافه کرد:‌ براساس پیش بینی هواشناسی بارش های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارش ها را داشته باشد.
زرگرپور اعلام کرد: طبق آمار موجود در حوضه زاینده رود هم در سرشاخه ها و هم در مرکز و شرق با کاهش بارندگی و شرایط نامساعد به سر می بریم.
وی حجم سد را ۲۰۶ میلیون متر مکعب خواند و افزود: ‌این میزان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به بلندمدت بیش از ۷۰ درصد کاهش را نشان می دهد.
استاندار اصفهان به گزارش اداره کل راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، الزامات پدافند غیرعامل، انتقال پایگاه و باند پرواز به خارج از شهر و انتقال دکل ها از پشت بام ها به سطح زمین از اقدامات فوری است که باید صورت گیرد.
وی تهیه طرح جامع خطر پذیری در حوزه حمل و نقل، شناسایی نقاط کور مخابراتی، انتقال دکل های بیسیم از ‌پشت بام ها به روی زمین، استفاده از بیمه در صنعت حمل و نقل، مقاوم سازی ساختمان های واقع در حوزه حمل و نقل، پیگیری تامین یک دستگاه برج مراقبت سیار، راه اندازی ایستگاه های هواشناسی جاده ای از جمله پیشنهادات کارگروه تخصصی حمل و نقل عنوان کرد و بر بررسی این پیشنهادات تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز با ارائه گزارشی در خصوص ستاد تسهیل سفرهای نوروزی، اظهارداشت: به طور مجموع تلفات ناشی از تصادفات کاهش یافته گرچه در برخی ماه ها و فصول افزایش داشته است.
همچنین در این جلسه گزارش کارگروه شهرداری ها به جلسه ارائه شد که مشخص شد: ۲۵۵ دستگاه ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها تامین شده است و تخصیص اعتبار برای ماشین آلات آتش نشانی و ساخت ایستگاه آتش نشانی، عقد قرارداد بیمه مسئولیت جامع درسال ۹۵، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان، برگزاری آموزش آتش نشانی، پیش بینی پست کارشناسی مدیریت بحران در شهرهای بالای ۲۳ هزار، توزیع ۱۸۷ دستگاه شیرهیدرانت از جمله اقدامات در حال پیگیری و انجام است و نیاز به اعتبار برای خرید نردبان ۵۶ متری برای آتش نشانی در شهرهایی که بلند مرتبه سازی دارند وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار