فیتیله‌پیچیِ یزدانی

گویا حسن یزدانی برای شکسـتن رکوردها آفریده شده است. پسر خوب جویبـــاری با قهـرمـانی در مسابقات جهانی 2017، حالا اولین کشتی‌گیری است که یک سال پس از المپیک، قهرمانی جهان را هم تجربه می‌کند؛ اما این بار در یک وزن بالاتر.

اصفهان زیبا: گویا حسن یزدانی برای شکسـتن رکوردها آفریده شده است. پسر خوب جویبـــاری با قهـرمـانی در مسابقات جهانی 2017، حالا اولین کشتی‌گیری است که یک سال پس از المپیک، قهرمانی جهان را هم تجربه می‌کند؛ اما این بار در یک وزن بالاتر.

پس از پایان مسابقات جهانی کشتی فرنگی که بانایب قهرمانی امتیازی تیم ایران و کم فروغی ملی پوشان همراه بود، حالا چشم ورزش دوستان ایرانی به پاریس دوخته شده تا منتظر هنرنمایی مردان کشتی آزاد باشند.روز اول مسابقات جهانی با شکست سه نماینده ایران همراه بود؛ اما همه امیدها به حسن یزدانی معطوف شده بود تا ببیند نابغه ایرانی این بار چه در چنته دارد.یزدانی که در وزن 86 کیلوگرم به روی تشک رفت، پس ازاستراحت در دور اول، کار خود را با پیروزی مقابل عظمت دولت بیکوف، نایب قهرمان آسیا از قزاقستان آن هم با نتیجه 12 بر 2 قبل از پایان 6 دقیقه آغاز کرد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر پیتر یانولوف، دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مولداوی را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد آلکساندر گوستی‌یف، نایب قهرمان اروپا از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

او برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر صفر مقابل ولادیسلاو والیف، دارنده مدال طلای جوانان جهان از روسیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. یزدانی در فینال مسابقات نیز مقتدرانه کشتی گرفت و با حملات پیاپی خود در کمتر از سه دقیقه 10 امتیاز گرفت و کشتی را به پایان رساند تا پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورد.یزدانی با این مدال، اولین قهرمانی جهان خود را جشن گرفت تا کشتی دنیا به احترام او کلاه از سر بردارد و موجی از خوشحالی و غرور در بین ایرانی ها ایجاد شود؛ به روال مرسوم همیشه نیز مسئولان ورزشی و غیر ورزشی، پیام های تبریک متعددی را به مناسبت قهرمانی یزدانی صادر کردند.

این در حالی است که 29 بهمن 95 وقتی در مسابقات جهانی کرمانشاه، یزدانی که به وزن 86 کیلوگرم آمده بود در مصاف با دیوید تیلور از آمریکا و در حالی که در تایم اول پیش بود، در وقت دوم از لحاظ نفس کم آورد و ضربه فنی شد.

پس از این باخت بی رحمانه ترین نقدها به حسن یزدانی وارد شد، بدون اینکه قهرمانی او در المپیک در نظر گرفته شود؛ اما این کشتی‌گیر جوان، بدون توجه به حواشی، عزمش را برای نتیجه‌گیری جزم کرد و در مسابقات جهانی پاریس نشان داد که طلای ریو اتفاقی نبوده است.وی پس از کسب این قهرمانی در جمع خبرنگاران گفت: من برای رسیدن به این مدال خیلی زحمت کشیدم و محمد طلایی و رسول خادم نیز به من کمک کردند تا صاحب این مدال شوم و مدالم را به تمام مردم ایران تقدیم می کنم. هدفم در مسابقات جهانی، نمایش کشتی ایرانی بود و خدارا شکر این اتفاق رخ داد و توانستم مدال طلا را کسب کنم.وی عنوان کرد: من برای کسب مدال طلا به این مسابقات آمدم و برای اینکه هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارم، هیچ حریفی را دست کم نگرفتم و خدا را شکر توانستم با پیروزی مقابل حریف اسلواکی به مدال طلا دست یابم.دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان در پایان گفت: اگر دعای مردم نبود، به طور قطع به مدال طلا دست پیدا نمی‌کردم و خدارا شکر که توانستم دل مردم ایران را شاد کنم. پدر و مادرم در هر شرایطی مرا دعا می‌کنند و قطعا هر چه دارم از دعای خیر مردم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار