مدیرکل تعاون استان اصفهان: 30 درصد افزایش بیمه بیکاری به خاطر رکود بخش صنعت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان: 24 هزار و 797 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که سالی 30 درصد رشد داشته است که یکی از دلایل مهم این آمار رکود حاکم بر صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان: 24 هزار و 797 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که سالی 30 درصد رشد داشته است که یکی از دلایل مهم این آمار رکود حاکم بر صنعت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن نیرومند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به دولتمردان به مناسبت هفته دولت و بزرگداشت یاد شهید علی رضائیان اظهار کرد: یکی از شعارهای وزارت تعاون این است که باید با تعاون کار ایجاد کنیم و با کار به رفاه برسیم، بر اساس آمار یکسال گذشته ( از مرداد 95 تا پایان تیر 96) استان ما یک میلیون و 100 هزار کارگر بیمه شده دارد که در واقع بیش از 3 میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته بیش از 31 هزار شکایت دریافت کردیم که باید به این شکایات رسیدگی کنیم و رأی صادر کنیم، در این سال 9 هزار و 293 رأی صادره رسیدگی شده است، در سال گذشته در هیأت‌های بدوی 6 هزار 500 و در تجدیدنظر هزار و 215 مورد به سازش منتهی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته توانستیم زمان رسیدگی به شکایات را کم کنیم، در سال گذشته مدت رسیدگی به شکایات در هیأت‌های تجدیدنظر از بیش از 60 روز به 52 روز کاهش پیدا کرده است در سال 95 مدت رسیدگی در هیأت‌های بدوی از 38 روزی که بوده به 28 روز کاهش دادیم.

وی عنوان کرد: با 68 بازرس نمی‌توانیم همه واحدها را بازرسی کنیم، برای حل این مشکل در ابتدا صلاحیت ایمنی واحدها را بررسی می‌کنیم، بیش از 7 هزار پیمانکار اصفهان را باید در این طرح مورد بررسی قرار دهیم، در سال گذشته 342 پیمانکار بررسی و 245 تأیید صلاحیت شدند.

نیرومند اذعان داشت: در حال حاضر باید همه کارگران عمومی و پیمانکاران باید آموزش ببینند که تأثیر آن 28 درصد کاهش حوادث در سال گذشته است، کار دیگر تشکیل پلیس ایمنی است که در هر واحد از کارکنان خود واحد یک نفر پلیس ایمنی گماردیم.

وی ابراز کرد: در سال گذشته 71 جلسه کمیته بدوی و 30 جلسه کمیته تجدیدنظر و 6 هزار تقاضای فردی و 5 هزار تقاضای گروهی را بررسی کردیم و شغل‌هایی که سخت و زیان‌آور به حساب می‌آید باید هر یک سال بیمه برای آن‌ها برابر یک سال و نیم به حساب آید و پس از 20 سال بازنشسته می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری قانونی برای حمایت از کارگران بیکار شده و یا کارگران واحدهایی تعطیل شده، است؛ 36 هزار و 242 متقاضی داشتیم که بررسی شده و بیمه بیکاری افراد 24 هزار و 797 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که سالی 30 درصد رشد داشته است که یکی از دلایل مهم این آمار رکود حاکم بر صنعت است.

وی تأکید کرد: برای افراد مشمول بیمه بیکاری آموزش‌هایی قرار داده می‌شود، در سال گذشته بیمه بیکاری 15 هزار و 639 نفر قطع شده است، 10 درصد بیمه بیکاری کل کشور را در اصفهان استفاده می‌کنیم که به خاطر صنعتی بودن استان ما است.

نیرومند تصریح کرد: تمام قرار دادهای کار باید در سامانه ثبت قراردادها ثبت شود در غیر این صورت مورد تأیید ما نیست؛ با این طرحی که یک ماه است آغاز شده است قراردادهای سفید امضا که توسط کارفرمایان با کارگران انجام می‌شد از بین می‌رود، پیشنهاد این طرح و نرم‌افزارش توسط اصفهان آماده شد اما طرح به صورت کشوری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بیمه کارگران ساختمانی به عنوان ضعیف‌ترین کارگران و در معرض خطرترین کارگران بیمه نبودند که با خبر وزیر کار تا پایان سال همه کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، در استان اصفهان 200 هزار نفر کارگر ساختمانی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال 93 بیش از 210 شورای سازش داشتیم و در هر صنفی می‌توانستیم این شورا را تشکیل دهیم اما این شوراها از سال 93 حذف شدند اما تمام تلاشمان را برای بازگشایی مجدد این شوراها انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: 3 هزار و 160 تعاونی فعال داریم و بالغ بر 3 میلیون نفر عضو این تعاونی‌ها هستند، تاکنون 227 فرصت شغلی در تعاونی‌های توسعه عمران 7 شهرستان استان اصفهان به وجود آمده است، در سال 96 در هزار روستا هزار تعاونی تشکیل شود که در استان ما 80 تعاونی در روستاها تشکیل می‌شود.

نیرومند اذعان داشت: در هفته تعاون دوازدهمین جشنواره تعاونی‌ها را در کاشان برگزار می‌کنیم که 68 طرح در این جشنواره رونمایی می‌شود و از تعاونی‌های برتر که در حوزه صادرات و دیگر شاخص‌ها به دست آوردند تجلیل می‌شود، فرماندار برتر در حوزه حمایت از تعاون در این جشنواره معرفی می‌شود.

وی ابراز کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان 14.7 درصد و نرخ بیکاری کشور 12.4 درصد است که این بدان معنی است که 2.2 درصد بیشتر است این آمار طبق آمار مرکز آمار ایران است، بیش از یک میلیون و 519 هزار نفر شاغل و 259 هزار 797 بیکار در استان در پایان سال 95 داشتیم، بیشترین نرخ بیکاری را در لنجان با 18.6 درصد سپس شاهین‌شهر و نهایتاً خوانسار داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کم‌ترین نرخ بیکاری را آران و بیدگل با 5.9 درصد دارد که در یک اقتصاد پویا بیکاری باید حداقل 6 درصد داشته باشد، نطنز 6.5 درصد و برخوار با 7.1 درصد کم‌ترین نرخ بیکاری استان را دارند.

وی تأکید کرد: در سال 96 قرار است 970 هزار شغل به وجود آید که سهم استان هنوز ابلاغ نشده است؛ با اینکه استانی صنعتی هستیم داشتن 31 اعتصاب و تحصن در سال 95 زیاد بعید نیست اما یک تحصن هم بد است، کمک ما تحت پوشش قرار دادن کارگران بیکار شده این واحدها است مثل هزار و 350 نفر از کارگران پلی اکریل که تحت پوشش بیمه بیکاری بردیم و به آن‌ها حقوق می‌دهیم.

نیرومند در پایان گفت: سال گذشته از 40 هزار اخراج جلوگیری شد که ممکن بود به بیکاران ما اضافه شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار