خط ریلی سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با همکاری چین‌ها در حال اجراست

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیئت چینی، گفت: اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیئت چینی، گفت: اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا منظور سرمایه‌گذاری و احداث خطوط ریلی هیئتی از کشور چین با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند.

خیرالله خادمی در این دیدار توسعه خطوط ریلی را از اولویت‌های مهم دولت ایران برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار کیلومتر خط ریلی در ایران موجود است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست تا ۹ هزار کیلومتر دیگر نیز به این شبکه افزوده شود.

وی افزود: بخشی از این مسیرها به صورت سریع السیر پیش‌بینی شده است و اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد همکاری در احداث قطار سریع السیر تهران ـ مشهد را مطرح و تصریح کرد: این مسیر به طول ۹۰۰ کیلومتر پایتخت را به شهر مقدس مشهد متصل می‌کند و از نظر تسهیل سفر زوار ثامن الحجج (ع) از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی همچنین احداث قطار سریع‌السیر تهران ـ تبریز را پروژه دیگری دانست که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و عنوان کرد: این خط ریلی نیز به طول ۷۰۰ کیلومتر به دلیل اتصال به کشور ترکیه از اهمیت برخوردار است و ایجاد این خط ریلی سریع‌السیر در کنار خط موجود از نظر اقتصادی و تجاری مهم است.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل این کشور برای همکاری در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص فاینانس در این پروژه‌ها تأکید کرد: پیشنهاد ما احداث این خطوط به روش تهاتر با نفت و انتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار