بزرگی ستاره‌های کوچک!

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران برای دومین‌بار توانست عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانست عنوانی بهتر از چهارمی کسب کند. زمانی که شاگردان وکیلی با نتایج نسبتا ضعیف در میانمار به کار خود پایان داد کمتر کسی تصور می‌کرد این ستاره‌های کوچک بتوانند خیلی زود خود را پیدا کرده و در میدان بزرگی مانند مسابقات جهانی آقایی کنند.

اصفهان زیبا: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران برای دومین‌بار توانست عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانست عنوانی بهتر از چهارمی کسب کند. زمانی که شاگردان وکیلی با نتایج نسبتا ضعیف در میانمار به کار خود پایان داد کمتر کسی تصور می‌کرد این ستاره‌های کوچک بتوانند خیلی زود خود را پیدا کرده و در میدان بزرگی مانند مسابقات جهانی آقایی کنند.

شاید تنها کسی که در همان زمان هم بسیار خوش‌بین بود، محمد وکیلی، سرمربی تیم بود که در پایان مسابقات با صراحت اعلام کرد: «ایران شانس زیادی برای کسب مدال در مسابقات جهانی دارد. رقابت های قهرمانی آسیا مبنای برنامه ریزی ها نبوده و تیم ایران در رقابت های جهانی به آمادگی کامل خواهد رسید.» به گزارش فارس، آقای سرمربی درست پیش‌بینی کرده بود؛ ستاره‌های بی‌نام و نشان والیبال ایران در رده نوجوانان با تمرینات فشرده و سخت زیر نظر یک مربی بازیکن ساز به نام وکیلی و البته دستیارانش توانستند خیلی زود پله‌های پیشرفت را طی کنند و در میدان جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.همان زمان که منتقدان مغرض حرف از ناکامی والیبال ایران در رده‌های سنی می‌زدند، نسلی روی کار آمد و بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زد که کسی فکرش را هم نمی‌کرد؛ حالا می‌توان گفت پشتوانه‌سازی با کسب طلای جهان انجام شد تا صدایی از آقایان همیشه مغرض شنیده نشود! پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی رده سنی نوجوانان جهان در بحرین با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در هشتمین و آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به شکست روسیه شد. این در حالی بود که این ملی‌پوشان در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) موفق به شکست ایتالیا (3 بر 2)، مکزیک (3 بر صفر)، چین (3 بر صفر) و جمهوری چک (3 بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی‌آف نیز ترکیه و برزیل را 3 بر صفر شکست داده بودند. تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی نیز کره‌جنوبی را 3 بر صفر از پیش رو برداشت.ایران برای دومین بار قهرمان نوجوانان جهان شد؛ نخستین قهرمانی در سال 2007 به دست آمده است و حالا بعد از 10 سال این مقام تکرار شد. روس‌ها که از سال 1989 با مدال برنز رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان را آغاز کردند، تا کنون شش مدال شامل، سه طلا، دو نقر و یک برنز به دست آورده اند و امسال برای سومین بار به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی دست یافتند.در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز ژاپن 3 بر صفر کره جنوبی را شکست داد تا تیم های ایران، روسیه و ژاپن به ترتیب رتبه های اول تا سوم پانزدهمین دوره این مسابقات را از آن خود کنند. ستاره‌های کوچک والیبال ایران در مسابقات جهانی خیلی چیزها را به خیلی‌ها ثابت کردند؛ همان‌هایی که خیلی زود دست به قضاوت زدند و صبر نداشتند. شاگردان وکیلی در میدان جهانی از تیم‌های آسیایی انتقام گرفتند و اجازه خودنمایی به هیچ کدام از آنها ندادند. شاگردان محمد وکیلی ثابت کردند که والیبال ایران همچنان در پشتوانه‌سازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حالا همه امیدوارند که نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان ورزش کشور به این ستاره‌ها شود تا آنها از مسیر پیشرفت خارج نشوند. به هر حال بازیکنان رده‌های پایه آینده‌سازان والیبال ایران هستند و باید در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین بزرگانی همچون موسوی و غفور و قائمی و ... شوند.والیبال ایران هرچند در سایر رده‌های پایه نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد؛ اما نسلی پرورش داده شد که خیال اهالی والیبال و از همه مهم‌تر سرمربی تیم ملی را تا حدود زیادی راحت کرد. حالا کولاکوویچ می‌تواند با خیال راحت به هدف خود که همان جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان بود فکر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار