اعلام آمادگی دولت برای رفع محدودیت شبکه‌های اجتماعی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه اینترنت ثابت در کشور را غیر طبیعی عنوان کرد و گفت: کمیته ای برای اصلاح این تعرفه ها در وزارت ارتباطات تشکیل شده است و تلاش می کنیم در ماه های آینده این موضوع را ساماندهی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه اینترنت ثابت در کشور را غیر طبیعی عنوان کرد و گفت: کمیته ای برای اصلاح این تعرفه ها در وزارت ارتباطات تشکیل شده است و تلاش می کنیم در ماه های آینده این موضوع را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه وزیران پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: قیمت اینترنت تلفن همراه در همه کشورها گران است؛ اما ما در کشور با مشکل تعرفه اینترنت ثابت روبه رو هستیم که این مسئله جلوی رشد بازار را می گیرد. وی در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگاران درباره رفع محدودیت برای شبکه توئیتر گفت: رویکرد شورای عالی فضای مجازی این بوده که با سرویس هایی که فیلتر شده اند، مذاکره شود و به این مسئله نگاهی سلبی نداشته باشیم. آذری جهرمی اضافه کرد: تلاش ما این است که به حقوق شهروندان در دسترسی به سرویس ها احترام بگذاریم اما لازمه این مسئله این است که آنها هم به مقررات ما احترام بگذارند و موضوع فرهنگ ما را صیانت کنند. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نمی توانیم اجازه فعالیت به شبکه ای بدهیم که خدماتی ارائه کند و از طرف دیگر معضلات جدی برای ما داشته باشد.

آذری جهرمی گفت: بنا به مقرراتی که این شبکه ها دارند یوتیوب موارد غیراخلاقی و پورنوگرافی را بلاک می کند ما نیز انتظار داریم متناسب با فرهنگ ما این محدودیت ها را توسعه دهند و به صورت محلی این سرویس ها را پیاده کنند. وی گفت: اگر آنها آمادگی داشته باشند ما نیز در دولت و مجموعه نظام این آمادگی را داریم که این محدودیت ها را برداریم. توئیتر درخواست داده اما هنوز مذاکره ای آغاز نشده است. در این مراسم، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم گفت: ما در دوره قبل در تمام بخش‌ها اعم از اقتصادی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما وقتی شروع به کار کردیم در تمام این حوزه‌ها دچار مشکل بودیم و در حین انجام کار به مشکلات زیادی برمی‌خوردیم. جهانگیری ادامه داد: اگر بخواهیم با دید منصفانه به این فعالیت‌ها نگاه کنیم در تمامی حوزه‌ها به خصوص ارتباطات و فناوری کارهای بزرگی انجام شده بود و امروز من با اطمینان می‌گویم که در مبحث آی سی تی و آی تی اگر با همین سرعت پیش برویم توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی ادامه داد: در دولت دوازدهم باید بخش‌های پیشران توسعه شناخته شود و منابع به آنها اختصاص پیدا کند قطعا بخش فناوری و اطلاعات یکی از آن بخش‌هاست. وزارت ارتباطات باید آثار فناوری اطلاعات را به دیگر دستگاه‌ها نشان دهد و آنها را ترغیب به استفاده از این تکنولوژی کند. جهانگیری با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب گفت: دغدغه اصلی کشور اقتصاد است و در ملاقات با رهبری ایشان نیز این نکته را تاکید کردند. جهانگیری ادامه داد: من در مورد فسادهای اقتصادی صحبت کرده‌ام و باز هم صحبت خواهم کرد. برخی فکر نکنند که از طرح مسئله و صحبت کردن دست برخواهم داشت. فساد باید ریشه کن شود. متاسفانه فساد در جاهایی نفوذ کرده که نباید به آن نهادها و دستگاه ها نفوذ می کرد. معاون اول رئیس جمهور در خصوص وزیر جدید ارتباطات گفت: متاسفانه برخی افراد در مورد آقای جهرمی صحبت‌های ناحقی مطرح کردند. مطمئن هستم این افراد بعد از چند ماه باید از ایشان حلالیت بطلبند و از جامعه عذرخواهی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار