سفر به آبشار اصفهان

شهربازی قدیمی اصفهان که به بازنشستگی رسید، با پردیس هنر معاوضه شد.مدت هاست اصفهانی هایی که از خیابان آبشار سوم می گذرند، دیگر چرخ و فلک بزرگ این شهر بازی را نمی بینند. آنهایی که سوار خط 31 اتوبوسرانی اصفهان می شوند، با وجود اینکه هنوز هم نام شهربازی را به عنوان مقصد بر روی شیشه های اتوبوس می بینند، اما تنها می توانند از این شهر بازی در خاطرات خود سراغ بگیرند و بگویند «یادش به خیر یک زمان اینجا شهربازی بود.»

اصفهان زیبا: شهربازی قدیمی اصفهان که به بازنشستگی رسید، با پردیس هنر معاوضه شد.مدت هاست اصفهانی هایی که از خیابان آبشار سوم می گذرند، دیگر چرخ و فلک بزرگ این شهر بازی را نمی بینند. آنهایی که سوار خط 31 اتوبوسرانی اصفهان می شوند، با وجود اینکه هنوز هم نام شهربازی را به عنوان مقصد بر روی شیشه های اتوبوس می بینند، اما تنها می توانند از این شهر بازی در خاطرات خود سراغ بگیرند و بگویند «یادش به خیر یک زمان اینجا شهربازی بود.»

اکنون اصفهانی هایی که از آبشار سوم می گذرند به جای شهر بازی، با ساخت و سازهای پروژه ای رو به پایان مواجه می شوند که همان پردیس هنر اصفهان است. در مجموعه تفریحی پردیس هنر در خیابان آبشار اصفهان آبشارهایی پیش بینی شده است و شهروندان با سفر به خیابان آبشار به آبشار دیدنی اصفهان نیز سفر می کنند.

از زمان ساخت شهر بازی آبشار کسی مطلع نیست ، اما همه اصفهانی ها از آن خاطره دارند و در دوران کودکی خود دست کم یک بار شادی و هیجان را در این شهر بازی تجربه کرده اند . اما فرسوده بودن وسایل بازی سبب شد دوران این شهر بازی به سر برسد . پس از بازنشسته شدن شهر بازی پیر شهر، بارها از ساخت مراکز متفاوت تفریحی در فضای این شهر بازی سخن به میان آمد .فروردین 90 بود که از سوی شهردار منطقه 6 اصفهان اعلام شد که پس از واگذاری شهربازی آبشار به مدیریت شهری اصفهان ، این مکان در آینده ای نزدیک به پارک آبی کودکان تبدیل می شود . بعدها ایجاد فضای سبز به عنوان پارک شهری در ادامه پارک های حاشیه زاینده رود در این محدوده به عنوان یک گزینه مطرح شد . اما سرانجام قرعه به نام پردیس هنر افتاد و اصفهانی ها شهربازی قدیمی را با مجموعه تفریحی پردیس هنر معاوضه کردند . عملیات اجرایی پروژه پردیس هنر آبشار از اواخر سال گذشته کلید خورد .

پردیسی با رویکرد خانواده محور
پردیس هنر با رویکرد خانواده محور احداث شده است تا اصفهانی ها تفریح را خانوادگی تجربه کنند. اکنون فاز اول طرح احداث پردیس هنر آبشار به مساحت ۷ هکتار با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست و بیش از ۸۶ درصد پیشرفت کرده است .

طراحی دالان بهشت
در فاز اول این پروژه آمفی تئاتر، سایت هنرمندان، آبشار، برکه مرکزی ، برج آبنما، جاده VIP، پارکینگ و محوطه ورودی احداث می شود . در محوطه سازی این پارک از فرش گل استفاده شده است که به آبنماهای بسیار زیبا منتهی می شود و در پیاده روی مجاور این پارک محوطه ای به نام «دالان بهشت» طراحی شده که افراد به عنوان گالری هنری و معبری زیبا می توانند از آن استفاده کنند .

آبشارهایی زیبا برای پردیس هنر
پردیس هنر با خیابان آبشار اختلاف ارتفاع دارد و با توجه به نام خیابانی که ازنزدیکی این مجموعه می گذرد ، آبشارهای زیبایی در این پردیس طراحی شده است .مدیرپروژه پردیس هنر آبشار با بیان اینکه عملیات احداث این پروژه در دو فاز پیش بینی شده است، ازتکمیل آبشارهای سنگی این مجموعه درمجاور خیابان آبشار خبر می دهد و از پایان عملیات اجرایی حوضچه آبنمای اصلی داخل پردیس هنر می گوید.

تکمیل عملیات اجرایی ورودی فاز اول
ناصرکریمی با بیان اینکه تاسیسات آبشار و موتورخانه این پروژه نیز تکمیل شده است ، از تکمیل عملیات اجرایی ورودی فاز اول و عملیات احداث سقف سازه شیب دار سالن آمفی فاز اول پردیس هنر خبر می دهد .

آبنمای مرکزی، نمادی از طبیعت
به گفته وی در داخل پردیس هنر یک آبنمای مرکزی احداث شده است که آب جوشان از بخشی از این آبنما بالا می آید و از شاخه هایی به بیرون سرازیر می شود و این آب نما برای بازدید کنندگان عرفان و هنر را تداعی می کند و نمادی از طبیعت در شهر است.

تکمیل مجموعه در نیمه اول سال جاری
مدیر پروژه پردیس هنر آبشار با بیان اینکه عملیات های عمرانی فاز اول این پروژه در دو شیفت کاری در حال اجراست ، از تکمیل این مجموعه تفریحی تا نیمه اول سال جاری خبر می دهد .کریمی به رفع دغدغه شهروندان در زمینه پیدا کردن فضای پارک خودرو در زمان استفاده از این مجموعه تفریحی اشاره می کند و از احداث پارکینگی در مقابل پروژه پردیس هنر آبشارپارکینگی با ظرفیت پارک ۲۰۰ خودرو خبر می دهد و می گوید : پروژه احداث پارکینگ اکنون در حال اجرا است.به گفته وی این پارکینگ در باند مقابل خیابان جانمایی شده و عملیات تکمیلی آن در حال انجام است. پردیس هنر آبشار پس از تکمیل، یکی از زیباترین بوستان های حاشیه زاینده رود خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار