تعویق پرداخت حقوق کارگران عامل تاخیر در روند احداث آزادراه شرق اصفهان

نماینده مردم برخوار شاهین شهرومیمه درمجلس شورای اسلامی گفت: درروندساخت آزادراه شرق سپاهان، با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، داردکم عنایتی می شود.

نماینده مردم برخوار شاهین شهرومیمه درمجلس شورای اسلامی گفت: درروندساخت آزادراه شرق سپاهان، با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، داردکم عنایتی می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: در روند ساخت آزادراه شرق اصفهان، با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، کم عنایتی و کم‌توجهی رخ داده است.

وی افزود: با خبر شده‌ایم برخی از کارگران این طرح اثرگذار شبکه بزرگراه‌های در حال ساخت کشور، چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند؛ از رئیس صندوق بازنشستگی کشور تقاضا داریم، توجه ویژه‌ای برای برطرف شدن مشکلات مالی این طرح ملی داشته باشد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث این آزادراه با حمایت و سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا (متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری) ساخته می‌شود؛ احداث این طرح که نخستین آزادراه بتنی کشور است در ماه‌های اخیر به علت کمبود منابع مالی کند شده است؛ پیمانکار قطعه اول طرح، شرکت اسکان ده، پیمانکار قطعه دوم شرکت تیراژ و پیمانکار پل‌های بزرگ شرکت هنزا هستند.

وی با بیان اینکه سهام 70 درصد این طرح به سازمان بازنشستگی کشور و 30 درصد بقیه به دولت تعلق دارد، خاطرنشان کرد: به تازگی تغییرات مدیریتی در مدیریت برخی از پیمانکاران این طرح شاهد هستیم که امیدواریم این تغییرات فعال‌تر شدن احداث این طرح را موجب شوند.

حاجی دلیگانی یادآوری کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های پیمانکاران، 63 کیلومتر از این آزادراه تا مقصد اصفهان، حداکثر در مدت دو سال باید بهره‌برداری شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از پیگیری مسؤولان استان اصفهان، وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی در دو سال اخیر برای شروع و ادامه ساخت آزادراه شرق اظهار داشت: آزادراه شرق اصفهان کریدور جنوب به شمال کشور را به یکدیگر متصل می‌کند و با بهره‌گیری از این آزادراه، فاصله تهران به شیراز 2.5 ساعت و فاصله تهران به اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود؛ احداث این بزرگراه موجب کاهش بار ترافیکی در شهرها خواهد شد و کسانی که مقصدشان اصفهان یا شیراز است بدون نیاز به ورود به شهرهای یزد و کرمان مسیر خود را طی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: احداث این آزادراه به دلیل کوتاه‌تر شدن مسیرها موجب کاهش هزینه سوخت و به دلیل درگیر کردن کارخانه‌های سیمان موجب بهبود فضای اقتصادی کشور می‌شود؛ همچنین در این طرح، ساخت انبارهای عمومی، مراکز تعمیرات و خدمات به ماشین‌آلات سنگین، پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار