فولادگر: رأی بالای مجلس به کابینه دوازدهم حجت را بر دولت تمام کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد به دولت و مخالفت در مواقع خودش یک بحث جدا و کمک به دولت مستقر برای انجام وظایف بحث دیگری است؛ رأی بالایی که مجلس به دولت داد به نوعی اتمام حجت با دولت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد به دولت و مخالفت در مواقع خودش یک بحث جدا و کمک به دولت مستقر برای انجام وظایف بحث دیگری است؛ رأی بالایی که مجلس به دولت داد به نوعی اتمام حجت با دولت است.

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مجموعه‌ای که دولت به عنوان هیأت وزیران معرفی کرد نتیجه مشورت با سران اصلاحات و اعتدال‌گرایان بوده و طبعاً مسؤولیتش را هم باید بپذیرند.

وی افزود: منتقدان انتظار ندارند که از بین آن‌ها وزرا انتخاب شوند ولی انتظار دارند مجموعه سران سیاسی که در انتخاب این کابینه نقش داشتند و شخص رئیس‌جمهور مسؤولیت را بپذیرند و ما هم برای کابینه آرزوی موفقیت می‌کنیم؛ اگر منتقد دولت هم بوده‌ایم ولی این‌طور نیست که نخواهیم دولت موفق باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دولت کمک می‌کنیم و هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد، شخصاً به عنوان یک نماینده یا به عنوان مسؤول کمسیون ویژه تولید ملی و عضو کمیسیون اصل 44، کمسیون صنایع و شوراهایی که هستیم در بعد نظارتی از طرفی و از طرف دیگر در بعد قانون‌گذاری باید کمک کنیم که دولت بتواند وظایفش را به خوبی انجام دهد و مشکلات کشور به ویژه مشکلات معیشت و اقتصاد را به خوبی حل کنند.

وی همچنین گفت: انتقاد به دولت و مخالفت در مواقع خودش یک بحث جدا و کمک به دولت مستقر برای انجام وظایف بحث دیگری است؛ رأی بالایی که مجلس به دولت داد به نوعی اتمام حجت با دولت است و به اندازه کافی شرایط برای کمر همت بستن و پرکارتر و بهتر از چهار سال گذشته وظایف خود را انجام دادن وجود دارد.

فولادگر تصریح کرد: در چهار سال گذشته دولت نقاط ضعف و قوتی داشته که باید کارهای مثبت خود را ادامه دهد و ضعف‌ها را اصلاح کند؛ امیدوار هستیم دولت بتواند در چالش‌هایی هم چون بحث اشتغال، تولید ملی، سیستم بانکی، محیط زیست و آب که خود نیز از آن‌ها یاد کرده کار انجام دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: به هیچ دولتی نباید نگاه صفر تا صدی کرد، بالأخره هر دولتی نقاط قوت و ضعفی در مسائل مختلف دارد که در بعضی موارد نقاط ضعف پررنگ‌تر و بعضاً هم نقاط قوت پررنگ می‌شود؛ در هر صورت امید داریم دولت دوازدهم در چهار سال آینده با رهنمودهای مقام معظم رهبری، حمایت مجلس و رأی مردم مشکلات را حل کند، البته مجلس هم باید نظارت منصفانه، هوشیارانه و مشفقانه در همه امور داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث وزارت علوم یک بحث حقوقی وجود داشت که اول باید وزیر معرفی نکرد و سرپرست گذاشت و سرپرست برای زمانی است که وزیر مشخص نشده باشد، در این‌که فعلاً وزارتخانه نباید بدون وزیر باشد شکی نیست؛ کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم نظر مشورتی داد که وزارتخانه نباید بدون وزیر باشد بنابراین انتصاب سرپرست کار قانونی بود.

وی ادامه داد: این مسأله هم که بسیاری از همکاران معتقد بودند که لیست اولیه باید لیست کاملی می‌بود کاملاً درست است؛ در هر حال این وزارتخانه حساس بوده و رئیس جمهور هم در صحبت‌هایش گفت یک سری محدودیت‌هایی وجود دارد که البته من زیر بار فشارها نمی‌روم، احتمالاً یکی از جاهایی که محدودیت وجود داشته همین وزارت علوم بوده است.

فولادگر در ادامه گفت: امیدوار هستیم فردی شایسته، متخصص و مدیر برای وزارت علوم انتخاب شود که به لحاظ سیاسی هم بتواند در مسیر انقلاب و رهبری آن باشد و اگر هم گرایش سیاسی دارد خودش را مستقل بداند و زیاد تابع جریان‌های سیاسی نباشد.

وی در پایان تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه باید سیاسی، پویا و زنده باشد، اما نباید همچون مواردی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده محل تاخت و تاز جریان‌های سیاسی و احزاب و ساختارشکنی‌ها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار