خواستیم و شد

قایقرانی ایران که زمانی به ظهور تک‌ستاره‌ها امید بسته بود، حالا به افق‌های بزرگ‌تری فکر می‌کند. حدود یک ماه قبل بود که محمدنبی رضایی در رقابت‌های قایقرانی قهرمانی جوانان جهان و در مسابقه کانوی تک‌نفره هزارمتر به مدال جهانی رسید. در ادامه هم نوبت به عادل مجللی رسید که این بار در رده بزرگسالان و در کانوی 200 متر به مدال برنز برسد؛ مدالی تاریخ ساز که می‌تواند روزنه‌ای را برای موفقیت‌های آینده پیش روی این رشته مدال‌آور باز کند.

اصفهان زیبا: قایقرانی ایران که زمانی به ظهور تک‌ستاره‌ها امید بسته بود، حالا به افق‌های بزرگ‌تری فکر می‌کند. حدود یک ماه قبل بود که محمدنبی رضایی در رقابت‌های قایقرانی قهرمانی جوانان جهان و در مسابقه کانوی تک‌نفره هزارمتر به مدال جهانی رسید. در ادامه هم نوبت به عادل مجللی رسید که این بار در رده بزرگسالان و در کانوی 200 متر به مدال برنز برسد؛ مدالی تاریخ ساز که می‌تواند روزنه‌ای را برای موفقیت‌های آینده پیش روی این رشته مدال‌آور باز کند.

قایقرانی ایران توسط محسن شادی در رده جوانان رویینگ به اولین مدال جهانی رسید و حالا پس از سال‌ها، در سال جاری دو مدال جهانی برای پاروزنان ایرانی دست آمده است.در جریان رقابت‌های قایقرانی قهرمانی جهان که در کشور چک به انجام رسید، عادل مجللی، ملی‌پوش کانوی ایران در فینال A کانوی ۲۰۰ متر به آب زد و به مدال برنز رسید. قایقران ایرانی با اختلافی اندک پس از نماینده بلاروس و گرجستان به مدال برنز رسید و می‌توانست حتی به مدال خوشرنگ‌تری هم دست پیدا کند.

این نخستین مدال تاریخ قایقرانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در رده بزرگسالان است.مجللی پیش از این سه‌بار سابقه قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و یک‌بار کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی را دارد و حالا با کسب این مدال در تاریخ قایقرانی نام خود را ثبت کرد.این قایقران اهل شهرستان ترکمن که دیروز با استقبال اهالی ورزش وارد کشور شد، در گفت وگو با اصفهان زیبا تاکید می‌کند که برای تاریخ سازی به چک سفر کرده بود.وی با بیان اینکه با صلاحدید کادر فنی پیک بدنی‌اش را برای مسابقات جهانی هماهنگ کرده بود، می‌گوید: در رشته قایقرانی در صدم ثانیه‌ها، رکوردها جابه‌جا می‌شود و با توجه به اینکه در کاپ جهانی مجارستان با اشتباه خودم از رسیدن به مدال بازماندم، انگیزه زیادی برای نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی داشتم.مجللی ادامه می‌دهد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بودم و با شرایط بدنی عالی راهی چک شدم و تمام تلاشم را بر روی مدال آوری متمرکز کرده بودم.ملی پوش قایقرانی ایران می‌افزاید: در مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول راهی فینال شدم که این موضوع تاثیر زیادی بر روی کارم در فینال داشت و اعتماد به نفسم را بالا برد.

جو مسابقه خیلی سنگین بود و تمام تلاشم را کردم تا با آرامش به هدفی که می‌خواهم دست پیدا کنم.وی می‌افزاید: من قبل از اعزام، در مصاحبه‌هایی که داشتم، اشاره ای به انگیزه‌ام برای مدال آوری نداشتم؛ زیرا نمی‌خواستم جو کاذبی ایجاد شود و برای همین در فینال راحت بودم و تمام تلاشم را برای رسیدن به نتیجه ای که می‌خواستم، به کار گرفتم که خوشبختانه همین طور هم شد.مجللی با بیان اینکه برای کسب مدال طلا به مسابقات جهانی رفته بودم، می‌گوید: در تمرینات به این توانایی رسیده بودم که می‌توانم به مدال برسم و از همین رو آن چیزی که در توان داشتم را اجرا کردم که در نهایت به مدال برنز رسیدم.دارنده مدال برنز مسابقات جهانی قایقرانی مدعی است در کاپ جهانی صربستان می‌توانسته مدال طلا بگیرد که با اشتباهی، این موقعیت را از دست داده است. او در این باره می‌گوید: در قایقرانی، کوچک‌ترین اشتباه، آخرین اشتباه است. من در کاپ مجارستان، زودتر از سایر حریفان به خط پایان رسیدم؛ اما اشتباه کردم و پارویم را بالا نبردم و در نهایت به رتبه چهارمی رسیدم. برای مسابقات جهانی چک با خودم عهد کرده بودم آن قدر خوب عمل کنم که اگر در استارت یا پایان هم اشتباهی داشتم، بر عملکرد کلی‌ام تاثیر نگذارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار