یک‌سوم صنایع دستی جهان در اصفهان تولید می‌شود

استاندار اصفهان بیش‌ترین شهرت اصفهان را به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آن مربوط دانست و گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و یک‌سوم صنایع دستی جهان در این استان و این شهر تولید می‌شود.

استاندار اصفهان بیش‌ترین شهرت اصفهان را به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آن مربوط دانست و گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و یک‌سوم صنایع دستی جهان در این استان و این شهر تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رسول زرگرپور در دیدار گیدو جیراردی نایب رئیس مجلس سنای شیلی و تعدادی از سناتورهای این کشور، اظهار داشت: استان اصفهان یکی از بزرگترین استان‌های کشور است که بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد و در مرکز ایران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان در صنعت حرف اول را می‌زند، افزود: بیشترین صنایع بزرگ و استراتژیک کشور در این استان مستقر است و علیرغم کمبود آب و خشکسالی، کشاورزی در اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد و پس از تهران بیشترین تعداد دانشگاه‌ها در این استان وجود دارد و دانشجویان در این استان مشغول به تحصیل هستند.

استاندار اصفهان یکی از خصوصیات بارز این استان را قدمت 10 هزار ساله آن برشمرد و عنوان کرد: اصفهان در 4 دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است و هم اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی بیش‌ترین شهرت اصفهان را به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آن مربوط دانست و گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و یک سوم صنایع دستی جهان در این استان و این شهر تولید می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان بیش از 20 هزار آثار طبیعی، میراثی و جاذبه‌های دیدنی دارد، تصریح کرد: گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند و پس از برجام شاهد رشد بالایی در ورود گردشگران خارجی به اصفهان بودیم، به طوری که آمار ورود گردشگران 6 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز ورود سالانه یک میلیون گردشگر خارجی و 10 میلیون گردشگر داخلی برای اصفهان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل توجهی در بخش گردشگری در این استان صورت گرفته است و از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت می‌کنیم که در این بخش سودآور حضور یابند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شیلی دارای فراز و نشیب‌هایی بوده است، مطرح کرد: پس از برجام مناسب‌ترین زمان برای ارتقای مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

وی اضافه کرد: این سفر می‌تواند در توسعه این رابطه مؤثر باشد و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد ارتقای روابط سیاسی بین دو کشور باشیم.

زرگرپور با بیان اینکه استان‌های ایران این اختیار را دارند که با استان‌های دیگر کشورها ارتباطات مستحکمی را برقرار کنند، عنوان کرد: آغاز این ارتباطات می‌تواند در بخش فرهنگی باشد و با توجه به اینکه اصفهان با 14 شهر دنیا خواهرخوانده است، آماده هستیم که با شهری در تراز این شهر در کشور شیلی مقدمات خواهرخواندگی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اصفهان آمادگی دارد که از مسؤولان گردشگری کشور شیلی دعوت کند که با همکاران خود در اصفهان ملاقات کنند و در قدم بعدی ارتباطات گردشگری خود را توسعه دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به مثلث طلایی اصفهان، یزد و شیراز، گفت: این سه شهر، سه نقطه اصلی گردشگری ایران هستند و گردشگرانی که از کشور شیلی به این استان سفر می‌کنند می‌توانند از این مناطق بازدید کنند.

وی از آمادگی استان برای برگزاری هفته فرهنگی در کشور شیلی خبر داد و ابراز داشت: هفته فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها برگزار شده و در ارتباط بین ملت‌ها بسیار اثرگذار بوده است و ارتباط بین ملت‌ها باعث صلح بیشتر در دنیا خواهد شد.

زرگرپور در ادامه اذعان کرد: در مرحله بعد می‌تواند ارتباطات خود را در حوزه اقتصادی توسعه دهیم و مدیریت استان برای ارتقا و توسعه این روابط آمادگی کامل دارد.

وی در پایان یادآور شد: حتماً کشور شیلی نیز امکانات خوبی دارد که مورد نیاز اصفهان است و می‌توانیم از تجربیات این کشور استفاده کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار