عشق بازی با برف و کوهستان،آسمان و هیجان، ارتفاع و سرعت!

ورزش به خودی خود هیجان آور است چه برسد به ورزش های مانند اسکی، کوهنوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و از این دست ورزشها که توام با طبیعت اند.

عشق بازی با برف و کوهستان،آسمان و هیجان، ارتفاع و سرعت!

محسن رحیمی - ورزش ایرانی - نفس کشیدن سریع و تنگ شده است، قلب دارد تند تند می تپد، بدن عرق کرده است، چشمها نمیتوانند دقیق ببینند، انرژی کم مانده از پشت سر بیرون بزند، هیجان دارد فوران می کند؛ مغز نمی داند چه اتفاقی قرار است بیفتد، دارد خودش را برای هر خطری آماده می کند، استرس به اوج خودش رسیده است، تصمیم گیری سخت تر می شود، احساس رهایی همراه ترس و شادی و هیجان با چاشنی استرس تنها حسی است که بدن می تواند تجربه کند؛ همین الان است که دیگر اتفاقی بیفتد، واو !

چشم ها دارند از آسمان آبی شفاف بی انتها و سفیدی بی پایان ذوق می کنند، ریه ها خود را دوباره از اکسیژن خالص پر می کنند، هوای کمی سرد مرطوب آرامش عجیبی با خود دارد، صدای جذاب بادی که دارد همین حوالی می رقصد می آید، نفس ها آرام گرفته است، بخار سفیدی دارد از دهان بیرون می آید، از اینجا تا آن دور دست ها فقط آرامش را می توان دید، قلب دارد آرام تر می زند و همه توانش را برای این دارد می گذارد که الان باید به کار اصلی اش برسد، عشق بازی با برف و کوهستان و آسمان و هیجان و ارتفاع و سرعت!

ورزش به خودی خود هیجان آور است چه برسد به ورزش های مانند اسکی، کوهنوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و از این دست ورزشها که توام با طبیعت اند.

فریدونشهر یکی از شهرهای غربی استان اصفهان است که با ارتفاع 2560 متر از سطح دریا به عنوان مرتفع ترین شهر ایران معروف است، بام ایران طبیعتی کوهستانی با زمستان های پر برف دارد، قله های پوشیده از برف مانند شاهان کوه با ارتفاع 4440 متر، چشمه سارها و رودهای پر آب و روان و بعضا خروشان، غارهای بکر و دیدنی، دامنه های جذاب ، جنگلهای بلوط و هر آنچه از یک طبیعت کوهستانی منطقه سردسیر زاگرس انتظار می رود از ویژگی های شاخص طبیعت فریدونشهر است. این طبیعت و نوع اقلیم باعث شده است که ورزش های زمستانی در این منطقه طرفداران زیادی داشته باشد.

طبيعت رو به خاطر آزاد بودن، رها بودن دوست دارم، هر وقت خونه دعوا ميكردم ميرفتم به كوه و اونجا به آرامش می رسیدم، نمیتوانم احساساتم و لحظاتم در حین ورزش و تجربه هیجان در طبیعت را توصیف کنم، به دليل خصوصيت هاي رفتاري كه دارم هيچ وقت دوست نداشتم مانند بقيه اسكي رو فقط در پيست اسكي تجربه کنم و برای همین اسكي را با كوهنوردي تركيب كردم .به خاطر عشق به تجربه هیجان از كوه هاي خشن و دشوار بالا ميرفتم كه روي آن ها اسكي كنم، شبها بر روي قله ي پيست چادر ميزدم تا صبح روز بعدي اولين كسي باشم كه در پيست به روش خودم و بدون محدودیت اسكي می کنم.اسكي در مکان های بکر و خشن با شيب زياد، هیجانی به من ميده كه واقعا از توصيف آن عاجزم. اینها بخشی از صحبت های یکی از جوانان فریدونشهری است که در طول سال به ورزش کردن با طعم هیجان فکر میکند.

ایوب گوگونانی متولد فریدونشهر در استان اصفهان است، 22 ساله و زبان مادری اش گرجی است و اینطور که خودش می گوید از 10 سالگی عاشق اسکی و تجربه ورزشهای هیجان آور بوده است. از دوازده سالگی به طور جدی کوهنوردی را تجربه کرده و کم کم هم تجاربی خوبی در یخ نوردی و سنگ نوردی داشته است.

این ورزشکار جوان که مدام در جستجوی هیجان است می گوید: به علت علاقه به مسابقه و رقابت در رشته اسکی فعالیتم را جدی تر دنبال کردم و بعد از یک دوره چند ساله با تجهیز امکانات اولیه پیست اسکی فریدونشهر و آشنایی و استفاده ازدانش مربی خوبم آقای رستم كلهر به طور جدي فعاليت هاي قهرماني ام اغاز شد. تمرین هایم در کنار هم تیمی هایم بیشتر و حرفه ای شد تا در سال 94 موفق به کسب 3 مدال طلاي قهرماني كشور و در سال 95 تا به امروز يك مدال نقره و يك مدال طلاي ليگ شهرنشينان كشور شدم.

این قهرمان جوان کشوری در رشته اسکی از ظرفیت بالای ورزشهای زمستانی در شهرستان کوچک فریدونشهر گفت و تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری در شهرستان فریدونشهر در بخش ورزشهای زمستانی صورت گیرد بدون شک در آینده ای نزدیک شاهد حضور ورزشکارانی از این منطقه در سطح بین الملل خواهیم بود.

ایوب گوگونانی با نام بردن ازقهرمانان جوان چند سال اخیر هم شهری خود مانند اناهيتا رحيمي در بخش بانوان دارای مدال طلاي كشوري ،حامد عطايي دارنده سه مدال طلا و يك نقره ي كشوري و محمد امين رفيعي دارنده يك مدال طلا و برنز ليگ شهرنشينان كشور از مسئولان و متولیان سازمان ورزش و جوانان خواست با نگاه گسترش ورزش و قهرمان پروری با توجه به ظرفیت های هر منطقه تدابیر لازم برای پیشرفت و موفقیت جوانان فعال در ورزشهای زمستانی را اتخاذ کنند.

ایوب گوگونانی از خانواده اش به عنوان حامی اول خود یاد کرد و درباره رویای خود از المپیک گفت: می دانم شاید کمی هم دیر شده باشد اما با توان و علاقه ای که در خود می بینم وقتی در ارتفاعات با خودم خلوت می کنم و از بالا به پایین نگاه می اندازم به این نتیجه میرسم هیچ محدودیتی برای هیچ کس نیست. میدانم رویای حضور در المپیک رویای بزرگی است اما امیدوارم به زودی هیجان المپیک را هم تجربه ککنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار