این بازی تشریفاتی نیست

صعود ایران به جام جهانی 2018 قطعی شده؛اما نه کادر فنی و نه بازیکنان و نه حتی علاقه مندان به فوتبال، بازی تیم ملی با کره جنوبی را تشریفاتی نمی‌دانند. مصاف دو غول سنتی فوتبال آسیا همواره حساسیت‌های خاص خود را داشته اما این بار برخلاف مرحله انتخابی جام جهانی 2014، خیال ایران از بابت حضور در جام جهانی راحت است و چشم‌بادامی‌ها دغدغه صعود دارند.

اصفهان زیبا: صعود ایران به جام جهانی 2018 قطعی شده؛اما نه کادر فنی و نه بازیکنان و نه حتی علاقه مندان به فوتبال، بازی تیم ملی با کره جنوبی را تشریفاتی نمی‌دانند. مصاف دو غول سنتی فوتبال آسیا همواره حساسیت‌های خاص خود را داشته اما این بار برخلاف مرحله انتخابی جام جهانی 2014، خیال ایران از بابت حضور در جام جهانی راحت است و چشم‌بادامی‌ها دغدغه صعود دارند.

امشب بار دیگر دو تیم ایران و کره جنوبی رو در روی هم قرار می‌گیرند. دو تیم در شرایطی به میدان می‌روند که بر خلاف یک دهه گذشته ایران دست بالاتر را دارد. کره بعد از هشت صعود متوالی به جام جهانی، در گام نهم کم آورده؛ اما هنوز هم شانس صعود به این رقابت‌ها را دارد.تیم ملی فوتبال کشورمان بدون گل خورده و باخت صعودی زودهنگام به جام جهانی را تجربه کرده تا دو بازی باقیمانده با کره جنوبی و سوریه، حکم بازی تشریفاتی پیدا کند.در مقابل تیم کره برای اینکه بتواند فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کند، نیازمند برد مقابل ایران است و مسئولان فوتبال این کشور تمام شرایط را برای نتیجه گیری تیمشان مهیا کرده‌اند.کره جنوبی با 11 گل زده بهترین خط حمله گروه را در اختیار دارد؛ اما این تیم 10 گل هم دریافت کرده تا همراه قطر ضعیف‌ترین خط دفاع مسابقات را در گروه A مسابقات داشته باشد. تیم ایران نیز بدون گل خورده در هشت بازی مستحکم‌ترین خط دفاع را در تمام مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 تا این لحظه داشته است. کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که مشت‌های گره کرده‌اش در بازی چهار سال قبل، هنوز از خاطر کره ای‌ها نرفته، به دنبال چهارمین برد متوالی مقابل کره جنوبی است.۱۳ امتیاز از هشت بازی و تنها یک امتیاز اختلاف با ازبکستان، تیم کره جنوبی را در رده دوم جدول رده بندی این گروه قرار داده است. کره جنوبی برای صعود بی چون و چرا نیاز به شش امتیاز دارد؛ اما این شش امتیاز را باید از دهان اژدها خارج کند. علاوه بر بازی با ایران در سئول، آنها در بازی پایانی به مصاف ازبکستان می‌روند و در تاشکند باید این تیم را متوقف کنند. هر چقدر کره جنوبی از جام جهانی دور است، ازبکستان خودش را نزدیک‌تر از همیشه به این تورنمنت می‌بیند.تیم کی‌روش روزهای آرامی را در مدت زمان اخیر سپری کرده و این بار همه دست به دست هم داده‌اند که این تیم بهترین نتایجش را در جام جهانی کسب کند؛ اما برنامه‌ریزی برای جام جهانی، بازیکنان را از رکوردهایی که در اختیار دارند، غافل نمی‌کند.نخستین هدف تیم ملی در دو بازی پیش رو حفظ شکست ناپذیری و گل نخوردن در انتخابی جام جهانی است. تیم کی‌روش آخرین بار ۱۵۳۸ روز قبل مقابل یک تیم آسیایی در بازی‌های رسمی شکست خورده و همچنین از آخرین باری که دروازه ایران باز شد، ۶۵۶ روز می‌گذرد.تیم ملی در این بازی چند بازیکن جدید را هم به همراه دارد و می‌تواند از بازیکنانی نظیر امید نورافکن، روزبه چشمی و سامان قدوس رونمایی کند. نتایج اخیر کره جنوبی مسئولان فوتبال این کشور را از اولی اشتیلیکه ناامید کرد و به سراغ شین تائه یونگ رفتند. او در بازی معروف ۶ بر ۲ که به سود ایران به پایان رسید، به عنوان بازیکن حضور داشت. یونگ برای این بازی برخی از بازیکنان حاضر در دیدار قطر را دعوت نکرده و برای پیروزی برنامه ریزی کرده؛ اما می‌داند با چه حریف خطرناکی روبه‌رو است. این بازی سی‌امین ملاقات ایران و کره‌جنوبی است. در ۲۹بازی قبلی ۱۳مرتبه ایران به پیروزی رسیده و ۹ بار نیز کره‌جنوبی تیم برتر میدان بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار