نصایح مصلحانه رهبری به دولتمردان،کلید حل مشکلات کشور است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نمایندگان مجلس اعتماد کرده و رای بالا به وزرا داده شده، اما اکنون باید بر عملکرد آنها نظارت کند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

محسن کوهکن با تبریک هفته دولت به دولتمردان اظهار کرد: امسال هفته دولت با آغاز کار دولت دوازدهم همزمان شد دولتی که مراسم تنفیذ و تحلیف آن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند متفاوت با گذشته بود و مراسم تنفیذ بسیار خوب برگزار شد.

وی افزود: در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، نصایح مصلحانه و پدرانه مقام معظم رهبری مطرح شد که دولت باید حتما بر روی ان ریل حرکت کند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درمراسم تحلیف ریاست جمهوری میهمانان بلند پایه ای از ۱۰۲ کشور دنیا برای یک جلسه ۳ ساعته حضور داشتند که این خود نکته قابل توجهی است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت برخی مواقع ممکن است برخی هیئت ها برای اجلاسی دو روزه و یا بیشتر به کشوری سفر میکنند اما چند رئیس جمهور، چند رئیس مجلس، وزرای خارجی و معاونان آنها از اروپا و آسیا برای این مراسم چند ساعته به ایران سفر کردند و میزبان آنها مجلس شورای اسلامی بود که به بهترین شکل ممکن این مراسم برگزار شد.

کوهکن با اشاره به بررسی صلاحیت وزرا دولت دوازدهم گفت:باید توجه داشت نمره هیچ وزیری ۲۰ نیست اما اینکه نمره هر وزیری که رئیس جمهور معرفی کرده ۵ باشد نیز صحیح نبوده لذا واقع بینی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ما را به این موضوع سوق داد که از وزرا واقعیت ها را مطالبه کرده و براساس واقعیت ها به آنها رای اعتماد داده شود .

وی اضافه کرد: باید توجه داشت در روند بررسی صلاحیت وزرای دولت دوازدهم زمانی که مجموعه مخالفان و موافقان صحبت کردند هیچکس نمی تواند بگوید مخالفت و یا موافقت ها خطی، سیاسی و باندی بود.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این روند وزرایی بودند که با نمایندگان مجلس در یک جناح فکری قرار داشتند اما مخالفان انها از همان جناح فکری بودند و آن وزیری که رای نیاورد عمده مخالفان او از همفکران خود بود لذا کسی نمی تواند بگوید با دولت دوازدهم مجلس خطی برخورد شد که این مسئله بسیار مهم است.

وی با اشاره به رای اعتماد بالای نمایندگان به وزرای دولت دوازدهم، بیان کرد: رایی که امروز مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب به وزرای دوره دوم ریاست جمهوری روحانی داد بی سابقه بود و اگر میانگین رای ۱۶ وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفتند با وزرای دولت های گذشته مقایسه شود، میانگین رای آنها از تمام دولت ها بالاتر است .

کوهکن با اشاره به رکورد زنی وزیر دفاع در اخذ رای اعتماد از مجلس، خاطرنشان کرد: حتی رکورد در بالاترین رای اعتماد به وزیر نیز بود چراکه اگر وزیر دفاع ۲۶۱ رای، رای اعتماد گرفت مردم ما باید بدانند بر روی دو نکته ای که وزیر پیشنهادی وزارت دفاع صحبت کرد برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت بود.

وی اذعان کرد: این اخذ بالای رای اعتماد به مباحثی که امیر حاتمی در فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی مطرح کرد، باز می گردد، نخستین مطلب این بود که تمام هم و غم خود را برای تقویت بنیه دفاعی کشور و مسیری که شروع شده گذاشته و این مسیر را با سرعت بیشتری ادامه می دهد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دوم صحبت های امیر حاتمی، تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی و بحث های جدی درباره ایران ۱۴۰ بود که نگاه و رویکرد امیر حاتمی در این خصوص مثبت بود و این مسائل برای نمایندگان مجلس جاذبه داشت.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند وزیری که روی دو نکته یکی ایستادگی برای افزایش توان دفاعی کشور جهت تامین امنیت مردم و دیگری استفاده حداکثری از توان داخلی کشور تاکید دارد، رای بالا می گیرد .

کوهکن متذکر شد: امروز با توجه به اینکه مراسم تنفیذ، تحلیف و رای اعتماد به وزرای ان به خوبی پیش رفته دیگر نوبت هیئت دولت و وزرا است که با قدرت و قوت کار خود را شروع کنند و در حوزه ای که نیاز به اصلاح قانون بوده امید داشته باشند که مجلس به آنها کمک می کند.

وی تصریح کرد: امروز نمایندگان مجلس اعتماد کرده و رای بالا به وزرا داده شده، اما اکنون باید بر عملکرد آنها نظارت کند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند لذا آرزو میکنیم دولتی که تا به اینجا به خوبی مورد حمایت قرار گرفته تا پایان ۴ سال هیچگاه در زمین حاشیه بازی نکنند و در متن باشد و به مسائل اساسی و اصلی کشور بپردازند و ارزوی عمده ما آن است که تیم اقتصادی دولت کاملا متحد باشند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل در کشور اقتصاد، معیشت و اشتغال است و در چندین سال گذشته مقام معظم رهبری به عناوین مختلف بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند لذا رویکرد دولت باید در این راستا باشد و این انتظار از تیم اقتصادی دولت وجود دارد تا نگاه بهتری نسبت به بحث تولید و اشتغال داشته باشد .

وی اضافه کرد: امروز نباید هیچگونه حرف دوگاه و خلاف یکدیگر از تیم اقتصادی کشور که بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان محور است، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و حتی وزارت جهاد کشاورزی که به نوعی فعالیت دارند شنیده شود.

کوهکن عنوان کرد: به هر جهت ید واحده بودن تیم اقتصادی بسیار کمک می کند سرمایه گذار تکلیف خود را بداند، امنیت اقتصادی به وجود آمده و مشکلاتی که در زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال وجود دارد زودتر این مشکلات احصا شود
و برای باور ان زودتر به یک باور مشترک برسند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اعضای دولت روحانی و تیم اقتصادی ایشان در ابتدای کار خود در سال ۹۲ از نظر تئوری‌پردازی در حوزه‌های اقتصادی مسائلی را مطرح کردند که بسیار امیدوار کننده بود و در آن زمان اینگونه به نظر می‌رسید که یک جراحی اقتصادی به دور از مصلحت اندیشی در حال رخ دادن است، اما حاصل ۴ سال فعالیت دولت یازدهم بر اساس اعلام مراجع ذیربط با تئوری‌های مطرح شده فاصله دارد .
وی با اشاره به خط ‌مشی کنونی دولت در قبال مسائل اقتصادی، اذعان کرد: امروز شاهد هستیم که دولتمردان از عباراتی همچون «انقلاب اقتصادی» نام می‌برند، این مسئله بیانگر این است که در گذشته جسارت لازم در موضوعات اقتصادی وجود نداشته و به نوعی قرار است از این به بعد مسایل اقتصادی با محوریت جدید بر روی ریل قرار بگیرد .

کوهکن بیان کرد: در این مسیر نیز اگر راهکارها از دل یک باور مشترک مطرح شود قطعا مجلس نیز همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت و به دولت و دولتمردان کمک خواهد کرد چراکه حاصل تمامی این مسائل حل مشکلات در زمان کمتر و سرعت بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت الگو قرار دادن شهیدان رجایی و باهنر، گفت: طبق اطلاعاتی که وجود دارد این خلاء احساس می شود که برخی مسئولان منش مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر را فراموش کرده اند به هر جهت متاسفیم از اینکه بشنویم مدیر یک مرکز صنعتی در کشور به مدت ۲۱ ماه در دولت گذشته مدیر بوده که جدای از مدیر پروازی بودن، در طول مدت مدیریت چند ده میلیون بلیط ابطالی داشته باشد، سابقه کار نداشته باشد و... و در نهایت با ۵۰۰ میلیارد ضرر پست خود را تحویل دهد و ما اینگونه مسائل را نمیپسندیم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روحیه شهیدان رجایی و باهنر این بود که به نوعی هزینه شخصی و هزینه اداره حوزه کاری برای نظام حداقل بوده و وقت گذاری انها حداکثر باشد بخاطر اینکه توکل آنها برخدا بود و هیچ واهمه ای از دشمن نداشتند.

وی متذکر شد: اتکاء شهیدان رجایی و باهنر به مردم بخصوص در توده های مستضعف و متوسط جامعه در کنار دیگر طبقات اجتماع بود اما امروز با حفظ احترام باید گفت این مسئله در دولتمردان رنگ باخته است لذا در هفته دولت انقدر باید بر روی این مسئله تاکید شود تا این روحیه مردم نگری، ساده زیستی و روحیه کم کردن تجملات در سفرها باالگو قراردادن این شهدای والا مقام کاهش و حتی پایان یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار