متروی اصفهان پایان سال به صفه می‌رسد

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است که خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال تکمیل شده و به ایستگاه دفاع مقدس واقع در ترمینال صفه اصفهان برسد.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است که خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال تکمیل شده و به ایستگاه دفاع مقدس واقع در ترمینال صفه اصفهان برسد.

به گزارش فارس جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با محوریت بررسی و رفع مشکلات روند تکمیل ادامه ایستگاه‌های خط یک قطار شهری اصفهان و حومه شامگاه جمعه در محل ایستگاه کوی امام برگزار شد.

رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت تکمیل بخش‌های باقیمانده خط یک قطار شهری اصفهان اظهار داشت: وضعیت کارگاه‌های ایستگاه‌های باقیمانده و ایستگاه کوی امام به گونه‌ای است که با تقویت کارکنان، افزایش جبهه‌های کاری و حمایت‌های لازم، می‌توان به بهبود شرایط آن امیدوار بود.

فتح‌الله معین بابیان اینکه همه باید تلاش کنند تا بخش‌های باقیمانده ایستگاه‌های در حال ساخت، تکمیل شوند، ادامه داد: در حال حاضر جبهه‌های کاری قابل توجهی در ایستگاه‌ها وجود دارند و باید تلاش کرد که حرکت‌های جدی‌تری در این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شورای پنجم به صورت جدی به موضوع حمل و نقل عمومی و متروی اصفهان توجه نشان می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر باید تلاش کرد که تکمیل بخش‌های باقیمانده از خط یک و چهار ایستگاه باقیمانده انجام شود.

کاهش سرفاصله زمانی مترو و افزایش مدت زمان بهره‌برداری

سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تکمیل هرچه سریع‌تر 4 ایستگاه باقیمانده از خط یک متروی اصفهان گفت: در حال حاضر باید تمرکز مشاوران، پیمانکاران و مدیران مجری طرح بر تعیین و تأمین مصالح، حل مشکلات موجود و افزایش سرعت تکمیل ساخت باشد.

محمد نورصالحی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش سرفاصله زمانی مترو تا 10 دقیقه و افزایش مدت زمان بهره‌برداری تا ساعت 20 صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر متروی اصفهان از ساعت 7 صبح تا 15 در مسیر قدس تا آزادی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و تلاش مجموعه بر این است که این زمان به ساعت 6 صبح تا 20 برسد.

خط یک متروی اصفهان تا پایان سال تکمیل می‌شود

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است که خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال تکمیل شده و به ایستگاه دفاع مقدس واقع در ترمینال صفه اصفهان برسد.

محمدجواد شعرباف با بیان اینکه در حال حاضر قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس واقع در شهرک عاشق‌آباد آغاز شده و تا ایستگاه آزادی واقع در دروازه شیراز اصفهان به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی بر این است که ایستگاه‌های امام حسین (ع) و انقلاب نیز در کنار چهار ایستگاه دانشگاه، کارگر، کوی امام و دفاع مقدس تا پایان سال تکمیل شوند.

وی به ضرورت توجه مسئولان به تکمیل خط یک متروی اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به نگاه مثبت مدیران استان و مدیران شهری، شورای شهر و کارکنان سازمان قطار شهری، بدون شک تلاش می‌کنیم که این خواسته اساسی مردم را محقق کنیم.

گفتنی است، با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت 7 صبح تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطار شهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار