تلاش خیرین برای ترویج کتاب در محله های محروم اصفهان

با عنایت پروردگار در تابستان سال جاری، گروه خیرین محله دارک باهدف ارتقای فرهنگ اهالی این محله، با همکاری آنها، جشن‌هایی را به مناسبت عید سعید فطر و میلاد امام رضا(ع) برگزار کرد، کتابخانه تخصصی کودک را با کتاب‌هایی در زمینه‌های روانشناسی، مهارت‌های اجتماعی، عقاید مذهبی، ارزش‌های انسانی و محیط‌زیست در این محله افتتاح کرد و بازدیدهای فرهنگی برای اهالی تدارک دید.

اصفهان امروز- نفیسه مارانی: با عنایت پروردگار در تابستان سال جاری، گروه خیرین محله دارک باهدف ارتقای فرهنگ اهالی این محله، با همکاری آنها، جشن‌هایی را به مناسبت عید سعید فطر و میلاد امام رضا(ع) برگزار کرد، کتابخانه تخصصی کودک را با کتاب‌هایی در زمینه‌های روانشناسی، مهارت‌های اجتماعی، عقاید مذهبی، ارزش‌های انسانی و محیط‌زیست در این محله افتتاح کرد و بازدیدهای فرهنگی برای اهالی تدارک دید. به لطف پروردگار، دراین‌بین، موسسه قرآنی «هفت‌آسمان» با معرفی طرح‌های قرآنی خود با ما همکاری کرد و رضا ترابی، خیر خوش‌ذوق و فعال فرهنگی هم باهدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در جشن میلاد امام رضا(ع) ما را یاری کرد. او با همکاری انجمن نجوم ایران، برنامه رصد ماه با تلسکوپ را برای کودکان تدارک دید و برای شادی هر چه بیشتر آنها با هنرمندان نمایش عروسکی هم همکاری کرد.

در شرایطی که کودکان این منطقه به لحاظ امکانات فرهنگی و تفریحی در فقر به سر می‌برند، ما از شیوه‌های تشویقی چون ارائه کارت‌های تخفیف‌ مراکز فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان مثل شهربازی‌ها، سینماها و استخرها و در نظر گرفتن اسباب‌بازی‌های فکری به‌عنوان جوایز مسابقات کتابخوانی سود می‌بریم. کافه کتاب مارکو هم پذیرایی جشن‌های ما را با شیوه‌ای منحصربه‌فرد به عهده گرفت و هدیه ویژه آتی این کافه کتاب برای کودکان این منطقه، ارسال کتاب برای آنها به مناسبت سالگرد تولدشان است.

با توجه به آسیب‌شناسی انجام‌شده در این منطقه، نیاز به امکانات تفریحی در اولویت نخست نیازمندی‌های اهالی آن محسوب می‌شود، چراکه نزدیکترین مرکز تفریحی و پارک بازی برای کودکان، چندین کیلومتر با منطقه دارک فاصله دارد. درنتیجه به یاری مسئولان شهر زیبای اصفهان و خیران همیشه درصحنه نیاز داریم تا امکانات مناسب مقدماتی برای تربیت کودکانی باروحیه شاد و اعتمادبه‌نفس بالا برای آینده ایران سرافرازمان فراهم شود.

از دیگر موارد، اهمیت وجود محیط‌های درمانی و فرهنگی در این منطقه است که نیاز به خدمات حمایتی و روان‌شناختی را تأمین کند. در این راستا ایمان‌داریم باوجود مردم مهربان و باایمان و با همکاری مسئولان در این راه تنها نیستیم و از همه خیرانی که ما را در این راه یاری می‌کنند، صمیمانه سپاسگزاریم.

فعال اجتماعی
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار