بهینه سازی تمامی تابلوهای هشداردهنده اصفهان

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش اعلام کرد: درحال حاضر تمام چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان LED و تمام تابلوهای هشداردهنده بهینه سازی شده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش اعلام کرد: درحال حاضر تمام چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان LED و تمام تابلوهای هشداردهنده بهینه سازی شده اند.

احمدرضا طحانیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تاریخچه استفاده از چراغ های راهنمایی به سال ۱۸۶۸ میلادی بر می گردد، زمانی که هنوز اتومبیلی اختراع نشده بود و این چراغ ها برای تردد واگن ها، کالسکه ها و عابران پیاده مورد استفاده قرار می گرفت.

وی ادامه داد: این نوع چراغ های راهنمایی از ۲ فانوس قرمز و سبز تشکیل می شد که ماموران پلیس وظیفه روشن و خاموش کردن آنها را برعهده داشتند اما پس از رؤیت اولین اتومبیل، چراغ راهنمایی های نسل جدید ساخته شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش با تاکید بر اینکه اولین لازمه یک شهر پایدار و شهری که بر اساس ضوابط ایمنی حرکت کند، نصب علایم، چراغ های راهنمایی و سیستم های هوشمند در سطح شهر است، گفت: خوشبختانه شهر اصفهان در این زمینه پیشینه خوبی دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۷۲ شهر اصفهان مجهز به سیستم های هوشمند شد و در حال حاضر یکی از شهرهایی است که در این راستا کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

طحانیان اظهارکرد: مهمترین لازمه سیستم های هوشمند در شهرها چراغ های راهنمایی هستند که با نصب این سیستم ترافیک تقاطع های شهر به خوبی کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان با داشتن کارشناسان خبره تمام سیستم های شهری کنترل ترافیک را به خوبی نگهداری می کند، گفت: درحال حاضر ۱۴ هزار چراغ راهنمایی در بیش از ۵۰۰ تقاطع شهر اصفهان نصب شده است که ایمنی را به شهر و شهروندان هدیه کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش یادآور شد: با اقدامات انجام شده، تمام چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان LED وتمام تابلوهای هشداردهنده بهینه سازی شده اند.

وی از نظام آدرس دهی و نصب تابلوها به عنوان یکی از دغدغه های شهرها یاد کرد و گفت: اگر نظام آدرس دهی خوب باشد، زمان سفر و آلودگی هوا کاهش می یابد؛ در واقع تابلوهایی که رعایت نکات ایمنی را به شهروندان یادآوری می کند، اگر در جای مناسب نصب شوند در کاهش حوادث تأثیر بسزایی دارد.

طحانیان یادآور شد: در واحد مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و بخش طراحی شرکت نیک اندیش کارگروهی وجود دارد که تمام تابلوهای شهر را بر اساس نظام آدرس دهی برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید کرد: برای تحقق نظام آدرس دهی شهر اصفهان در این شرکت سالانه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار