رنج محلات اصفهان از فقر شهری و بافت ناکارآمد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه روند مهاجرت به اصفهان کاهش یافت، گفت: از این پس با جمعیتی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته با آن روبر و بودیم، مواجه نخواهیم بود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه روند مهاجرت به اصفهان کاهش یافت، گفت: از این پس با جمعیتی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته با آن روبر و بودیم، مواجه نخواهیم بود.

سیدجمال‌الدین صمصام شریعت در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه ساماندهی محلات شهر اصفهان به دنبال اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای این امر و به منظور بازگشایی گلوگاه‌های شهری اصفهان در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن نیز محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از محلات شهر اصفهان از فقر شهری و بافت ناکارآمد رنج می‌برد، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که برای ارتقای سطح کیفی محلات نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

روند توسعه حاشیه‌های شهر اصفهان تغییر می‌کند

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه مناطق حاشیه‌ای به وضعیت فعلی به صلاح شهر اصفهان نیست، گفت: در نظر داریم با اجرای پروژه‌های محرک توسعه روند توسعه در حاشیه‌های شهر اصفهان را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند مهاجرت به شهر اصفهان کاهش یافته است، افزود: از این پس با جمعیتی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته با آن روبر و بودیم، مواجه نخواهیم بود و می توان طرح‌های توسعه‌ای را راحت‌تر اجرایی کرد.

صمصام‌ شریعت با تاکید بر اینکه ساماندهی امنیت، سیما و منظر و بهبود فضاهای عمومی تنها با مشارکت شهروندان در محلات امکان پذیر است، گفت: این اقدامات را در محلات شناسنامه‌دار اصفهان آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حصه یکی از محلات شناسنامه‌دار اصفهان است، بیان داشت: حصه در طرح بازنگری شهر اصفهان شناسنامه‌دار شده و شهرداری موظف به ارائه خدمات به این منطقه است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان طرح ارتقای کیفی محله حصه اصفهان در سال جاری در دستور کار ویژه قرار گرفته است، افزود: ساماندهی جاده فرودگاه ورودی اصفهان در این منطقه می‌تواند، در اجرای این طرح تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار