طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه در اصفهان اجرا می‌شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان برنامه امنیت غذایی با رویکرد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده را اجرا می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان برنامه امنیت غذایی با رویکرد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده را اجرا می‌کند.
به گزارش تسنیم ، جلال یزدانی با اشاره به فعالیت‌های گذشته انجام‌شده با هدف حمایت از کودکان زیر 6 سال اظهار داشت: امسال حوزه حمایت و سلامت خانواده به‌عنوان یک فعالیت جدید برنامه امنیت تغذیه با رویکرد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده را در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای وضعیت تغذیه مادران تحت حمایت بوده بیان کرد: رویکرد اصلی این نهاد، آموزش ارتقای کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوء تغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به توزیع سبد غذایی به ارزش 543 میلیون ریال در میان جامعه هدف افزود: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا 24 ماه پس از زایمان مشمول این طرح قرار می‌‌شوند تا بدین ترتیب دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.
وی با تأکید بر حمایت کمیته امداد از مددجویان باردار تحت حمایت تصریح کرد: مادران باردار و شیردهی که تحت حمایت هیچ سازمان و بنیاد حمایتی قرار ندارند از سبد غذایی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان در مورد بخشی از محتویات سبد غذایی مادران باردار و شیرده گفت: سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، بلغور جو، تن ماهی، سویا، عسل و حلوا ارده است که ماهانه بین مادران باردار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته امداد زمینه آموزش کلاس‌های بارداری را فراهم آورده گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر مادران باردار و شیرده کلاس‌های آموزش سلامت درزمینه مراقبت دوران بارداری و شیردهی با همکاری مراکز بهداشت در سطح استان برای مددجویان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار