نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۴.۴ درصد است

استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۴.۴ درصد است، گفت: نیمی از نرخ رشد جمعیت در اصفهان مربوط به مهاجران است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۴.۴ درصد است، گفت: نیمی از نرخ رشد جمعیت در اصفهان مربوط به مهاجران است.
به گزارش تسنیم ، رسول زرگرپور امشب در جمع تعاونی‌داران ضمن اشاره به شعار سال اظهار داشت: این شعار بار دیگر اقتصاد را مهمترین مسئله کشور عنوان می‌کند و دولت نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در افق 1404 ایران باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد و رشد اقتصادی سالانه به هشت درصد برسد، افزود: اقتصاد مقاومتی خود اتکا بوده و به منابع درونی بستگی داشته و توجه ویژه‌ای نیز به صادرات دارد.
زرگرپور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌ها تجلی پیدا کرده و این مهم ناشی از موضعی، بومی و محلی بودن آن است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند حوزه‌های مغفول مانده را جان تازه‌ای ببخشد اما متأسفانه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نقش 5 درصدی دارند.
وی با بیان اینکه از هر 10 نفر ایرانی کمتر از دو نفر عضو تعاونی‌ها هستند، تصریح کرد: 19 مانع برای تعاونی‌های استان اصفهان شناسایی و برای آن‌ها 22 راهکار پیشنهاد شده است که بخشی از آن در سطح استانی و بخش دیگر را می‌توان در سطح ملی پیگیری کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه 9 راهکار پیشنهادی در سطح استانی و 13 راهکار دیگر ملی است، ابزار داشت: نرخ بیکاری استان اصفهان 14.4 درصد است در حالی که استان اصفهان اقتصادی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود زیرا 10 درصد صنایع بزرگ کشور، 9 هزار واحد صنعتی و 10 درصد کارگران کشور در استان اصفهان قرار دارد.
زرگرپور با بیان اینکه نیمی از نرخ رشد جمعیتی استان مربوط به مهاجرین بوده است، بیان کرد: اشتغال بانوان در استان اصفهان طی دو سال اخیر پیشی گرفته و همین موضوع باعث شده تا نرخ بیکاری استان اصفهان از متوسط کشوری بالاتر باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار