آغاز بارش‌های پاییزی اصفهان از نیمه دوم آبان

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان گفت: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بيشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان گفت: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بيشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد.

نويد حاج بابايي در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بيشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد و بیشترین بارش‌ها در مناطق غربي استان و سرچشمه‌های زاینده رود خواهد بود.

وي با تاکید بر اینکه این بارش‌ها به هیچ عنوان جبران کننده كم بارشي سال‌هاي گذشته نخواهد بود، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت بارش در پاييز امسال نسبت به سال گذشته بهتر و مشابه ميانگين بلند مدت است.

معاون توسعه و پیش بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اينكه بيشترين کاهش بارش نسبت به بلند مدت در شرق اصفهان و مرکز استان اتفاق افتاده است، تصريح كرد: بارش‌ها در اين مناطق بیش از40 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.

حاج بابایی با بيان اينكه بيشترين خشكسالي هيدرولوژيك در مركز استان و شرق اصفهان اتفاق افتاده است، خاطرنشان كرد: 95 درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی است. 23 درصد مساحت استان خشکسالی خفیف، 38 درصد خشکسالی متوسط و 30 درصد خشکسالی شدید و چهار درصد استان را خشکسالی بسیار شدید فرا گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرايط خشكسالي در استان هرگونه توسعه اي در زمینه کشاورزی و صنعتی بايد با توجه به کمبود بارش و واقعیت‌های اقلیم هر منطقه و شرایط خشکسالی، طراحی و اجرا شود در غیر این صورت حتی با دریافت بارش‌های نرمال در سال 96، مشکلات ایجاد شده در بخش آب استان برطرف نشده و شدیدتر نیز خواهد شد و تمام برنامه ریزی‌ها باید با رویکرد کمبود آب و خشکسالی قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار