منظور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از «دشمنان ایران»، آمریکا و اسرائیل هستند

اظهارات اخیر سرلشکر محمد باقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح در خبرگزاری‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت. یک روزنامه رژیم صهیونیستی در همین رابطه نوشت: مسئولان سیاسی و نظامی ایران عمدتا زمانی که از تهدیدها علیه ایران صحبت می‌کنند منظورشان اسرائیل و آمریکاست.

اظهارات اخیر سرلشکر محمد باقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح در خبرگزاری‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت. یک روزنامه رژیم صهیونیستی در همین رابطه نوشت: مسئولان سیاسی و نظامی ایران عمدتا زمانی که از تهدیدها علیه ایران صحبت می‌کنند منظورشان اسرائیل و آمریکاست.

به گزارش ایلنا، صحبت‌های اخیر سرلشکر محمد باقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح در خبرگزاری‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به بخش‌هایی از این سخنرانی نوشت: باقری تاکید کرد که بعید است دشمن‌های ایران به این کشور حمله کنند به ویژه به صورت زمینی؛ چراکه حتی سران بی فکر غرب نیز می‌دانند چنین درگیری چه هزینه‌هایی برای آنها در پی خواهد داشت.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به رویکردهای خصمانه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در قبال ایران بعد از آزمایشات اخیر موشکی نوشت: ترامپ بارها تاکید کرده هیچ گزینه‌ای در قبال ایران از روی میز حذف نشده است.

رویترز در ادامه از قول باقری نوشت: او تهدید کرد که حمله به ایران «هزینه‌های زیادی» را برای مهاجمان خواهد داشت و مهاجمان «نمی‌توانند حتی مکان جنگ را به مرزهای جمهوری اسلامی محدود نگه» دارند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت: آمریکا به طور یک‌جانبه تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده است. توافق هسته‌ای همه فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را برای ایران ممنوع کرده است. ایران معتقد است فعالیت‌های موشکی‌اش هیچ ارتباطی به فعالیت‌های هسته‌ای ندارد.

روزنامه رژیم صهیونیستی «تایمز آف اسرائیل» نیز در گزارشی با اشاره به صحبت‌های سرلشکر باقری نوشت که اظهارات وی اسرائیل و آمریکا را مورد خطاب قرار داده است.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شده در صحبت‌های باقری هیچ حرفی از اینکه کدام کشورها با ایران رابطه خصمانه دارند، زده نشده اما مسئولان سیاسی و نظامی ایران عمدتا زمانی که از تهدیدها علیه ایران صحبت می‌کنند منظورشان اسرائیل و آمریکاست.

در گزارش این روزنامه رژیم صهیونیستی به ادعای اخیر رژیم اشالغالگر قدس در مورد توسعه حضور ایران در سوریه و لبنان اشاره کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با پوتین مدعی شده بود ایران در حال ساخت پایگاه نظامی در لبنان و سوریه است و در صورتی که این حضور ادامه پیدا کند چاره‌ای جز اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران نخواهد داشت.

این روزنامه در پایان به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و نوشت: آژانس انرژی اتمی، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است و با وجود اینکه ایران از ورود بازرسان آژانس به سایت‌های نظامی سرباز زده در گزارش آژانس گفته شده بازرسان این سازمان بین‌المللی به همه مکان‌ها در ایران دسترسی دارند.

روزنامه نیوزویک آمریکا نیز به اظهارات اخیر سرلشگر باقری توجه کرده و نوشت: رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به غرب هشدار داد که نیروهای ایران آماده دفاع از کشور در برابر هر نوع حمله احتمالی هستند و می‌توانند پیروز باشند.

بر اساس این گزارش تلاش های ترامپ برای نابودی برجام و برای یافتن شواهدی دال بر نقض این توافق توسط ایران به جایی نرسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار