شاهین شهر به مجتمع فرهنگی و هنری نیاز دارد

معاون حقوقی وزیر ارشاد هادی حسینی در جلسه هم اندیشی با هنرمندان، اصحاب رسانه و کانون فرهنگی هنری مساجد شاهین شهر گفت: ما در مسائل فرهنگی به سهولت برخورد کردیم و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هنوز در غفلت بسر می بریم و لازم است در این رابطه اقدامی صورت گیرد.

معاون حقوقی وزیر ارشاد هادی حسینی در جلسه هم اندیشی با هنرمندان، اصحاب رسانه و کانون فرهنگی هنری مساجد شاهین شهر گفت: ما در مسائل فرهنگی به سهولت برخورد کردیم و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هنوز در غفلت بسر می بریم و لازم است در این رابطه اقدامی صورت گیرد.

حسینی افزود: بعد از 6 سال اولین قانون در حوزه فرهنگی را در مجلس مطرح کردیم که مضمون آن قرآن کریم و رسم الخط آن بوده است که از خط عثمان طاها به خط ایرانی تغییر پیدا کند.

وی در ادامه به طرح پایش اشاره کرد و گفت: ما ارتباطمان را با استان ها و شهرستان ها بیشتر کرده ایم و با برنامه ریزی و به کار گیری طرح پایش برای ساماندهی مشکلات شهرستان ها نتایج خوبی حاصل شد، در این طرح ، ویژگی شاخص شهرستان را بررسی و تایین می کنیم و در پی آن سایر فعالیت ها حول این موضوع انجام و توسعه می یابند.

حسینی خاطر نشان کرد: هریک از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند 30 درصد از بودجه ملی خود را به صورت استانی اختصاص دهند و این رقم با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

معاون حقوقی وزیر ارشاد از بیمه شدن 30 هزار خبرنگار و هنرمند خبر داد و گفت: این طرح با بیمه کردن 10 هزار نفر شروع شد که متاسفانه به جز اصحاب رسانه افراد دیگری هم در این لیست قرار گرفته اند و طبق برنامه ریزی های انجام شده در طرح بیمه امسال هنرمندان، دقت بیشتری در بیمه شدن هنرمندان فاقد خدمات بیمه‌ای خواهیم کرد.


• تبادل آثار هنری ایرانی با سایر کشورها راهی سودآور است


وی تاکید کرد: حوزه هنر را باید به سود آوری برسانیم نه اینکه برای اجرا از هنرمندان هم هزینه دریافت شود

و یک راه برای سود آوری هنری، تبادل آثار هنری ایرانی با سایر کشورها و برگزاری نمایشگاه ها می باشد.

حسینی اضافه کرد: طرح حمایت از تولیدات فرهنگی با نام «ثبت آثار معنوی هنرمندان» پس از 4 سال بررسی در مجلس شورای اسلامی، در مراحل نهایی رسیدگی کارشناسی قرار دارد و امیدواریم امسال در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد.

حسینی گفت: هنرمندان و خبرنگاران باید مستطیع باشند و یکی از راه هایی که هنرمندان و اصحاب رسانه می توانند آزادانه به فعالیت خود بپردازند بیمه است که انشااله به زودی این مبحث به اتمام خواهد رسید.

وی بر اجرای طرح خصوصی‌سازی تولیدات هنری تأکید کرد و افزود: این طرح مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی نیز می باشد؛ با پیشبرد مقوله اقتصاد فرهنگی، تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان در بازارهای داخلی و خارجی، بهتر و سریع‌تر عرضه خواهد شد، هنرمندان با توجه به ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی، تولیدات فاخر فرهنگی خود را به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، بیشتر در این حوزه نشر دهند.

حسینی اعلام کرد: در صورتی که طرح احداث ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شاهین‌شهر، در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصویب و عملیات ساخت این طرح آغاز شود، این وزارت خانه برای تجهیز آن از محل بودجه‌های ملی اعتبار اختصاص خواهد داد.


• اصحاب هنر مکان اختصاصی برای فعالیت ندارند


نماینده مردم شهرستان شاهین و شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی در این جلسه گفت: بهترین زمان برای حل مشکل و انجام کار الان است، زیرا در این ماه ابلاغیه بودجه سال 97 زده می شود و به نظر من یکی از اصلی ترین مسائل این شهر احداث مجتمع فرهنگی هنری است تا اصحاب هنر مکان اختصاصی برای فعالیت خود داشته باشند.

حسینعلی حاجی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شاهین‌شهر، یک قطعه زمین 3 هزار متری برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری اختصاص داده است که در صورت تخصیص اعتبار ملی، ساخت آن شروع خواهد شد.

وی افزود: با وجودی که می‌دانیم دولت در تامین اعتبارات طرح‌های عمرانی با کمبودهایی مواجه هست اما امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت این طرح پشتیبانی لازم را انجام دهد.


• 220 شب اجرای تئاتر در شاهین شهر ثبت شده است


در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فرامرز رادمنش آماری کوتاه از تعداد موسسات حوزه های فرنگی و هنری این شهرستان ارائه داد که 59 کانون فرهنگی هنری مساجد،3 موسسه قرآنی ،28 کانون تبلیغاتی،12 چاپ خانه ،10آموزشگاه تجسمی، 3 موسسه فرهنگی هنری ، 3موسسه سینمایی، 7آموزشگاه موسیقی، 7انجمن ادبی، 3نشریه فعال، 6نمایندگی رسانه مطبوعاتی، 5 نمایندگی خبرگزاری در شهرستان داریم.

وی بیان داشت: ما در سال گذشته از 365 روز سال، 220 شب تئاتر برگزار کرده ایم که به نسبت جمعیت رتبه اول در کشور را داریم و شهروندان این شهر استقبال خوبی از اجرای این برنامه ها در مناسبت های مختلف دارند.

رادمنش در پایان به توانایی بالای هنری مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: در صورت داشتن شرایط لازم هنرمندان این شهر می توانند هنر خود را در سطح بین المللی نشان دهند، همانطور که در حال حاضر نام شاهین شهر در سطح ملی نیز نمایان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار