بازهم غیبت مسئولان

100 جوان خیر از موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی و نهادهای مردمی دیگر به همراه خانواده‌هایشان در یک حرکتی زیبا اولین بازارچه را با نام «چهارسوق مهر» به نفع کودکان کار و با ترویج فعالیت‌های بشر دوستانه و کمک به آنها از هشتم تا دهم شهریور برپا کردند؛ اما غیبت مسئولان در این حرکت اجتماعی بسیار مشهود بود. با وجود اینکه آنها به این بازارچه دعوت شده بودند؛ اما نیامدند.

اصفهان زیبا: 100 جوان خیر از موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی و نهادهای مردمی دیگر به همراه خانواده‌هایشان در یک حرکتی زیبا اولین بازارچه را با نام «چهارسوق مهر» به نفع کودکان کار و با ترویج فعالیت‌های بشر دوستانه و کمک به آنها از هشتم تا دهم شهریور برپا کردند؛ اما غیبت مسئولان در این حرکت اجتماعی بسیار مشهود بود. با وجود اینکه آنها به این بازارچه دعوت شده بودند؛ اما نیامدند.

نوید مسائلی، مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی در گفت و گویی که با اصفهان زیبا داشته در این خصوص می‌گوید: توجه کمرنگ مسئولان به کودکان کار و حمایت از آنها باعث فاصله بین مردم و آنها می‌شود؛ چراکه کودکان کار از دل همین جامعه بیرون آمده‌اند و بی اهمیتی به آنها بار سنگینی را برای جامعه خواهد داشت. به بیان او، وجود کسانی همچون مدیرامور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، انگیزه ما را برای حمایت از کودکان کار کودکان بیشتر کرده است؛ اما با وجود اینکه از همه نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، مسئولان بلند پایه استانداری، شهرداری، بهزیستی، اداره فنی و حرفه‌ای، صداوسیما و اداره ورزش و جوانان برای حضور و همکاری در این بازارچه دعوت به عمل آمده بود؛ متاسفانه در این مسیر همدلی و مساعدت نشد.

مسائلی که برگزاری این بازارچه‌ها را انگیزه‌ای برای حمایت از کودکان کار تلقی می‌کند، در ادامه می‌گوید: حس نیکوکاری و بخشش در جوانانی که برای فروش محصولات در غرفه‌ها ایستاده بودند و کار خیر انجام می‌دادند موج می‌زد.

او در بخشی دیگر از سخنانش یادآور می‌شود: حاصل فروش محصولات، خرج تحصیل کودکان کار و خرید لوازم التحریر می‌شود؛ چراکه برای ثبت نام تعدادی از کودکان با آموزش و پرورش مکاتبه کردیم؛ اما به دلایلی برای ثبت نام با آنها به صورت رایگان موافقت نشد و چون هزینه‌های تحصیل بالاست اغلب آنها ترک تحصیل می‌کنند؛ بنابراین در سه روز حدود سه میلیون تومان فروش داشتیم تا بتوانیم برای کمک به کودکان کار خرج کنیم. خوشبختانه کمک‌های مردمی جذب شد تا این کودکان بتوانند به تحصیل ادامه دهند. به بیان او، حتی کودکان کار برای بازدید آمده بودند و برق شادی و خوشحالی در چشم‌هایشان موج می‌زد که می‌توانند با این کار خیرخواهانه به مدرسه بروند.مسائلی، جوانان را همواره محور حرکت‌های جامعه می‌داند و معتقد است: برگزاری این بازارچه نشان از توجه به آسیب اجتماعی کودکان کار است که تا چه حد این موضوع برای مردم از اهمیت برخوردار است؛ چراکه اگر کودکان کار از تحصیل باز بمانند معلوم نیست در آینده چه سرنوشتی گریبانگیر آنها خواهد شد.

به گفته مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی، برگزاری بازارچه ای متفاوت با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در بالای شهر اصفهان باعث شد تا مردمی که دستشان به دهنشان می‌رسد، بار دیگر برای حمایت از نیازمندان جامعه وارد عمل شوند و به خوبی از این بازارچه استقبال کنند. به گفته مسائلی، عرضه محصولات فرهنگی، غذاهای خانگی، شیرینی‌جات و دسر، پوشاک، زیورآلات، گل و مصنوعات دست ساز این بازارچه در 30 غرفه با نیروهای داوطلب این انجمن، حرکتی اجتماعی و زیبا بود که جوانان را با فرهنگ نیکوکاری آشنا کرد.دل نوشته‌های کودکان کار دستفروش محله مرداویج اصفهان در بازارچه، پایان کار و آغاز کودکی برای یکی از کودکان کار تحت پوشش و ثبت نام بیش از 200 کودک کار در مدارس با درآمد حاصل از بازارچه از اتفاقات به یاد ماندنی این بازارچه بود که مسائلی به آن اشاره کرد.به بیان او، امسال با مشارکت اجتماعی جوانان، کودکان کار می توانند طعم نشستن پشت میز و نیمکت مدرسه را همانند دیگر کودکان بچشند.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی بیان می‌کند: رهبر معظم انقلاب در جمله‌ای می‌فرمایند: مهم‌ترین مظهر قدردانى از جوانى همین است که از این صفا و نورانیت و از این ناآلودگى و پیراستگى طبیعى انسان جوان استفاده شود و جوانان در زمینه‏ هاى تزکیه و اخلاق پیش بروند و ما توانستیم این امر مهم را عملیاتی کنیم.به گفته مسائلی، سازمان مردم نهاد طلوع مهر و دوستی که بزرگ ترین انجمن مردمی متشکل از جوانان اصفهانی است، تاکنون فعالیت های در زمینه های آموزش، بهداشت، فرهنگی، تفریحی، مشاوره، کارآفرینی، حقوقی و ... برای کودکان کار داشته است و هدفش ترویج فعالیت های بشردوستانه در راستای پایان کار و آغاز کودکی برای کودکان کار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار