10 درصد چاپخانه‌های اصفهان تعطیل شده‌اند

رییس اتحادیه صنعت چاپ و لیتوگرافی اصفهان گفت: مشکلات مالیاتی یک فاجعه‌ برای چاپخانه‌ها است و انتظار داریم به کمک مسئولان به صورت ریشه‌ای حل شود.

رییس اتحادیه صنعت چاپ و لیتوگرافی اصفهان گفت: مشکلات مالیاتی یک فاجعه‌ برای چاپخانه‌ها است و انتظار داریم به کمک مسئولان به صورت ریشه‌ای حل شود.
به گزارش ایسنا محمدامین انصاری پور امروز (دوشنبه) در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های بزرگ صنعت چاپ است، اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که صنعت چاپ از این شهر جان گرفته که این افتخار، عشق و علاقه فعالان صنعت چاپ را در پی داشته است و اگر در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند به خاطر همان عشق و علاقه بوده است.
وی ادامه داد: ما در شورای گفتگوی اصفهان بسیاری از مشکلات خود را مطرح می‌کنیم و خوشحال هستیم که شورای گفتگوی اصفهان به عنوان نخستین شورای گفتگو مطرح است.
رییس اتحادیه صنعت چاپ و لیتوگرافی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات فعالان عرصه چاپ مالیات بر ارزش افزوده است که ظلم به صنعت چاپ محسوب می‌شود و ما سعی کردیم از طریق نمایندگان مجلس این مشکل را حل کنیم و آنها را به صورت مکتوب ارایه کردیم تا از حق و حقوق دوستان در صنعت چاپ دفاع شود.
انصاری پور تصریح کرد: امیدواریم مشکلات مالیاتی به کمک مسئولان به صورت ریشه ای حل شود. چرا که یک فاجعه‌ برای چاپخانه‌ها است.
وی با اشاره به شهرک چاپ گفت: با وجود پیگیری‌های مجدانه در ارتباط با این شهرک هنوز به جایی نرسیده‌ایم و امیدواریم در جلسه بعدی بتوانیم درباره این شهرک صحبت کنیم. بسیاری از چاپخانه‌ها در بافت قدیمی هستند و نمی‌توانند توسعه پیدا کنند و اگر این شهرک به زودی افتتاح شود چاپ اصفهان توسعه زیادی پیدا می کند.
رییس اتحادیه صنعت چاپ و لیتوگرافی افزود: متاسفانه در اصفهان تامین اجتماعی سلیقه‌ای عمل می‌کند و در حال حاضر کمک دولت به دو شعبه 3 و 4 که بیشترین تمرکز لیتوگرافی‌ها در آنها است تعلق نمی‌گیرد.
انصاری پور با اشاره به اینکه 10 درصد چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها تعطیل شده‌اند، خاطر نشان کرد: چاپ نیاز به یک وزارتخانه دارد چرا که وزارت ارشاد دامنه گسترده‌ای دارد و صنعت چاپ دراین دامنه حلقه‌ای مفقود شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار