شورای شهر یك نهاد برخاسته از رای مردم است/ خدمت به مردم اولویت اول كار شورا

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: ۴ سال حضور در شورای شهر به سرعت می‌گذرد و باید لحظه لحظه این ایام را به فکر خدمت گذاری به مردم و رفع مشکلات آنها باشیم بخصوص که زرین شهر با مشکلات و معضلات زیادی رو به رو است از این رو در تلاش هستیم با افزایش همدلی و وحدت میان تک تک اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با اولویت بندی به حل این چالش‌ها بپردازیم.

پس از چندین هفته گمانه‌زنی، سرانجام امروز در پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی زرین شهر سرنوشت مدیریت شهری این شهر به صورت رسمی مشخص شد و ۷ عضو شورای اسلامی زرین شهر میثم محمدی را با ۷ رای اعتماد به عنوان شهردار مرکز شهرستان لنجان انتخاب کردند.

سعید نادی زاده با اشاره به اهمیت کار شورا اظهار کرد: مشورت و واژه‌های مترادف آن از ماده شور و در لغت از شار، «شارالعسل» به معنای بیرون آوردن عسل ناب از کندو گرفته شده‌است و کاربرد ان به منظور استخراج و اخد نظرات دیگران است لذا باید توجه داشت مسئله شورا چه در گذشته و چه در زمان حاضر یکی از مسائل مطرح در حوزه اندیشه اسلامی بوده است.


وی افزود: اصل شورا به عنوان شیوه ای قابل اجرا در مدیریت سیاسی جامعه اسلامی پذیرفته شده و بر آن تاکید شده است و در اهمیت شورا در اسلام همین بس که سوره ای در قرآن با ۵۴ آیه به نام (شوری) نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: قرآن شورا را به دو صورت معرفی می کند، یکبار، با تبیین خصایص مؤمنان و رهروان راه مکتب، اصل شورا را به عنوان یک خصوصیت جوشیده از ایمان و جامعه اسلامی معرفی می کند چنانکه در سوره شوری آیه ۳۸ آمده است افراد شایسته با ایمان کسانی هستند که اجابت نمودند ندای پروردگارشان را و امورشان را بین خود به شوری می گذارند.

وی ادامه داد: قرآن مجید در جای دیگر شورا را به صورت یک فرمان و دستور الهی بیان می کند، التزام به نظام شورا را بر پیامبر مقرر می دارد، بر احترام به دیدگاهها و نظارت پیروان مکتب تأکید می ورزد و آن را یکی از خصیصه های رهبری و از رموز پیروزی می شمارد.

نادی زاده اضافه کرد: مبنای تشکیل شوراها در نظام جمهوری اسلامی نیز مبنای قرآنی است لذا باید گفت شورا یک اصل اسلامی کلی در زمینه‌ های سیاسی و اجتماعی است و مشورت از مهمترین ارکان حکومت اسلامی است.


وی عنوان کرد:باید به این مهم توجه داشت در جمهوری اسلامی ایران شورای اسلامی شهر نهادی برای مدیریت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور شهر در چارچوب مقررات و قوانین موضوعه است از سوی دیگر حل مشکلات شهری، مسائل حمل و نقل عمومی، اصلاح خیابان‌ها و جاده‌ها، تقویت روابط بین دستگاهی و مأموریت‌هایی که در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و از جمله مطالبات مردم از شوراهاست .

رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: توقع دیگر مردم این است که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان خادم مردم شبانه‌روز در خدمت مردم باشند و از سوی دیگر مهم‌ترین مطالبه مردم و وظیفه شوراهای شهر انتخاب و نظارت بر عملکرد شهردار است .

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در بیاناتی درباره اهمیت شوراها فرموده اند شورای شهر یعنی همه کارهای شهر دست آنهاست، شهردار را هم تعیین می کنند، کارهای دیگر شهر را هم انجام می دهند. نظارت بر بازار و همه جا را دارند. آنها اختیاراتی دارند... د. از سو دیگر در بیانات مقام معظم رهبری نیز در آغاز هر دوره این مهم وجود دارد که شوراها در انتخاب شهرداران دقت کافی را داشته باشند .

نادی زاده انتخاب شهردار را مانند جراحی مغز دانست و اذعان کرد: ما در شورای اسلامی دور پنجم زرین شهر بر این باور بودیم که شهرداری باید انتخاب شود که شهر را بشناسد و با شناخت شهر و نیازمندی‌های مردم با ارائه راه حل‌ها، نیازهای جامعه را برطرف کند از سوی دیگر شهردار و شورای شهر باید در مسائل شهری با یکدیگر اتفاق نظر داشته و هماهنگ باشد .


وی متذکر شد: از این رو تلاش کردیم شهرداری را انتخاب کنیم که از حیث سابقه اجرایی، انقلابی، ارزشی و همچنین توانمندی و پاکدستی سرآمد بوده و در تراز مردم شریف زرین شهر اصفهان باشد چراکه این نکات برای مردم بسیار مهم است .

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به اینکه امروز باید به فکر رفع مشکلات شهر و شهروندان باشیم، تاکید کرد: وضعیت امروز شهرداری زرین شهر همانند هواپیمایی است که در نیمه راه قرار دارد و خلبان آن در حال تعویض است، بنابراین تلاش شد فردی برای تصدی این جایگاه انتخاب شود که نسبت به وضعیت و مسائل مختلف شهرداری اطلاعات و تسلط داشته باشد.

وی یاداور شد: ما بر این باور هستیم سکاندار شهرداری زرین شهر در کنار شورای اسلامی این شهر در دوره جدید مدیریت شهری، از یکسو باید به آخرین وضعیت شهر از بابت میزان متغیرهای شهر با شاخص‌های اسناد فرادست (طرح‌های جامع و تفصیلی)، آگاهی داشته باشد و از سوی دیگر، بدون فوت وقت، ‌ بتواند با مشورت و همفکری برخی تجربه‌های موفق شهرهای دنیا در حوزه‌های مختلف شهری را در این شهر پیاده کند .

نادی زاده تصریح کرد: از سوی دیگر تلاش شد شهرداری که قرار است برای برای شهرداری زرین شهر انتخاب شود که، شهر و نیازهای شهروندان را در مسائل مختلف فرهنگی، حمل و نقلی، رفاهی بشناسد و برای آن‌ها بسترسازی کند.


وی افزود: از این رو با توجه به جمع بندی های انجام شده، مصاحبه های حضوری وبررسی سوابق و اعلام آمادگی افراد جهت فعالیت در سمت شهردار زرین شهر از بین حدود ۳۰ گزینه پیشنهادی، عبدالرسول امامی(شهردار منطقه ۱۰ اصفهان)، میثم محمدی(شهردار سده لنجان)، محمد شرفا(شهردار مبارکه) و محمدرضا ترحمی (رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنجان) به‌عنوان گزینه‌های نهایی شهردار زرین شهر انتخاب شدند که در نهایت اعضاء شورای اسلامی زرین شهر میثم محمدی را با ۷ رای موافق به عنوان شهردار زرین شهر انتخاب کردند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر در پایان گفت: ۴ سال حضور در شورای شهر به سرعت می‌گذرد و باید لحظه لحظه این ایام را به فکر خدمت گذاری به مردم و رفع مشکلات آنها باشیم بخصوص که زرین شهر با مشکلات و معضلات زیادی رو به رو است از این رو در تلاش هستیم با افزایش همدلی و وحدت میان تک تک اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با اولویت بندی به حل این چالش‌ها بپردازیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار