برخی افراد به دنبال سوءاستفاده از امکانات و نام دانشگاه آزاد بودند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد از اواخر دولت دهم به‌جای پرداختن به مسائل علمی تبدیل به جایگاه سیاسی شده بود و با تغییر دولت تشدید شد و افراد و اشخاصی در رأس دانشگاه قرار گرفتند که به دنبال سوءاستفاده از امکانات و نام دانشگاه آزاد بودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد از اواخر دولت دهم به‌جای پرداختن به مسائل علمی تبدیل به جایگاه سیاسی شده بود و با تغییر دولت تشدید شد و افراد و اشخاصی در رأس دانشگاه قرار گرفتند که به دنبال سوءاستفاده از امکانات و نام دانشگاه آزاد بودند.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی امروز در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: دانشگاه آزاد از اواخر دولت دهم به‌ جای پرداختن به مسائل علمی تبدیل به جایگاه سیاسی شده بود و با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم تشدید شد و افراد و اشخاصی در رأس دانشگاه قرار گرفتندکه به دنبال سوءاستفاده از امکانات و نام دانشگاه آزاد بودند.

وی افزود: اخیراً با تغییر در هیأت امنا دانشگاه توسط رهبر معظم انقلاب و انتخاب شایسته ولایتی در رأس هیأت امنا روند تغییرات اساسی در دانشگاه شکل‌گرفته است و بیشتر سمت‌ و سوی ارتقای علمی گام برداشته می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأسیس دانشگاه آزاد بود تا افرادی که خواهان علم و دانش هستند، بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند و دانشگاه‌های دولتی که توان جذب تمامی علاقه‌مندان به ادامه تحصیل را نداشت این خلأ را از سوی دانشگاه آزاد با جذب تعداد قابل‌توجهی از علاقه‌مندان پر کند.

وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد نه‌تنها در سطح کشور بلکه از نظر علمی هم در سطح جهانی حضور دارد و امید است با رویکرد جدید جایگاه فعلی آن ارتقا یابد؛ از همین رو نباید رفتار بعضی اساتید دانشگاه چنان باشد که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و به عنوان مثال یک استاد دانشگاه در کلاس درس خود مسائل ضدانقلابی را مطرح کند که زیبنده ایران اسلامی نیست و اساسا چنین افرادی نباید جایگاهی در سطوح آموزش عالی داشته باشند.

لارگانی در مورد موضوع بومی‌گزینی تأکید کرد: در خیلی از فعالیت‌ها اگر به سمت بومی شدن گام برداریم بسیاری از هزینه‌ها کم خواهد شد اما در بحث دانشگاه آزاد این است که هیأت های علمی و کادر اجرایی بومی باشند و استادی که از استانی دیگر می‌آید و تحت عنوان استاد پروازی نام می‌گیرند، نمی‌تواند به خواسته‌های دانشجویان جواب دهند چراکه استاد دانشگاه باید در کنار دانشجویان باشد و بومی‌گزینی در این زمینه می‌تواند یکی از مقوله‌های دیگر ارتقای سطح علمی این دانشگاه باشد.

وی هم‌چنین در پاسخ به شبهات مطرح‌شده در بحث جایگاه علمی دانشگاه آزاد بیان داشت: نه‌ فقط دانشگاه آزاد بلکه تمامی دانشگاه‌ها باید از روشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد که عده‌ای خاص با فروش پایان‌نامه‌ها و یک سری از رفتارهایی که درخور دانشجو و دانشگاه نیست جریان علمی را دچار تشویش اذهان می‌کنند، دوری کنند و البته باید گفت درصد چنین افرادی بسیار کم است ولی حتی یک مورد هم شایسته جایگاه علمی کشور نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: اگر دانشجویی پروژه و موضوعی انتخاب می‌کند، یعنی خلأ وجود دارد و کپی‌برداری شایسته نیست و امیدواریم با چاره‌اندیشی و تدابیر مسؤولان این مشکلات حل شود.

وی در پایان انتخاب احمد آذین به‌ عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: حضور وی در این مسؤولیت به‌ عنوان خادمی صدیق و ولایت‌مدار با کوله‌بار گرانی از تجربه، نویدبخش نشاط و تحرک بیش‌ از پیش در دانشگاه آزاد باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار