تجلیل از زوجین جوان در ویژه برنامه هفته ازدواج

به گزارش اصفهان امروز ، در هفته ازدواج طی مراسمی ازجمعی از زوج های جوان شهرستان بویین میاندشت در مرکز مشاوره ازدواج شبکه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل شد.

در هفته ازدواج طی مراسمی ازجمعی از زوج های جوان شهرستان بویین میاندشت در مرکز مشاوره ازدواج شبکه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل شد.

در این مراسم دکتر رضا کیخایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین میاندشت طی سخنانی ضمن تبریک به این زوج ها اظهار داشت :
ازدواج بزرگترین اتفاقی است که در زندگی هر شخصی اتفاق می افتد و یک اتفاق میمون و خجسته و فوق العاده موثر در تمام ابعاد زندگی است که اگر یک سری شرایط و مقتضیات و پیشرفت های لازم را رعایت کنیم قطعا خجسته تر خواهد بود .
دکتر رضا کیخایی ازدواج و در کنارهم بودن را از نیازهای ضروری انسان دانست و ابراز داشت : انسان ها بذاته موجودی اجتماعی هستند.
مدیر شبکه بهداشت بویین میاندشت در ادامه این جلسه گفت: ما یکبار برای همیشه فرصت داریم و باید بابرنامه ریزی و نگرش مثبت ودرست نسبت به زندگی نگاه کنیم.
دکتر کیخایی ادامه داد :چهار وقایع به نام وقایع حیاتی داریم از جمله: تولد ،مرگ،مهاجرت و ازدواج که ازدواج از وقایع حیاتی است در همه فرهنگ ها هم وجود دارد و یک پدیده مقدس ومهم در همه جوامع است.
هریک از ما برای تداوم و ادامه زندگی باید یک نفر را انتخاب کرده و باید یک نگاه انسانی به شریک خود داشته باشیم .
دکتر رضا کیخایی با اشاره به اهمیت فرهنگ و توجه به این حوزه گفت خوشبختانه شرایط نسبت به گذشته متفاوت است و فرهنگ جامعه و ارتباطات ارتقا پیدا کرده و انتخاب کردن وانتخاب شدن متفاوت تر صورت می گیرد .جمله معروفی هست که می گوید که قبل از ازدواج چشم هایمان را باز کنیم و شناختمان را دقیق تر کنیم و بعد از ازدواج چشمهایمان را ببندیم. بستن چشمها بر روی کاستی ها ،اختلاف و تفاوت عملکردها ، این تفاوت ها قطعاً وجود دارد این بحث مدیریت است که دو طرف تفاوت ها را مدیریت کنند.

مدیر اداره بهداشت بویین میاندشت با تاکید بر اینکه هرچیزی زمانی دارد ابراز داشت متاسفانه امروزه ازدواج ها به تاخیر افتاده که بهانه ودلایل مختلفی برای این اتفاقات مطرح می گردد که یکسری واقعا بهانه است و واقعا امروزه از یکسری از این موارد برای خود مانع ساخته ایم .
دکتر کیخایی در پایان با اشاره به اختلاف سنی , سطح فرهنگ ونحوه ارتباط برقرار کردن و شناخت نسبی فیزیولوژیکی از همدیگر را یکی از نکات مهم در ازدواج دانست.

در ادامه به سراغ زوج جوانی رفتیم و با آنها به گفتگو پرداختیم:
آقای کیماسی و خانم چیوایی از معیار های ازدواج برایمان چنین گفتند: معیار های ازدواج برای زندگی مشترک و درکنار هم بودن بسیار اهمیت دارد زیرا انسان موجودی تک بعدی نمی باشد و شرایط روحی و عاطفی انسان ایجاب می کند که بصورت گروهی زندگی کند. یکی از مهمترین شاخصه ها در زندگی مشترک درک متقابل است زیرا انسان در اوایل زندگی با دو روحیه و رفتار متفاوت می باشد که می بایستی در زندگی با گذشت وچشم‌پوشی نسبت به خطاهای کوچک در کنار یکدیگر با مهر،محبت ، دوستی ،تحمل و ابراز عواطف و احساسات بتوانند جهت بهبود زندگی مشترک و همچنین ایجاد یک زندگی سرشار از مهر و محبت تلاش کنند.

این زوج جوان دلایل ازدواج شان را یک عطوفت قلبی دانستند و گفتند : یکی از دلایل ازدواج ما نیاز به یک مونس وهمدم برای زندگی مشترک و همچنین رسیدن به کمال و خوشبختی است .
یکی دیگر از دلایل ازدواج کامل شدن انسانها می باشد.
این دو زوج بویین میاندشتی در ادامه از مشکلاتی که بر سر راه جوانان برای ازدواج وجود دارد سخن گفتند و ابراز داشتند
مشکلات مالی ، خانوادگی و عدم تسهیل ازدواج برای جوانان از شاخص ترین مشکلات است .

این دو جوان با اشاره از اهمیت شناخت متقابل زوجین قبل از ازدواج ابراز داشتند : درجامعه امروز باتوجه به محیط های دانشجویی ، تشکل ها ، برنامه ها وهمچنین رفت و آمد های خانوادگی این موارد می توانند زمینه ساز زندگی مشترک و درک بهتر رفتار افراد نسبت به یکدیگر شوند .
این زوج جوان در پایان ابراز داشتند: برای زندگی مشترک بایستی گذشت و تفاهم وجود داشته باشد و باید دانست که کمبود هایی که بر سر راه زندگی قرار دارد با گذشت زمان مرتفع خواهد شد.

لازم به ذکر است این برنامه تجلیل در مرکز مشاوره شهرستان انجام شده که چهارشنبه هر هفته به مردم و زوج های جوان شهرستان خدمت رسانی می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار