سفر درمانی

بسیاری از ما انسان‌ها به خصوص ما ایرانی‌ها به سفرهای کوتاه مدت و میان مدت علاقه زیادی داریم؛ اما اغلب یک نوع آب و هوا را فقط انتخاب می‌کنیم یا سفر را بر اساس مسائل خانوادگی و سر زدن به اقوام و خانواده انتخاب می‌کنیم؛‌ اما همین سفرها اگر برخلاف مزاج ما و فرزندان و خانواده‌مان باشد، می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌های متفاوتی شود.

اصفهان زیبا: بسیاری از ما انسان‌ها به خصوص ما ایرانی‌ها به سفرهای کوتاه مدت و میان مدت علاقه زیادی داریم؛ اما اغلب یک نوع آب و هوا را فقط انتخاب می‌کنیم یا سفر را بر اساس مسائل خانوادگی و سر زدن به اقوام و خانواده انتخاب می‌کنیم؛‌ اما همین سفرها اگر برخلاف مزاج ما و فرزندان و خانواده‌مان باشد، می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌های متفاوتی شود. برای مثال کسی که همیشه خواب‌آلود و کسل است و حتی با اصلاح تغذیه و درمان‌های مختلف طب سنتی صددرصد درمان نشده‌اند، می‌توانند به شهرها و مناطق خیلی خشک سفر کرده یا زندگی کنند تا متوجه شوند که چقدر از میزان کسالتشان کاسته می‌شود. محسن قاسمی، مشاور طب سنتی و مکمل در ادامه به چند نکته و توصیه از سفر و سفردرمانی اشاره می‌کند:

سفر با توجه به مزاج
بهتر است سفرها آهسته و با وسیله شخصی و بارعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کامل انجام شود تا انرژی مثبت به خود و خانواده و اطراف منتشر کنیم‌. حرکت با سرعت زیاد باعث می‌شود طعم مناطق طبیعی و مثبت بین شهرها را حس نکنیم و در روح و‌ روانمان اثر مطلوبی نگذارد. اگر کسل و بی‌حالیم در مناطق خشک بیشتر توقف کرده و از وسیله نقلیه پیاده شویم و قدم بزنیم و نفس عمیق و آهسته بکشیم و از پیاز هر منطقه مقداری تناول کنیم تا بیمار نشویم.
اگر دچار کم‌خوابی و بی‌خوابی مزمن هستیم، می‌توانیم در مکان‌های مرطوب توقف کنیم، کمی قدم بزنیم و نفس عمیق بکشیم یا به مناطق مرطوب سفر کنیم‌.
اگر دچار بیماری مفاصل و استخوانی هستید، به مناطق دریایی سفر کنید و در آب دریا بنشینید و ساعتی بمانید تا املاح دریا و موج دریا در بهبودی بیماریتان تاثیر بگذارد.
اگر با هواپیما سفر می‌کنید ،حتما سنگ فیروزه و زمرد همراهتان باشد و روی ابرها و آسمان تامل کنید و نفس عمیق بکشید.
اگر با کشتی سفر می‌کنید، حتما قبل از حرکت مقداری از آب تمیز دریا بخورید تا دچار دریازدگی نشوید و سنگ اکواماراین همراهتان باشد‌.
گاهی لازم است که با گروهی دوچرخه‌سوار به مناطق مختلف سفر کنید و از لحظه لحظه طبیعت لذت ببرید.
اگر با قطار یا اتوبوس سفر می‌کنید حتما سنگ عقیق اصل همراهتان باشد.
گاهی در مکان‌های طبیعی پر رفت و آمد و بکر زباله‌های مسافران به خاطر سهل‌انگاری روی زمین ریخته شده و انسان با دیدن اینها خودبه خود بیماری سراغش می‌آید. بنابراین اگر در جمع‌آوری زباله‌های خود و دیگران از زمین اقدام کنیم، بسیاری از مشکلات روحی و جسمیمان به واسطه انرژی مثبتی که پراکنده کردیم، برطرف می‌شود.
اگر با وسیله شخصی مسافرت می‌روید، سعی کنید بیشتر اوقات از گاز به جای بنزین استفاده کنید تا آلودگی کمتری در هوا ایجاد شود. سعی کنید در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌ها و حتی مسیرها مقداری آب و دانه و نهال همراه خود ببرید و بکارید یا به گیاهان اطراف آب دهید تا سرسبزتر شوند و به سرسبزی و طراوت محیط کمک بیشتری شود و بعد ببینید خودتان چقدر حس و حال بهتری پیدا می‌کنید. امتحان کنید و بعد نتیجه‌اش را ببینید. بسیاری از بیماران که درمان نمی‌شوند به خاطر کمک نکردن به اطراف است‌؛ ارحم ترحم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار