دیار محتشم کاشانی میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی

در پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی پرچم حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام به آستان مقدس سلطان علی بن محمد باقر علیه السلام اهدا می شود.دیار محتشم کاشانی میزبان پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی و تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی می شود.

اصفهان امروز: در پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی پرچم حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام به آستان مقدس سلطان علی بن محمد باقر علیه السلام اهدا می شود.دیار محتشم کاشانی میزبان پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی و تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی می شود.
در این آیین ملی مذهبی که در بقعه شهید اردهال برگزار خواهد شد، پرچم حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام به آستان مقدس امام محمد باقرعلیه السلام اهدا می شود.
فرماندار کاشان در این رابطه اظهار کرد: در این همایش بیش از یک هزار مهمان داخلی و 60 مهمان خارجی از 32 کشور جهان حضور خواهند داشت.
حمید رضا مومنیان افزود: حضور این مهمانان رونق بخش توسعه زیر بنای فرهنگی و مذهبی منطقه کاشان و زمینه ساز حرکت های بزرگ و پیشگام در معرفی ظرفیت های بی نظیر میراث ناملموس فرهنگی و مذهبی منطقه خواهد بود.
وی تصریح کرد: اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني تا كنون در استان هاي بوشهر، همدان، اردبيل، گلستان، خوزستان، فارس، هرمزگان برگزار شده است و پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني به میزبانی استان اصفهان در مشهد اردهالِ کاشان برگزار مي شود.
فرماندار کاشان با اشاره به اینکه کاشان از دیرباز مهد شاعران حسینی، مدیحه سرایان و پیرغلامان اهل بیت علیهم سلام بوده گفت: آوازه شاعرانی همچون محتشم کاشانی و مقبل کاشانی مرز های جغرافیایی را در نوردیده و امروز بزرگترین محور حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی اشعار این دو شاعر نامی کاشانی است.
وی خاطر نشان کرد: این همایش روز پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 9 صبح در آستان مقدس سلطان علی بن امام محمد باقر علیه السلام مشهد اردهال برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار