سریعترین روش برای رفع شلی بازو!

وقتی افزایش و کاهشی در وزن رخ می‌دهد، الگوهای چاقی و لاغری می‌توانند برای هر فردی غیرقابل‌پیش‌بینی و مختص به هر شخص باشند. این روند روی شلی بازو ها تاثیر خواهد داشت.

وقتی افزایش و کاهشی در وزن رخ می‌دهد، الگوهای چاقی و لاغری می‌توانند برای هر فردی غیرقابل‌پیش‌بینی و مختص به هر شخص باشند. این روند روی شلی بازو ها تاثیر خواهد داشت.

برای برخی از افراد، بخش فوقانی بازوها مایه‌ی سرخوردگی است و اغلب به‌عنوان ناحیه‌ی مشکل آفرین آزار دهنده برای ذخیره‌ی چربی ظاهر می‌شود. شلی بازو ها

علت شلی بازو

علت شلی بازو تجمع چربی در ناحیه پهلوها، شکم و کناره های ران و تحلیل عضلات و شل شدن پوست برخی از نواحی به خصوص پوست شکم و زیر بازوهاست. دلیل این اتفاق، افزایش و کاهش مکرر وزن و عادت نداشتن به ورزش در دوران جوانی است.

اختلالی به نام سارکوپنیا (Sarco Penia) علت کاهش تدریجی عضلات و شلی بازو است.

بعد از ۴۰ سالگی هر سال ، حجمی از عضله از بین می رود و منجر به شلی بازو ها می شود اما برخی عادت ها می توانند روند شلی بازو را سرعت ببخشد . از جمله:

به تاخیر انداختن مصرف پروتئین

مصرف ۱۰ تا ۱۵گرم پروتئین طی ۳۰ تا ۶۰دقیقه پس از ورزش کردن، قدرت عضله سازی بدن را به حداکثر می رساند.

عدم مصرف میوه و سبزی

پروتئین به عنوان یک ریزمغذی عضله ساز به حساب می آید اما مواد غذایی غنی از پروتئین مانند ماهی، گوشت و پنیر همراه با غلات تصفیه شده و نمک، در بدن اسید تولید می کند که به مرور زمان می تواند عضله را از بین ببرد. خوشبختانه طبیعت، درمانی در اختیارمان گذاشته است میوه و سبزی، پتاسیم و منیزیم این اسیدها را خنثی و از بافت عضلانی محافظت می کند.


انجام چند ورزش یکسان و تغییر ندادن آن در دراز مدت

اگر مدت ها با وزنه ۲.۵کیلوگرمی کار کنید، با افزایش سن دچار حالتی می شوید که بدن افت می کند. برای افزایش قدرت بدنی، باید ورزش و تمرینات افزایش یابد و کمی سنگین تر شوند. در ورزش مقاومتی ، با تمرین با وزنه پاها، لگن، کمر، سینه، شکم، شانه و دست ها تقویت می شوند.

عدم خواب کافی

برای تقویت عضلات تنها کار کردن با وزنه کافی نیست. پس از کار با وزنه، بدن نیاز به استراحت دارد تا بتواند عضله را ترمیم کند و عضله جدید بسازد. عمده این بازسازی هنگام خواب رخ می دهد. محققان، روزی حداقل ۷ ساعت خواب را توصیه می کنند. اما برخی افراد نیاز به خواب بیشتری دارند.

چند ورزش ساده برای سفت کردن بازو

بخش‌ پشت بازو ، عضلات سه سر بازویی نامیده می‌شود و بیشتر مستعد شل شدن است. این قسمت‌ها جذب کننده چربی هستند و می‌توانند ظاهری بسیار آزار دهنده داشته باشند. برای سفت کردن و کوچک کردن بازو شما فقط به یک میز و یا یک صندلی نیاز دارید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار