عوارض استفاده از دستگاه سولاریوم چیست؟

یک متخصص پوست و مو، گفت: سولاریوم عوارض زیادی دارد و به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

یک متخصص پوست و مو، گفت: سولاریوم عوارض زیادی دارد و به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

دکتر علی ابراهیمی، با اشاره به تمایل روزافزن افراد به داشتن پوستی برنزه، گفت: در همین راستا استفاده از "سولاریوم" گسترش چشمگیری داشته است.وی با بیان اینکه "سولاریوم" دستگاهی برای برنزه کردن پوست است، گفت: این دستگاه‌ها معمولا در آرایشگاه‌های زنانه و گاهی نیز در استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابراهیمی تصریح کرد: استفاده از سولاریوم با تولید امواجی که دارد باعث افزایش رنگدانه‌های پوست شده و پوست را تیره‌تر می‌کند.وی به عوارض ناشی از سولاریوم اشاره کرد و گفت: سوختگی‌هایی شبیه آفتاب سوختگی و ضایعات تاول مانند از عوارض استفاده از این دستگاه می‌باشد.

این متخصص پوست با بیان اینکه استفاده زیاد از سولاریوم بعد از مدتی سبب افزایش چروک و افتادگی پوست و افزایش تعداد خال‌ها یا پر رنگ‌تر شدن خال‌های قبلی می‌شود، اظهار کرد: بدترین عارضه‌ استفاده از سولاریوم، افزایش ریسک سرطان‌های پوستی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: عوارض اشعه سولاریوم در قسمت‌هایی از بدن که همواره زیر لباس بوده و کمتر با نور خورشید تماس داشته‌اند، بسیار بیشتر از دیگر نواحی بدن خواهد بود.وی با اشاره به اینکه عوارض طولانی مدت سولاریوم ممکن است بیست سال بعد ظاهر شود، گفت: به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

ابراهیمی در ادامه به عوارض نور آفتاب برای برنزه کردن پوست نیز اشاره کرد افزود: عوارض آفتاب نیز مانند سولاریوم است، اما شدت کمتری نسبت به سولاریوم دارد.وی به افرادی که قصد دارند پوستی برنزه داشته باشند توصیه کرد: بهترین روش برای داشتن پوستی برنزه استفاده از کرم‌های موجود برنزه کننده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار