هزینه صد‌ها میلیون دلاری Facebook برای رقابت با Youtube

Facebook قصد دارد با پرداخت صد‌ها میلیون‌ها دلار به ناشران موسیقی مشکل نقض قانون کپی‌رایت آپلود موسیقی در ویدئو‌های کاربران را برای همیشه حل کند.

Facebook قصد دارد با پرداخت صد‌ها میلیون‌ها دلار به ناشران موسیقی مشکل نقض قانون کپی‌رایت آپلود موسیقی در ویدئو‌های کاربران را برای همیشه حل کند.

به گزارش میزان و به نقل از بلومبرگ، فیس‌بوک ماه‌هاست که در حال مذاکره با ناشران موسیقی در این رابطه است. هر دو طرف مذاکره مشتاق‌اند که هرچه زودتر به یک توافق واحد درباره حق کپی‌رایتآهنگ‌هایی که توسط کاربران روی ویدئو‌های فیس‌بوک گذاشته می‌شود، برسند. حداقل منفعت این توافق برای فیس‌بوک و ناشران موسیقی این است که دیگر لازم نیست که آهنگ‌هایی که بدون مجوز کپی‌رایت در ویدئو‌های کاربران آپلود شده‌اند را شناسایی و پاک کنند.

Facebook مدت‌هاست که با مشکل نقض قانون کپی‌رایت موسیقی در گیر است و حتی قبلاً در خبر‌ها گفته شده بود که فیس‌بوک برای حل این مشکل قصد دارد نرم‌افزاری را تهیه کند که به‌طور خودکار آهنگ‌هایی که بدون مجوز کپی‌رایت روی ویدئو‌ها آپلود می‌شوند، ستاره‌دار کند. اما از آن جایی که طراحی چنین سیستمی حداقل ۲ سال زمان می‌برد، تا آن زمان ناشران و تهیه‌کنندگان صنعت موسیقی چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه قبول کنند که علی‌رغم تمام تلاش آن‌ها، محصولاتشان بدون مجوز روی ویدئو‌های شبکه اجتماعی فیس‌بوک به‌طور رایگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

اکنون Facebook و تولیدکنندگان موسیقی برای جلوگیری از بالا گرفتن این قضیه تصمیم گرفته‌اند به‌جای پاک کردن آهنگ‌هایی که مجوز کپی‌رایت ندارند به دنبال راه‌حل بهتری بگردند.
فیس‌بوک اعلام کرده است که حاضر است صد‌ها میلیون دلار بپردازد تا مشکل حق کپی‌رایت حل شود.

از مزایای دیگر این توافق برای فیس‌بوک این است که با گرفتن حق کپی‌رایت آهنگ‌ها می‌تواند به‌طور خیلی جدی‌تر با یوتیوب رقابت کند.
فیس‌بوکی به‌تازگی در حال ثبت هاب جدیدی به اسم Watch است که به‌طور خاص برای پخش ویدئو طراحی شده است. فیس‌بوک امیدوار است این هاب جدید بتواند از طریق تبلیغاتی که جذب خواهد کرد میلیارد‌ها دلار برایش درآمد کسب کند. فیس‌بوک معتقد است با رفع مسائل مربوط به نقض قانون کپی‌رایت موسیقی راندمان ویدئو‌های تبلیغاتی شرکت از قبل بیشتر می‌شود.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار