بهره برداری از پاتوق فرهنگی و هنری اصفهان

پردیس هنر واقع در بوستان آبشار اصفهان با حضور سرپرست شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید.

جمالی نژاد، سرپرست شهرداری اصفهان گفت: پروژه پردیس هنر دارای فازهای متعددی است و شاید می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.
به گزارش صاحب‌نیوز، مهدی جمالی نژاد شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه فاز اول پردیس هنر اصفهان با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی را در دو سال گذشته در سطح اصفهان برای همشهریان آماده سازی کردیم.
سرپرست شهرداری اصفهان پروژه‌های فرهنگی و هنری شهر را نقطه عطف این مجموعه پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه پردیس هنر دارای فازهای متعدد است؛ پروژه‌ای که شاید می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.
وی با اشاره به انتقال کامل نمایشگاه اصفهان به محل جدید در آینده‌ای نه‌چندان دور، اظهار کرد: قرینه این پروژه پردیس در آن‌طرف رودخانه در محل فعلی نمایشگاه ساخته خواهد شد.
جمالی نژاد بابیان اینکه مجموعه کامل پردیس هنر اصفهان پاتوق فرهنگی و هنری برای شهروندان خواهد شد، خاطرنشان کرد: درگذشته برنامه‌های شاد و مفرح در کنار پل خواجو گذاشته می‌شد که محدودیت‌های مختلفی ازجمله مسائل ترافیکی داشت ولی با برگزاری جشن‌ها در این محل با تمهیداتی که اندیشیده شده به خواست خدا با این‌گونه مشکلات روبرو نخواهیم بود.
سرپرست شهرداری اصفهان با اظهار اینکه بازارچه‌های مختلفی ازجمله صنایع‌دستی در پردیس هنر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در این محل که پاتوق فرهنگی و هنری خواهد بود تئاترهای خیابانی، شهری و … انجام خواهد گرفت.
وی با تشکر از همدلی، همراهی، دلسوزی و پشتیبانی‌های شهروندان در پیشبرد کارها در شهر اصفهان، اظهار کرد: انصافاً اگر این موضوع نبود این میزان پروژه در شهر اجرانشده بود، بنده دست تک‌تک شهروندان را می‌بوسم و امیدوارم دعاگوی ما در شهر یزد باشند.
پردیس هنر، زیباترین بوستان حاشیه زاینده رود
پردیس هنر آبشار یکی از پروژه های شاخص شهرداری اصفهان است که به واسطه نوع خاص طراحی و کارکردی که برای آن درحاشیه زاینده رود پیش بینی شده، از اهمیت خاصی برخوردار است. این پردیس که با رویکرد خانواده محور طراحی شده است شرایطی را فراهم می آورد تا تمامی اعضای خانواده در کنار یک دیگر لحظات شاد و با نشاطی را سپری کنند.
پروژه پردیس هنر شامل دو فاز است که ورودی، جاده VIP ، برکه ها و آبشارهای مجاور خیابان، فرش گل، دالان بهشت، پارکینگ ها جزء فاز یک پردیس هنر محسوب می شود و همگی تکمیل شده اند.
در فاز اول این پروژه آمفی تئاتر، سایت هنرمندان، آبشارهای خیابان آبشار، رستوران، برکه مرکزی، برج آبنما، جاده VIP، پارکینگ و محوطه ورودی احداث می شود.

کاربری هایی شامل گلخانه و پارک سرپوشیده شبیه باغ گلها و همچنین کاربری های فرهنگی شامل موزه احجام، پارک بازی کودکان با روحیه مینیاتور و سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۳ هزار نفری که به طرف رودخانه و پشت به آفتاب باشد برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

پردیس هنر آبشار به منظور ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته شد تا تمام امکانات تفریحی برای شهروندان مهیا باشد.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار