فقط یک درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تنها 1 درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد و این رقم کم است و اگر بر این بودجه افزوده شود شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تنها 1 درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد و این رقم کم است و اگر بر این بودجه افزوده شود شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود.

به گزارش فارس، مهدی کشمیری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید سرپرست وزارت علوم از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سعی کرده در حوزه‌هایی که مربوط به فعالیت آن است بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی ادامه داد: رویداد ایده‌شو بیشتر از 2 سال است که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و ایده‌ها در خصوص مسائل مختلف مطرح می‌شوند؛ پارک علمی کودکان و نوجوانان را در این شهرک داریم که با هدف آماده‌سازی ذهنی کودکان تا کنون 150 هزار بازدید را داشته است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مجری طرح آمایش سرزمین و توسعه راهبردی استان اصفهان هستیم و در کار‌گروه‌های مختلف استان از جمله اشتغال و سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی حضور داریم؛ نگاه مدیریت در بحث توسعه را تغییر دادیم و در حال تزریق فکری این موضوع هستیم.

کشمیری با اشاره به اقدامات مربوط به توسعه استان اصفهان گفت: علم‌ و فناوری باید در متن توسعه باشد و هر کاری که برای توسعه کلان‌شهر اصفهان ممکن باشد، انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر لزوم بین‌المللی شدن شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: ارتباط خوبی با سایر کشور‌ها داریم؛ تعاملات خوبی با بانک جهانی و اسلامی و یونسکو داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم این تعاملات بیشتر شود.

رئیس شهرک‌ علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تنها مرکز نوع 2 کشور در اصفهان وجود دارد، اذعان کرد: این مرکز با کمک سازمان یونسکو ایجاد شده است و تنها مرکز نوع 2 است که مأموریت مدیریت رشد پارک‌های علم و فناوری را دارد؛ با بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری که در چین وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری دوره‌های مختلف در این خصوص ایجاد شده است.

کشمیری افزود: میزبان کنفرانس انجمن بین‌المللی مؤسسات و پارک‌های علم و فناوری در سال 2018 هستیم و این کنفرانس برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود؛ این میزبانی سال گذشته با کسب 73 رأی از 85 رأی موجود به اصفهان داده شد.

وی بیان داشت: اقدامات مؤثری در امر فرهنگ‌سازی مؤثر در کار‌آفرینی فناوری، ایجاد پایگاه علمی و گردشگری در اصفهان و تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی و ارزش‌آفرینی و‌ ثروت‌آفرینی در حوزه علم و فناوری انجام گرفته است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پایان گفت: تنها 1 درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد که رقم کمی است و اگر بر این بودجه افزوده شود شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود؛ از 3 سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان سرمایه جذب شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار