ترامپ تحریم‌های کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد

کاخ سفید با انتشار یادداشتی از سوی رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد تحریم‌های این کشور علیه کوبا یک سال دیگر تمدید شده است.

کاخ سفید با انتشار یادداشتی از سوی رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد تحریم‌های این کشور علیه کوبا یک سال دیگر تمدید شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - اعلام کرد تحریم‌های تجاری کوبا را تا یک سال دیگر تمدید کرده است. این در حالی است که وی بسیاری از سیاست‌های دولت پیشین آمریکا را که موجب گشایش سرمایه‌گذاری و سیاست مسافرت آمریکایی‌‎ها شده بود، منحل کرده است.
روز جمعه، کاخ سفید یادداشتی را از سوی رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد که تحریم‌های کوبا را به موجب قانون موسوم به «تجارت با دشمن» تا تاریخ 14 سپتامبر سال 2018 میلادی تمدید می‌کند.
این یادداشت بیان کرده است تحریم علیه کوبا، که در دوران جنگ سرد دشمن آمریکا به شمار می‌رفت، «برای تامین منافع ملی آمریکا» تمدید شده است. این تحریم، شرکت‌های آمریکایی را از واردات کالاها از کوبا و یا صادرات کالاها به این کشور بازمی‌دارد. آمریکا نخست در سال 1961 و پس از انقلاب سوسیالیستی به رهبری فیدل کاسترو در کوبا، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرد. در دهه‌های پس از آن، واشنگتن بسته‌های تحریمی علیه این کشور وضع کرد که آمریکایی‌ها را از سفر به این جزیره که تنها 145 کیلومتر از جنوب ایالت فلوریدا فاصله دارد، منع می‌کرد.
در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما - رئیس جمهور پیشین آمریکا - روابط میان این کشور و کوبا اندکی بهبود یافت. سفارت کوبا برای نخستین بار پس از 50 سال در واشنگتن بازگشایی شد و کسب و کارهای آمریکایی 26 توافقنامه جدید با دولت کوبا امضا کردند. این توافق‌نامه‌ها به خطوط هوایی و زمینی اجازه عبور و مرور افراد از آمریکا به این جزیره و برعکس را اعطا می‌کرد.
در زمان ریاست جمهوری اوباما، او از کنگره درخواست کرد این تحریم‌ها را که او «باری بر دوش آمریکایی‌هایی که می‌خواهند در کوبا کار، تجارت و یا سرمایه گذاری کنند» خوانده بود، لغو کند.
با این‌حال، اوباما در سال 2016 با صدور یادداشتی درخواست برای تمدید تحریم علیه کوبا تا سال 2017 را ارائه کرد. وی همچنین تمدید این تحریم‌ها را «برای تامین منافع ملی آمریکا» معرفی کرد.
پس از گرم شدن روابط میان آمریکا و کوبا، ترامپ بسیاری از سیاست‌های دولت پیشین را تغییر داد و بار دیگر تحریم‌های مسافرتی و تجاری را بر این جزیره اعمال کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار