بررسی قانون مالیات بر مصرف در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تلاش مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: به دنبال منتفی شدن این بحث قانون مالیات بر مصرف در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تلاش مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: به دنبال منتفی شدن این بحث قانون مالیات بر مصرف در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.
به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اشتغال در استان اصفهان و نظارت نمایندگان بر این حوزه اظهار داشت: بعد از جدا شدن البرز از تهران، اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور شناخته شده است اما مشکلات اشتغال در این استان بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه براساس آمار دولتی میانگین بیکاری در اصفهان نزدیک به 3 درصد از میانگین کشوری بالاتر است اما آمار واقعی بیشتر از اینها است، افزود: فشار بانک‌ها بر صنعتگران از جمله مشکلات تولید است، تولیدکننده به دلیل فشارهای مضاعفی که از اطراف به او وارد می‌شود قدرت تولید و رقابت ندارد، برخی بروکراسی‌های اداری نیز مشکلات را مضاعف می‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان درباره نظارت مجلس بر این حوزه گفت: متأسفانه با وجود اینکه یکی از مهمترین وظایف نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین است اما در این زمینه مجلس چندان ورود نمی‌کند بلکه به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است.
وی درباره عملکرد اداره کل کار استان در زمینه اشتغال و تولید بیان کرد: در بحث نظارت بر کار و تولید مباحث گروهی و جناحی باید کنار گذاشته شود، اگر در حق تولیدکننده و یا کارگری اجحاف شده باید از او دفاع کرد، یکجانبه‌نگری در این زمینه نباید دیده شود بلکه قضاوت باید عادلانه باشد.
موسوی لارگانی درباره اصلاح نظام بانکداری خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه ورود و طرحی را ارائه کرد، در بحث مالیات بر ارزش افزوده مجلس به دنبال اصلاح این موضوع در بودجه بود، از آنجایی که تولیدکننده نباید پیرامون پرداخت پول به دولت دغدغه داشته باشد تلاش کردیم تا در بودجه این مسئله اصلاح شود اما در نهایت به دلیل اینکه زیرساخت لازم وجود نداشت قانون منتفی شد، البته در کمیسیون اقتصادی به جدیت به دنبال تبدیل این بحث به مالیات بر مصرف هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت را مکلف کردیم که بدهی‌های خود را به نظام بانکداری و به ویژه تأمین اجتماعی پرداخت کند که در این زمینه راهکاریی را نیز ارائه کرده‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار